Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd 19/20: Brøndby - AGF 25.08.2019 kl. 18.00 (Læst 3489 gange) forrige emne - næste emne

Kamptråd 19/20: Brøndby - AGF 25.08.2019 kl. 18.00

Information om modstanderen:
Brøndby og AGF har haft flere store kampe mod hinaden, men det ved I jo alt om, så derfor vil jeg i stedet fortælle en lille anekdote jeg har fundet.

Per Bjerregaard: Manden i buskadset

I firserne var vi på evig jagt efter de gode spillere og målmænd, og i 1985 eller 1986 var vi ude efter Claus Christensen fra Brønshøj. Der var ingen agenter, og vi kunne jo nok ikke ringe til Brønshøj, idet de jo så nok ville modarbejde os. Vi havde så forskellige mennesker, der gik og arbejdede på at få fat i de her spillere.

En af dem var Slagter Leif (Leif Jensen, red.). Han blev så sat på opgaven at få fat i Claus, der på det tidspunkt spillede på Brønshøjs Danmarksseriehold og derudover var på ungdomslandsholdet. Han skulle spille en kamp på Frederiksberg Stadion. Jeg kan ikke huske, hvem det var imod, men vi var derinde. Der var ingen bolddrenge til kampen. Rundt om banen var der sådan en løbebane, og nede bag det ene mål var der et mandshøjt buskads.

Vi ræsonnerede så, at når der ikke var nogen bolddrenge, måtte målmanden jo på et tidspunkt skulle ind og hente en bold, der var endt derinde. Slagter Leif gik så ind i buskadset og stod ventede på, at der skulle komme sådan en rigtig skævert, som Claus ville blive nødt til at komme ind og hente. Den kom så endelig på et tidspunkt i 2. halvleg. Og da Claus så kom ind for at hente bolden, stod Leif så der og sagde: ?Må jeg lige få dit telefonnummer?? Claus blev noget forskrækket, han var lige ved at besvime. Men fik da fremstammet sit nummer. Næste dag ringede Leif så til ham og sagde: ?Det var mig, du mødte i det der buskads. Ku? du tænke dig at spille for Brøndby??

Lånt HER

Holdet:
Manager/Træner: Niels Frederiksen

Vigtigste spiller/spillere Kamil Wilczek

Lidt om AGF:

Vi spille Whist kort:

Gult:
Målmand 2 (Eskelinen 2)
Forsvar 6 (Juelsgård 3, Munksgaard 1, Højer 1 og Tingager 1)
Midtbane 4 (Poulsen 3, Thorsteinsson 1)
Angreb

Rødt:
Midtbane 1 (Poulsen 1)

Hvilken kæde scorer for os:
Forsvar 1 (Juelsgård 1)
Midtbane 1 (Thorsteinsson 2)
Angreb 2 (Helenius 1, Bundu 1)

Form barometer
Brøndby
T - V - V
AGF
T - U - V

Turneringen generelt:
Rundens kampe

Karantæne information:
Brøndby:
Ingen karantæner, men følgende på skadeslisten ifølge bold
Joel Kabongo forventes at være ude resten af året på grund af et overrevet korsbånd.
Hany Mukhtar er tilbage i træning, men har endnu ikke været i kamp i denne sæson.
Simon Tibbling er ude i tre måneder med en fodskade.
Mikael Uhre må se til fra sidelinjen i tre uger.
Lasse Vigen har lyskeproblemer og var ikke med mod AaB.

AGF:
Karantæne:

Nicolai Poulsen
Ved gult kort 4 points: Jesper Juelsgård

Point udvikling:

Stillingen inden runden:

Vores ven fra Brøndby Glenn Raavig er gæste fan i denne uge
Med AGFs start på sæsonen - Er der så nogen grund til at I skulle frygte kamp?
Ja, for dælen.
Kampene mod AGF frygter jeg altid, for de skal vindes! De er nogle af sæsonens vigtigste. Jeg er jo så gammel, at jeg er vokset op med tvekampene om mesterskab og pokal i 90'erne.
AGF har en forunderlig evne til ofte at steppe op i kampene mod Brøndby, og derfor er altid nogle kampe som lever lidt deres eget liv.

Transfervinduet er stadigt åbent. Hvor ser du helst at I forstærker jer?

Midterforsvaret, for guds skyld skal midterforsvaret forstærkes! Vi SKAL have gjort noget ved de personlige fejl, og den manglende afstemning i forsvaret, ellers skal Kamil jo lave 3-4 kasser i hver kamp, og det gør han jo nok ikke i samtlige kampe..

