Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråde 2019 - 20: AGF - Esbjerg, søndag d. 01.09.2019 kl. 12.00 (Læst 4198 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråde 2019 - 20: AGF - Esbjerg, søndag d. 01.09.2019 kl. 12.00

Svar #50
Ok præstation af mange spillere idag....men Tingager; han var uden tvivl vor svageste idag. Absolut ikke godkendt. Det var vi flere rækker, der var enige om på C5....

Os fra C6 nedre er enige ! ;) Tingager var til tider meget usikker i sine indgreb - kunne have kostet kampen.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #51
Han var sgu noget på glat is flere gange - men skal faktisk også have ros for at lave flotte indgreb. Aldrig set ham så svingende. Håber det var en enlig svale ellers skal Hausner have chancen.

Svar #52
Ok præstation af mange spillere idag....men Tingager; han var uden tvivl vor svageste idag. Absolut ikke godkendt. Det var vi flere rækker, der var enige om på C5....
Han havde i hvert fald et par fæle mis-timinger, som kunne have kostet. Men han er også en sindssyg vigtig brik, når vi stiller os som vi gør i dag og skal stå imod en masse høje indlæg i feltet.  

Svar #53
Han havde i hvert fald et par fæle mis-timinger, som kunne have kostet. Men han er også en sindssyg vigtig brik, når vi stiller os som vi gør i dag og skal stå imod en masse høje indlæg i feltet. 
.....som han spillede idag ville jeg til enhver tid foretrække Juulsgaard og nok også Hausner. Det var så langt fra en tilfredsstillende præstation; få hovedstød for at få bolden headet lidt væk er slet ikke nok.

Svar #54
Lad os vurdere ham over flere kampe. Julle har også sine blundere med faste mellemrum, hvor han bliver nødt til at trække nødbremse og snuppe gult.

Tingager har fx også i dag en flot clearing i slutningen af kampen som reddede os. Plus normalt vigtig i opspillet, hvor Backman har sine mangler.

Noget helt andet er så at det kunne være spændende at se Backman og Hausner (siges han er stærk til træning)

Svar #55
Ingen tvivl om, at det var sæsonens dårligste kamp, men når man så får tre point, skal man ikke brokke sig.
Men, hold op..... hvis vi spiller sådan mod AaB og de øvrige direkte konkurrenter, får vi ørene i maskinen, men mon ikke vi kommer veludhvilede tilbage efter pausen. Vi så både trætte og ufokuserede ud, og man har sjældent set så mange dårlige pasninger i en kamp.

Svar #56
DN er da en del af miseren. Besynderlig taktik på hjemmebane at stå så dybt
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #57
Hvis man står så dybt skal man i hvert fald være rigtig god til at underholde med gifte kontra angreb, hvor man laver mål.

Men det er en svær balancegang med offensiv fodbold og stærk defensiv. For de økonomiske stærke hold er det let, de køber bare de bedste, AaB inklusiv, hvor var de stærke i dag med deres flotte spil og mange profiler. Vi skal på niveau med kampen i bif for at få point der

Svar #58
@ramloser
Davids forklaring er, at Esbjerg har svært ved at score, og at vi ikke ville risikere at hjælpe dem ved at gå langt frem - og at vi er trygge ved at stå dybt, særligt når Backman er med. Kedeligt, ja - men de fik ikke scoret.

@bukaski
Ja, det var overraskende, at Esbjerg nærmest ikke testede TK. Jeg havde ventet et stormløb, særligt efter hvordan vi havde set den første halve time forløbe.

Svar #59
Ja og vel også flot cadeau til AGF at modstanderne igen igen ikke kommer til noget som helst. Kan vi bare lige lægge en smule på offensivt både i off-presspil i perioder og giftige kontraer med mål, så ser vi pænt stærke ud.

Svar #60
Ja og vel også flot cadeau til AGF at modstanderne igen igen ikke kommer til noget som helst. Kan vi bare lige lægge en smule på offensivt både i off-presspil i perioder og giftige kontraer med mål, så ser vi pænt stærke ud.

Sjovt, fordi jeg skulle lige til at skrive, at trods den defensive tilgang fik EfB de største chancer. Så vi ser det ikke helt ens

Svar #61

Sjovt, fordi jeg skulle lige til at skrive, at trods den defensive tilgang fik EfB de største chancer. Så vi ser det ikke helt ens
Men det var vel også primært i 2. halvleg (efter vi var kommet foran), at vi parkerede bussen - og der kom Esbjerg frem til nul og niks.

