Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråde 2019 - 20: AGF - Esbjerg, søndag d. 01.09.2019 kl. 12.00 (Læst 4512 gange) forrige emne - næste emne

Kamptråde 2019 - 20: AGF - Esbjerg, søndag d. 01.09.2019 kl. 12.00

Information om modstanderen:
Esbjerg forenede Boldklubber er en af Danmarks mest traditionsrige klubber med fem gange guld og tre pokaltitler siden stiftelsen i 1924. Dertil kommer yderligere seks sæt medaljer og seks tabte pokalfinaler, lige som klubben har fostret et væld af landsholdsspillere.

Holdet:
Manager/Træner: John Lammers

Vigtigste spiller/spillere: Rodolph Austin

Kampen spilles kl. 12.00, så at spille Lav sol over Århus efter kampen virker lidt malplaceret, så jeg foreslår at denne bliver spillet i stedet.

Værten er så stor, så stor,
Esbjerg blir' den lille!
Bundu større, end du tror,
Esbjerg blir' den lille!

Hist er hæl, her er tå,
Esbjerg blir' den lille!
GF laver mange mål!
Esbjerg blir' den lille!

Når Eske-linen spiller med,
Esbjerg blir' den lille!
Backman lukker angreb ned,
Esbjerg blir' den lille!

Hvor er der så bedst på jord,
Esbjerg blir' den lille!
Hjemme hos din lille mor,
Esbjerg blir' den lille!

Lidt om AGF:

Vi spille Whist kort:

Gult:
Målmand 2 (Eskelinen 2)
Forsvar 6 (Juelsgård 3, Munksgaard 1, Højer 1 og Tingager 1)
Midtbane 8 (Poulsen 3, Thorsteinsson 1, Jakob Ankersen 1, Mustafa Amini 1, Zach Duncan 1)
Angreb 1 (Niklas Helenius 1)

Rødt:
Midtbane 1 (Poulsen 1)

Hvilken kæde scorer for os:
Forsvar 1 (Juelsgård 1)
Midtbane 1 (Thorsteinsson 2, Bror Blume 1, Jakob Ankersen 1)
Angreb 3 (Helenius 1, Bundu 1, Patrick Mortensen 1)

Form barometer
Esbjerg
T - V - U
AGF
 U - V - V

Turneringen generelt:
Rundens kampe

Karantæne information:
Esbjerg:
Karantæne: Yuriy Yakovenko

AGF:
Karantæne:
Ved gult kort 4 points: Jesper Juelsgård

Point udvikling:

Stillingen inden runden:

Så blev det Esbjerg og Arsenal fan Tue Sørensens tur til at svare på tre spørgsmål

Der er ikke nogen af holdene der er kommet fantastisk fra start i denne sæson.
Hvilken kamp tror du vi skal forventes os?

Jeg forventer faktisk en ret lige og tæt kamp. Det synes jeg ofte opgørene mellem vores to klubber er. Nu har begge mandskaber så også fået henholdsvis 6 og 4 point i de seneste to kampe, så formkurven peger i den rigtige retning begge steder. Men jeg tror nu, at I kommer ind til kampen med større selvtillid og tro på tingene, og vil forsøge at udnytte både momentum og hjemmebanen til at lægge os under et stort pres. Og jeg tror, at det bliver afgørende for kampen, hvordan vi håndterer det, og om vi tør satse helhjertet på omstillingerne, som vi nok skal få. Jeg tror ikke, at det bliver nogen målrig kamp og skal jeg komme med et bud, så er det 1-1. Det ville også være helt okay for os at tage med hjem

Transfervinduet er stadigt åbent.
Hvor ser du helst at I forstærker jer?