Udover Fodbold museet i Århus – hvilket museum ville du så helst være på lige nu?

Som museumsnørd må jeg med skam sige, at jeg ikke anede at der fandtes et fodboldmuseum i Aarhus. Jeg skal faktisk se fodboldmuseet i Manchester i oktober, og det glæder jeg mig ret meget til
😃

De tørre oplysninger:
Skal du ikke til Brøndby:
TV: TV3+

Live:
Brøndby Stadion
Brøndby Stadion30
2605 Brøndbyvester

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: Kamptråd 19/20: Brøndby - AGF 25.08.2019 kl. 18.00

Svar #1
1991, 1995, 2000, 2007 og hvornår vinder AGF i Brøndby igen?
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #2
1991, 1995, 2000, 2007 og hvornår vinder AGF i Brøndby igen?
Personligt tror jeg der er gode chancer søndag. Især hvis de lige når at sælge Wilcek inden. Med alle de skader er han i hvert fald med afstand deres farligste spiller. Og rammer Bundu niveauet fra 2. halveg mod Horsens kan deres skrøbelige forsvar godt få det svært.

Svar #3
Før sæsonstart proklamerede jeg, at hvis top 6 målet  skal opnås, er 8 pts efter 7 kampe det minimalt acceptable.  Jeg regnede ikke med points mod Brøndby. Men måske ligger der 1 eller 3 alligevel. Nøglen hertil er først og fremmest at Backman neutraliserer Wilczek. Dernæst præcision i indlæggene til NH eller PM. Før det tredje at Duncan og Amini får spillet sig fri af det pres, som de givetvis lægger på midtbanen. Bundu kan naturligvis sætte sine modstandere af, men her er spørgsmålet, om vores offensivspillere er hurtige nok til at komme i feltet. Jeg er behersket optimist, men realistisk set er procenterne 45 35 20 i deres favør. Håber på de 20.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #4
Truppen er klar. Thøgersen og Anbo er med i stedet for Juelsgaard, apropos weekendens debat om talenter. Én bliver siet fra:

2. Alex Gersbach
3. Niklas Backman
5. Frederik Tingager
7. Jakob Ankersen
8. Mustafa Amini
9. Patrick Mortensen
13. Alexander Munksgaard
15. Nicklas Helenius
16. Casper Højer Nielsen
17. Jon Thorsteinsson
19. Mustapha Bundu
20. Zach Duncan
29. Bror Blume
30. William Eskelinen
31. Kasper T. Kristensen
33. Daniel Thøgersen
37. Sebastian Hausner
38. Alexander Ammitzbøll
39. Magnus Anbo

Svar #5
Truppen er klar. Thøgersen og Anbo er med i stedet for Juelsgaard, apropos weekendens debat om talenter. Én bliver siet fra
Man må næsten gå ud fra, at en af vores tre venstrebacks bliver sorteret fra? Men måske skal de først ud at gå på catwalk foran Brøndbys sportschef CV, så han kan beslutte sig for, hvem han vil byde på... 

Svar #6
Mukthar er ude af BIFs trup da han er i dialog med en udenlandsk trup. Så en noget amputeret offensiv de kan stille med - på nær Wilcek

Svar #7
Truppen er klar. Thøgersen og Anbo er med i stedet for Juelsgaard, apropos weekendens debat om talenter. Én bliver siet fra
Man må næsten gå ud fra, at en af vores tre venstrebacks bliver sorteret fra? Men måske skal de først ud at gå på catwalk foran Brøndbys sportschef CV, så han kan beslutte sig for, hvem han vil byde på...
I reserveholdsligaen spillede Thøgersen venstre kant foran Gersbach, så det er også en mulighed.

Svar #8
Startopstillingen - Genvalg til Helenius og Blume i stedet for Thorsteinsson:

Svar #9
Og Ankersen tilbage i start-11. Thøgersen gled ud. Blume i stedet for Jon er vel et ønske om mere rutine midtpå, ud over at være en tand mere defensivt. Blume skal steppe op i dag, han skylder en god kamp efter snart en hel del chancer.

Vi skal vinde slaget om midten. Det er første nøgle til, at Brøndbys kanter ikke kommer i gang. At de ikke gør det er første nøgle til at holde Wilczek nede. Anden nøgle til den sag står Backman og Tingager med, de må ikke slippe Wilczek. Men han er snu, og han er farlig med begge ben, med hovedet og fra alle positioner. Han skal sættes ud af spillet, men det starter længere fremme på banen.