Man kan også finde en anden vinkel og sige, at David havde lært noget af kampen i Lyngby, hvor vi trods føring rendte ind i to dumme kontramål. Men altså, det må vel handle om, hvor meget greb vi har om kampen, om vi bare skal fortsætte med at mose på. I går havde vi intet greb.

Svar #62

Men det var vel også primært i 2. halvleg (efter vi var kommet foran), at vi parkerede bussen - og der kom Esbjerg frem til nul og niks.

Man kan også finde en anden vinkel og sige, at David havde lært noget af kampen i Lyngby, hvor vi trods føring rendte ind i to dumme kontramål. Men altså, det må vel handle om, hvor meget greb vi har om kampen, om vi bare skal fortsætte med at mose på. I går havde vi intet greb.

Så er jeg med på præmisen. Foran 1-0 havde AGF ret godt styr på sagerne. Det var bare ikke den kontekst, der var udgangspunktet. I stedet var det Davids kommentar om ikke at hjælpe EfB i gang. Hvilket var grunden til det defensive udgangspunkt, som ikke havde den ønskede effekt i kampens første fase.

Svar #63

Så er jeg med på præmisen. Foran 1-0 havde AGF ret godt styr på sagerne. Det var bare ikke den kontekst, der var udgangspunktet. I stedet var det Davids kommentar om ikke at hjælpe EfB i gang. Hvilket var grunden til det defensive udgangspunkt, som ikke havde den ønskede effekt i kampens første fase.
Måske var det også bare i erkendelse af, at første halveg viste, at holdet ikke ramte dagen. Så en mere offensiv tilgang havde nok været at skyde sig selv i foden når man nu lidt ufortjent havde fået en 1-0 føring. 

Svar #64
Det jeg mest vil sige efter den kamp er egentlig bare: In your face, Stiften og Viasat og andre hysteriske medier der råbte krise og skandale og fyringer efter et par runder!

Svar #65
For at være fair overfor de medier, så var der nu også en del AGF fans, som råbte bål og brand endda allerede efter første kamp i Hobro. Faktisk synes jeg nu, medierne var noget mere afdæmpet end de fans og mere afdæmpet end de plejer at være.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #66
For at være fair overfor de medier, så var der nu også en del AGF fans, som råbte bål og brand endda allerede efter første kamp i Hobro. Faktisk synes jeg nu, medierne var noget mere afdæmpet end de fans og mere afdæmpet end de plejer at være.
Men jeg synes så også der er stor forskel på at være fan, der har investeret følelser i klubben og derfor kan komme lidt i sine følelsers vold og så medier, der har en interesse i at tale alle problemer og konflikter op for at generere mere interesse og trafik. Det lykkedes ikke denne gang og det er enormt glædeligt og siger også lidt om hvordan vi har flyttet os og at vi bedre kan komme over små bump fremover. Vi har set nok gange noget først gå lidt galt og det hele så implodere fuldstændig.

Svar #67
Ja helt crazy at begynde at snakke om fyring efter to fodboldkampe. Okay hvis man lå sidst med 1 point efter 7-8 kampe, eller lå i bunden efter 13.

Jamen den der Esbjerg-kamp fik I fik styr på Mengsen og Steen :-)

Ingen tvivl vi var dårlige og Tingager gav dumme chancer væk i første 45 min. Han spillede sig dog op sidste 45 min.

Synes stadig at AGF har spillet sine bedste kampe og opnået bedste resulater så vi i perioder af kampene lægger højt agressivt pres. Men anerkender også at vi har holdt nullet mod Esbjerg og andre nærmest ikke har haft skud på mål. Og at vi nu to sæsoner er sluttet lunt som nr 7 og 8 uden nogen snak om nedrykningsstregen. DN talte i vinterpausen om mere offensivt udtryk. Jeg er spændt.

Omvendt enig med Steen i at man også er harm, så taber på kontra mål i Lyngby, eller Randers udligningen sidste minut hvor vi er for offensive. Omvendt kan man også sige at vi I begge kampe bare skal lukke kampen med flere mål. 1-0 bliver aldrig nogen solid føring. Om man så lukker med offensivt spil eller kontra er en smagssag. Men lukkes skal der.

Simple Audio Video Embedder