Jeg må starte med en kedelig disclaimer, for jeg tror ikke, at vi gør mere i dette transfervindue. Vi har hentet ind tidligt i vinduet og som sådan er vi dækket ind på de fleste pladser. Så kan man selvfølgelig altid diskutere kvaliteten af både startere og garderinger.
Men jeg drømmer da stadig om, at vi køber en angriber som er garant for minimum 15 mål i sæsonen. Sådan en kunne vi godt bruge. Men den slags koster også flere penge, end vi har til rådighed. Og deri ligger også forklaringen i min disclaimer. Vi har simpelthen ikke penge til at hente nogen, der reelt kan forstærke holdet.

Arsenal er kommet godt fra start i Premier League, så humøret kan ikke være helt skidt hos dig.
Hvilke unge spillere skulle Esbjerg have lavet en lejeaftale med Arsenal om?

Se det kunne være fedt. Det ville jeg knuselske, hvis vi gjorde. Og der løber faktisk flere spændende offensive talenter rundt på Arsenals akademi, som jeg egentlig tror kunne blive en gevinst for os. Skal jeg pege på nogle stykker, så må det blive Bukayo Saka, Folarin Balogun og Tyreece John-Jules. Der er henholdsvis wing og angribere, og det er også der, jeg mener, at vi kunne bruge noget mere firepower. Saka er en pågående wing med et giftigt venstreben, mens Balogun er en hurtig angriber a la Aubameyang, og så er der John-Jules, som fik en del spilletid på førsteholdet i pre season og ser spændende ud

De tørre oplysninger:
Skal du ikke på Ceres Park:
TV: TV3sport

MEN SELVFØLGELIG SKAL DU DET
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: Kamptråde 2019 - 20: AGF - Esbjerg, søndag d. 01.09.2019 kl. 12.00

Svar #1
Jeg har rettet karantæne info for Esbjerg, da det viser sig at Superstats ikke har opdateret deres liste endnu
Der bliver skiftet over til danskfodbold.com for statistik fremover
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #2
Hørte lige Medianos optakt til kampen i går. De kunne basalt set ikke forestille sig hvordan Esbjerg skulle kunne score mod os. De har den dårligste offensiv og vi har i de tre sidste kampe haft, med afstand, det bedste forsvar i ligaen. Vi har i de tre kampe i alt tilladt en (1) såkaldt farlig afslutning (ved ikke lige hvordan det er defineret) og 6 afslutninger fra "danger zone" (FCK har 10, FCM 12 og AaB  10).

Hvis vi holder nullet er det i øvrigt første gang i superligaens historie at vi gør det i fire kampe i træk...

Som de dog også er inde på, så er vi nok vores egen værste modstander ift. at vi rider på en lille bølge efter sejren mod BIF og nu skal møde et bundhold hjemme. Den opskrift er før gået galt - faktisk har vi ikke formået at vinde den efterfølgende kamp efter en sejr over BIF i 10 forsøg siden 2007...

Svar #3
faktisk har vi ikke formået at vinde den efterfølgende kamp efter en sejr over BIF i 10 forsøg siden 2007...
Men inden i søndags havde vi ikke vundet i Brøndby i 12 år.
I år var også den ringeste sæsonstart for AGF i 666 år (eller hvor meget det nu var).
Det er en sæson hvor vi smadrer rekorder på stribe - både positive og negative... vi vinder 2-0 ;-)
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #4
Vi har i de tre kampe i alt tilladt en (1) såkaldt farlig afslutning (ved ikke lige hvordan det er defineret)

Farlige afslutninger er defineret som afslutninger med mere en 0.2 expexted goal.

Svar #5
Vi har i de tre kampe i alt tilladt en (1) såkaldt farlig afslutning (ved ikke lige hvordan det er defineret)

Farlige afslutninger er defineret som afslutninger med mere en 0.2 expexted goal.
 Ok. Meget fint hvis man kan holde på et enkelt mål imod i hver 4-5 kamp :D

Men absolut en forfærdelig podcast, hvis man gerne vil holde sin begejstring og forventninger i ave...

Svar #6

Men absolut en forfærdelig podcast, hvis man gerne vil holde sin begejstring og forventninger i ave...

En sandsynlighed på 0.2 mål imod i 3 kampe må vel betyde, at der kun kommer til at gå et mål ind i hver 15’ende kamp? Så vi får kun 2 mål imod i resten af sæsonen med den statistik! Jeg håber personligt på at det bliver i to 2-1 kampe ;)

Svar #7
Har lige ombooket sæsonkortet til en plads på familietribunen sammen med tre fodboldpiger. ... Kæft det bliver spændende. Masser af folk på lægterne. Mulighed for godt vejr og godt spil. Kom så de hviiee!!

Svar #8
Har lige ombooket sæsonkortet til en plads på familietribunen sammen med tre fodboldpiger. ... Kæft det bliver spændende. Masser af folk på lægterne. Mulighed for godt vejr og godt spil. Kom så de hviiee!!
Odds er 2,05 for en hjemmesejr. Just saying.

Svar #9
Odds er 2,05 for en hjemmesejr. Just saying.

Med odds 2,05 er udsagnet da korrekt; "Kæft det bliver spændende"
50/50 spænding i forhold til om vi vinder.

Svar #10
Det er altid lidt svært med de her kampe, som man forventer at vi vinder. Der er på en måde mest at tabe ved at gå på banen. Men vi må jo lade være med at stresse over, at der står uafgjort eller hvis EfB endda skulle komme foran.

Man ser, hvor meget det rykker i tabellen med sejre. Efter OB-SØ spillede 0-0 i går, så kan vi pludselig rykke forbi dem begge, hvis vi tager endnu en sejr. Kunne være en fed måde at gå til landskamppause på. 

Svar #11
Man ser, hvor meget det rykker i tabellen med sejre. Efter OB-SØ spillede 0-0 i går, så kan vi pludselig rykke forbi dem begge, hvis vi tager endnu en sejr. Kunne være en fed måde at gå til landskamppause på.
Nemlig - en sejr giver en placering fra 4-6 hvilket kan være afgørende for ro om projektet:-) Det er her i starten, hvor et par sejre virkelig kan gøre forskellen og indikere om det bliver i den sjove del eller i den tunge del.

Den der statistik omkring sejre over Brøndby giver en dårlig næste kamp, den er lidt kedelig, så skal vi ikke få lavet den om:-)

Svar #12
Den der statistik omkring sejre over Brøndby giver en dårlig næste kamp, den er lidt kedelig, så skal vi ikke få lavet den om:-)
Der er jo i det hele taget så mange statistikker. Jeg er sikker på, at vi heller aldrig har tabt tre kampe i træk lige efter en sejr over FCK, osv. Det der er meget anderledes denne gang er jo, at vi har slået Brøndby på udebane og nu har en hjemmekamp efterfølgende. Men selvfølgelig bliver det en øvelse, at få armene ned inden denne kamp. Jeg tænker dog, at lige netop det med at få skiftet fokus og skabe motivation til den næste kamp er Davids klare styrke som træner. Man kan godt diskutere nogle af hans dispositioner, men vi spiller meget sjældent en kamp, hvor vi slet ikke virker klar. Når vi taber er det nærmest altid efter meget tætte kampe.

Svar #13
Der er jo i det hele taget så mange statistikker. Jeg er sikker på, at vi heller aldrig har tabt tre kampe i træk lige efter en sejr over FCK, osv. Det der er meget anderledes denne gang er jo, at vi har slået Brøndby på udebane og nu har en hjemmekamp efterfølgende. Men selvfølgelig bliver det en øvelse, at få armene ned inden denne kamp. Jeg tænker dog, at lige netop det med at få skiftet fokus og skabe motivation til den næste kamp er Davids klare styrke som træner. Man kan godt diskutere nogle af hans dispositioner, men vi spiller meget sjældent en kamp, hvor vi slet ikke virker klar. Når vi taber er det nærmest altid efter meget tætte kampe.
Det er måske vigtigt at pointere overfor truppen og det er jeg sikker på DN gør som du også er inde på. Forhåbentlig var det mere i gamle dage, hvor en god kamp mod et af topholdene gjorde at man slappede af i næste kamp (JN har selv været inde på, at sådan var det tidligere).

Bortset fra det, så kan vi efter denne runde vel have en placering imellem 4 og 13 i ligaen (yderplaceringer er måske lidt teoretiske), det må alt andet lige kunne motivere spillerne. 3 point og det ser pludselig ud til at kunne blive i den sjove ende.

Apropos statistik Han har kun tabt en af de seneste 20 kampe: Her er AGF's vigtigste spiller -...
Hvis vi tager nederlaget på 2-3 i Horsens ud, i og med at han ikke fuldførte kampen, skal man helt tilbage til den 23. april 2018 for at finde det seneste AGF-nederlag med Niklas Backman på holdet fra start til slut.

Svar #14

En sandsynlighed på 0.2 mål imod i 3 kampe må vel betyde, at der kun kommer til at gå et mål ind i hver 15’ende kamp? Så vi får kun 2 mål imod i resten af sæsonen med den statistik! Jeg håber personligt på at det bliver i to 2-1 kampe ;)
Nu var der jo tale om såkaldte "Farlige afslutninger" med en sandsynlighed > 0.2, så dem skal vi jo helst have udryddet helt. Det fremgik ikke klart, hvor mange afslutninger med expected goals <= 0.2 vi så har tilladt, men de kan jo også løbe op i nogle mål, hvis vi giver for mange af dem.

Jeg ved ikke helt, hvad de statistikker reelt kan bruges til. Måske som et værktøj til en klubbestyrelse, når en træner skal vurderes? Jeg kan forstå, at vi burde have haft flere mål (og point) end vi har, men det er vel næsten altid subjektivt at tale om "fortjent" i fodbold. Det kan i hvert fald altid skydes ned ved, at man kigger på de enkelte spilleres kvaliteter. Har vi en angriber der ikke kan ramme målet, så kan det være ret ligegyldigt, hvor mange gange han får en expected goal chance på 0,2. Har vi omvendt en målmand med smørhandsker, så rykker det vel også på det forventede antal mål imod. Men lige nu synes jeg at det ser bedre ud end længe i begge ender af banen, så lad os bare få en forstærkning ind et sted midt i mellem.

Svar #15
Nå.....
Så skal jeg have barnebarnet med på Stadion igen.
Anden gang. Jeg skal mødes med gode Galehus folk, der også har næst generation klar

Svar #17
Ja, start-11 er svær på den positive måde. Mest på midtbanen: Amini spiller. Zach har fortjent at spille. Blume spillede rigtig godt i Brøndby. Og Nicolai var konstant god i de første kampe (bortset fra alle de kort, som han ragede til sig). Tre af dem spiller, den sidste må nøjes med bænken. Den er svær at forudsige, men mon ikke Blume og Nicolai kæmper om den sidste?

Esbjerg vil midtpå møde os med Kauko, Mark Brink og enten Lungi eller Parunashvili. Brink er 21, en typisk 8’er med et godt overblik og pasningsspil, et ret stort talent. Parunashvili er 6’er, og både Lungi og Kauko er i Esbjerg blevet mere offensive med tiden, Kauko scorede også en del mål i sidste sæson, men har endnu ikke scoret i denne. Esbjerg har ingen typisk 10’er og spiller rimelig sikkert 6-8-8 med tre fra udbuddet her. Vi bør kunne sætte os på midtbanen igen, når vi tænker på hvor godt vi gjorde netop det i Brøndby.

Deres dårlige sæsonstart kom en smule bag på mig. EfB har på 9-10 pladser stillet med det samme hold, der lige har vundet bronze. Det har bare slet ikke fungeret. De har scoret for lidt (Petre lavede to sidst og mener, at han er løsningen), og sidste sæsons stabile forsvar er begyndt at lukke flere mål ind. De var dog allerede svingende i sidste sæson og var for eksempel meget svage, da vi slog dem 2-0 i forårspremieren.

Ligegyldigt hvad: Det er en kamp, som vi skal vinde. Skal vi i top-6, må vi budgettere med fuld gevinst hjemme mod Esbjerg, for alternativt er vi hensat til at hente tabet ind mod bedre modstandere, som vi heldigvis gjorde det i Brøndby (det var Lyngby-miseren, der blev nulstillet der).

Kan vi fortsætte med at holde fjenden fra chancer, er der grund til god optimisme. For vi skal nok få scoret.

Svar #18
Jeg så Esbjerg-Silkeborg (2-2) i sidste uge og jeg var bestemt ikke imponeret. Esbjerg har enorme problemer med deres spil fremad banen. De fik et par tilfældige mål mod et defensivt svagt Silkeborg-hold og fik dermed fordoblet deres samlede antal scoringer i denne sæson.

Nu må vi så se, om deres nye belgiske lejesvend kan gøre en forskel oppe foran. Det lyder jo lidt som det samme stunt som vi lavede med Ryan Mmaee, når de lejer en 21-årig overskudsangriber i Anderlecht, men de kan selvfølgelig ske at få mere held med det. Det vil dog være ret utroligt, hvis de kan få det til at fungere allerede i morgen, når han vel knapt har nået at træne med i Esbjerg endnu. 

Svar #19
Det siger jo en del, at Esbjerg først rigtig kom i gang med at score mod Silkeborg, der lukker stimer af mål ind mod alle, 19 i de første syv runder. Esbjerg har heller ikke været tilfredse med forsvarsindsatsen, men har dog stadig “kun” lukket 11 mål ind, det samme som Lyngby, Randers, Hobro og FCN og blot  en anelse svagere end Brøndby (10).

Vi skal sætte os på sagerne midtpå som mod Brøndby. Og med bolden i hurtig fremdrift hos Zach og Amini skal flere løbe dybt på samme tid som mod både Horsens og Brøndby. Vi skal ikke slås med Rodolph Austin og deres anden midterforsvarer, men bruge at Austin er tung og ikke kan lide hurtig bevægelse omkring sig. Høje bolde ind i feltet er også højst 50-50 mod Austin, så vi skal også spille hurtigt over fløjene og fladt med cutbacks indi feltet som ved det første og det tredje mål i Brøndby.

Vi er forholdsvis store favoritter. Backman & Co har lige holdt Lieder, Brock-Madsen, Wilczek og alle deres holdkammerater fra at score. Hvorfor så ikke også Esbjerg, der ikke har angribere på samme niveau. Og vi har selv scoret hver gang pånær mod FCM og SønderjyskE. 2,05 er et rigtig godt odds på, at vi vinder.

Svar #20
Den ender 1-1. EfB er for dårlige til at vinde, jeg kan ikke se AGF vinde 3 i træk trods alt. Så uafgjort - med mål fra Petre og Bundu

Svar #21
18 mand er udtaget. Dermed har vi ikke tvivl om nogen. Nicolai er tilbage, Helenius er klar, Gersbach er der stadig, og Hausner er med som back-up, mens Juelsgaard er væk. Det er helt som man ville forvente.

Truppen til dagens kamp - AGF Fodbold

Svar #22
Truppen til dagens kamp - AGF Fodbold

Esbjerg fB har Yuri Yakovenko i karantæne til kampen, mens der ikke er oplyst om skader til vestjyderne. For vores vedkommende er Jesper Juelsgaard og Benjamin Hvidt stadig på skadeslisten.
Jeg ville egentlig have forventet, at Kasper Lunding også var blevet nævnt i den sidste sætning? I det hele taget overraskende at man omtaler spillerskader.

Svar #23
Vi skal sætte os på sagerne midtpå som mod Brøndby. Og med bolden i hurtig fremdrift hos Zach og Amini skal flere løbe dybt på samme tid som mod både Horsens og Brøndby. Vi skal ikke slås med Rodolph Austin og deres anden midterforsvarer, men bruge at Austin er tung og ikke kan lide hurtig bevægelse omkring sig. Høje bolde ind i feltet er også højst 50-50 mod Austin, så vi skal også spille hurtigt over fløjene og fladt med cutbacks indi feltet som ved det første og det tredje mål i Brøndby.
Ja - Bundu bliver vel en nøglespiller igen og det samme kan gøre sig gældende for Jon/Ankersen alt afhængig af hvem der kommer på fløjen. Kan DN være fræk nok til at spille Ammitzbøll - han er hurtigere end de andre to og kan måske løbe fra deres midterforsvarere? Måske først senere i kampen.

Hvis DN ikke afviger væsentligt, tænker jeg han vil stille med et hold som kan køre dem møre i løbet af den første time. Derfor kan det godt blive mere fokus på arbejde, end på teknik. Kan det evt. betyde en midtbane med Amini, NP centralt og med Ankersen, Bundu på kanterne? På toppen kan vi have Jon som den hurtige sammen med Helenius. Der vil i alle konstellationer være en del at skyde med fra bænken.

Vi er forholdsvis store favoritter. Backman & Co har lige holdt Lieder, Brock-Madsen, Wilczek og alle deres holdkammerater fra at score. Hvorfor så ikke også Esbjerg, der ikke har angribere på samme niveau. Og vi har selv scoret hver gang pånær mod FCM og SønderjyskE. 2,05 er et rigtig godt odds på, at vi vinder.
Uhh... jeg bliver altid lidt bange, når vi udnævnes til favoritter men det skal man jo vænne sig til hvis vi skal med i toppen:-)

Svar #24
Uhh... jeg bliver altid lidt bange, når vi udnævnes til favoritter men det skal man jo vænne sig til hvis vi skal med i toppen:-)
Ja, præcis. Vi skal stoppe med at være bange for at påtage os favoritrollen. Det væsentlige første skridt er, at vi skal holde fokus i alle kampe, ikke kun når vi møder Brøndby. Selvfølgelig gør det en forskel, når stadion er fyldt og alting syder, men vi må stadig kræve at alle er professionelle og motiverede til hver kamp. Er vi det, så skal vi også vinde i dag mod et Esbjerg-hold i ret dårlig forfatning.

Svar #25
@SteenA
Lunding fik 30 minutter fra start for reserverne senest. Det kunne indikere, at man vidste, at han ikke skulle have mere, men ville være sikker på, at han fik den halve time. Kombineret med at vi ikke angiver ham som skadet vil jeg tro, at han er fysisk klar, men ikke i tilstrækkelig kampform til at indgå i førsteholdets kamptrup.

Svar #26
Den ender 1-1. EfB er for dårlige til at vinde, jeg kan ikke se AGF vinde 3 i træk trods alt. Så uafgjort - med mål fra Petre og Bundu

Ja, jeg må desværre tilslutte mig ovennævnte, men af en anden grund...jeg skal på stadion med min datter, fint & super, men min storebror har nu tilsluttet sig os til kampen. Og nej, jeg har ALDRIG set  AGF vinde på stadion i 11-12 forsøg med min storebror. Dog har vi set uafgjorte AGF kampe. Håber fandme den stime ender i dag!

God kamp!
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #27
Jeg ville stille med samme der vandt 2. halvleg mod bif, de ikke bare vandt, men gjorde det godt. Og så glæde mig over at have både NP, Jon og Helenius at skyde med fra bænken.

Dog marginalt hvad der skiller de 3 fra komme i start-11 fx er Jon bedre end Anker til at spille mod et hold der pakker sig, men svært at sætte Anker på bænken igen al historik og bif-indsats in mente.

PM og Helenius er valget mellem - PM som er bedre i presspillet, organisation og indpisker, men også højere scoringssnit i flere år (især sidste to) men dog også på lavere niveau i Norge end Helenius i superligaen. NH er bedre med ryggen mod mål og lægge den af og dække sin bold. PM bedre i hovedspil også defensivt i eget felt ved dødbolde. Begge burde iøvrigt være bedre til hovedspil med den høje og fysik.

NP ind vil give et mere defensivt udtryk, uanset hvem af de tre der tages ud. Men ingen af dem kan bænkes efter så flot en indsats - måske Zach fordi han er ny/ung og dermed ikke bliver så skuffet og for at give ham et hvil (og måske tage noget at presset fra ham).
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #28
Zach blev ofret og Helenius er blevet førstevalg...

Sådan starter vi mod Esbjerg fB - AGF Fodbold
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #29
Synd for Zach efter to meget stærke kampe. Jeg havde bænket Nico eller Blume, der kun kan pege på en enkelt brandkamp og en hel del la-la i sæsonens første kampe. Håber nu at Nico bliver mere fremadrettet. Med så stærkt forsvarsspil, som vi ser lige nu, er der ingen grund til at spille med en helt klassisk 6’er hjemme mod Esbjerg.

Bonusinfo: Nicolai Poulsen skal have gul/rød igen eller direkte rødt for at kunne få karantæne. Direkte rødt vil udløse to kampes karantæne endnu en gang, gul/rød vil give en enkelt dag. Han har 41 strafpoint og får karantæne igen ved 52 og 68. Advarsler takseres til enten 3, 4 eller 6 point, men gul/rød giver 13 point ekstra, og direkte rødt giver 30 ekstra.

Svar #30
Det virker fornuftigt på mig. Nicolai Poulsen er holdspiller og var vores bedste mand indtil karantænen. Zach er ung og kan bedre komme ind fra bænken.

Svar #31
Bonusinfo: Nicolai Poulsen skal have gul/rød igen eller direkte rødt for at kunne få karantæne.
Hvilket vel gælder samtlige spillere? Den eneste spiller der kan komme i fare med gult er Juelsgård, men han sidder jo udenfor med skade.

Svar #32
3 observationer efter en halv times spil.
DUNCAN stærkt savnet på midtbanen. Forkerte knopper på støvlerne?  Alt for få løb uden bold
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #33
Helt ufortjent pauseføring, vi kunne jo være bagud med tre nu. Det blev mindre ringe omkring den halve time, men vi mangler aggresivitet, ideer og offensive løb. På lange stræk mangler vi også at sætte bare fem afleveringer sammen. Før målet var succeskriteriet vel bare at holde 0-0 til pausen, så vi kan justere og få steppet op.

Svar #34
Flot resultat af halvlegen.i forhold til spillets kvalitet

Svar #35
Helt ufortjent pauseføring, vi kunne jo være bagud med tre nu. Det blev mindre ringe omkring den halve time, men vi mangler aggresivitet, ideer og offensive løb. På lange stræk mangler vi også at sætte bare fem afleveringer sammen. Før målet var succeskriteriet vel bare at holde 0-0 til pausen, så vi kan justere og få steppet op.

Ja, det er ærgerligt hvis vi skal til at skifte målmand nu, for vi kunne godt bruge at sætte folk som Jon, Duncan og Patrick ind her i 2. halvleg. 

Svar #36
Kasper Kristensen varmer op og er klædt om. Desværre.

Svar #37
For pokker da med William. TK er kommet til eksamen. Anden halvleg kan sagtens spille ind på, om vi skal ud og hente en ny andenkeeper.

Svar #38
På lange stræk mangler vi også at sætte bare fem afleveringer sammen.
Hvis vi bare kan nå 3-4 stykker inden vi smider den væk, så ville jeg være glad.... Det er ikke tit vi magter den opgave og det virker lidt som et problem hele vejen rundt.

Svar #39
Ja skrækscenariet med skade på målmandsposten. Samt en skade til NH. Godt, der er landskamppause forude

Svar #40
Jeg har løbende undret mig over liveopdateringer på EB men det er åbenbart studentermedhjælperne der står for det.
Kommentar fra Henrik HH
er der godt med tilskuere paa Aarhus Stadion?
12:45
Svar fra Emil Bellaiche
Det er der bestemt! Nærmest alle pladser er fyldt ud
Nu er jeg ikke på stadion men umiddelbart tænker jeg der langt fra er fyldt.

Ps: Imponerende så mange frispark dommeren vælger ikke at dømme men han keder sig måske over alle de spilstop ligesom os andre.

Svar #41
Huha.

Et par fæle afbrændere fra EFB og en svag målmandsaktion + godt løb af Ankersen og AGF fortsætter de to stimer af clean sheets samt sejre.

Svar #42
Done - det vigtige var 3 point i stillingen. 

Spillet kommer vi sikkert til at tale mere om i landskamppausen......

Svar #43
Vigtigt at vinde sådan en kamp! I gamle dage have vi tabt 10/10 kampe på en dag, hvor så lidt fungerede fremad banen. Men vores forsvar fungerer. Endnu en pragtpræstation af Backman. Dog sørgeligt at tre mand udgår med skader. Især må vi krydse fingre for at Eskelinens skade ikke er så slem. 

Dejligt med et par ugers pause nu, hvor vi sandsynligvis ligger i top-6. Jeg havde i hvert fald ikke forestillet mig at vi skulle hente OB så hurtigt.

Svar #44
Det er næsten uretfærdigt at single nogen ud fra rædselskabinettet, men Amini var nærmest chokerende ringe: Et utal af fejlafleveringer, bunker af boldtab, meget langt nede i tempo. Jeg har aldrig set ham så svag.

Backman og Bundu var alene om at spille op til, hvad de kan. Forsvaret som helhed er vel godkendt, selvom Tingager var tæt på at koste efter 20 minutter.

Dyrekøbt også. Det så slemt ud med Nicklas, og det skal også blive lidt for spændende at høre hvad der er fat med William og Jakob.

Efter pausen venter tre meget, meget vigtige, potentielt top 6-definerende kampe mod AaB, FCN og OB. Spiller vi de kampe som i dag, bliver det meget småt med point.

Men, men: Vi er nummer fem, og nu har vi spillet til nul fire kampe i træk for første gang i Superligaens historie, hvis vi fraregner kampe i nedrykningsspil. Det er første gang siden 1990 (!)

Svar #45
Eskelinen spillede 1. halvleg færdig og luntede stivbenet rundt på banen efter kampen. Det ligner en mindre skade, evt fiber, som kan plejes de næste uger. Det samme kan siges om Ankersen.
Helenius derimod, måtte støttes/bæres ud. Lad os håbe det “kun” er en forvridning og ikke et brud på anklen.

Svar #46
Selv om spillet var miserabel, skal dommeren vel holde fokus. 2 af vores tre skader kommer efter svinestteger til mindst gult. I det hele taget var dommerne svagere end spillerne.  Jeg håber, at DBU givet dem en reminder fx i Danmarksserien. Og at Esbjergs klamphuggere rykker ned!

Svar #47
Eskelinen spillede 1. halvleg færdig og luntede stivbenet rundt på banen efter kampen. Det ligner en mindre skade, evt fiber, som kan plejes de næste uger.
Det er svært at sige noget om, når det handler om knæet, desværre. 

Svar #48
Forbandelsen er brudt :) Jamen AGF dominerede jo...i misbrugte omstillinger og håbløst pasningsspil. MEN! Alle GF'ere løb røven ud af bukserne og AGF taber normalt disse kampe. Ingen slog op i banen. Synd med skaderne, Håber Helenius er ok.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #49
Ok præstation af mange spillere idag....men Tingager; han var uden tvivl vor svageste idag. Absolut ikke godkendt. Det var vi flere rækker, der var enige om på C5....

Simple Audio Video Embedder