Svar #10
Og Ankersen tilbage i start-11. Thøgersen gled ud. Blume i stedet for Jon er vel et ønske om mere rutine midtpå, ud over at være en tand mere defensivt.
Ja, også mit gæt. På TV sagde de dog, at Thorsteinsson er syg. Han sidder dog på bænken ser det ud til.

Ankersen var også i startopstillingen mod Horsens, hvor Jon spillede centralt.

Svar #11
Ikke nogen køn kamp, men hidtil imponerende af Duncan. Og så kom målet

Svar #12
Jeg glæder mig helt vildt til at se kampen kl.23:00 i aften !  :)

1991-1995-2000-2007-2019

KSDH

Svar #13
Ren ydmygelse af Brøndby i 2. halveg. Og siger meget om vores bredde (og vigtigheden af den) at sæsonens to mest kritiserede spillere Ankersen og Blume stod bag de to første mål og Blume skabte også det tredje.

Håber denne kamp var et statement ift. den kommende sæson. Hvis det er tilfældet ser det satme godt ud.

Tak for den drenge.

Svar #14
Så I dét?  :D
Det var en noget nær perfekt spillet kamp - taktisk og kontrollerende i første halveg og så alle de rigtige justeringer i pausen... Ankersen har spillet sig af min shitlist i dag. Blume leverede godt nok også en kamp af høj kvalitet. Det gjorde de alle. Småfejl? Javel. Men meget små og få.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #15
Sgu godt gået drenge, den havde jeg ikke set komme :-)  Helt fortjent.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #16
Wow! Første sejr i Brøndby i 12 år blev på 3-0. Clean sheet for tredje kamp i træk med Backman tilbage. Et point fra top-6 før AaB spiller i morgen. Begyndende luft ned til bunden. Solid første halvleg selvom vi var helt nede på 30 procent af tiden med bolden - og så den bedste halvleg siden...ja siden hvornår? Det er godt nok længe siden.

Og som Holmertz også skriver: Vigtigt at udskældte spillere som Ankersen og Blume fik så store personlige aktier i sejren. Godt for bredden, godt for holdmoralen, godt for dem lige på kanten af start-11. Nu kommer Esbjerg næste gang. Holder vi fødderne på jorden - og det får spillerne heldigvis lettere ved end os 😜- så er vi i eller meget, meget nær top-6 ved landskamppausen.

Svar #17
Meget, meget fortjent sejr. Brøndby havde ingenting, vel ikke engang optræk til noget i anden halvleg, mens vi med stor effektivitet kunne have hævnet et vist meget stort hjemmebanenederlag. Dejligt endelig at hente en sejr i Brøndby og nu er vi tilbage i feltet omkring top-6.

Backman er for vild, men der var vel sådan set kun gode præstationer og en stor holdindsats.

Svar #18
Ikke bare 3-0, men også måden vi sidder på kampen i 2. halvleg og tager bif ud. Første 20 min var vi også stærke. Har vi egentlig vundet så stort ude over Bif og FCK sidste 20 år?

Zach må være sikker start 11, Munks der spiller sig op i dag (så akut behøver vi heller ikke Larsson/ny), Højer stærk igen, Bundu altid farlig (selvom han skulle score i dag) - er alle sammen med fx Jon Dagur og Stage sidste år et bevis på unge-linje er vejen frem. FCN har vist det i 20 år.

Må tage hatten af for Helenius, som jeg ellers ikke ønskede. Han gør det godt. Anker melder sig 100% klar til den hårde kamp om kanten.

Blume er bare god til at komme i boksen og flot overblik. Amini, Eske og Tingager er solide i dag.

Og Backman er bare først på ALT!

Nu må DN-kritikkerne være med på at evaluere efter 13 kampe/jul

DN skal også have ros for måden han har håndteret Anker på - bare sætte ham på plads, og videre. Og tænde en ild i ham istedet - positivt. Han har egentligt altid leveret hårdt arbejde, men lige fundet ekstra 2% frem i dag og sidst.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #19
For the record: Det er ikke bare første gang i historien, at vi vinder med tre mål i Brøndby. Det er også første gang, at vi vinder med mere end et mål. Vi har aldrig vundet 2-0, 3-1 etc. på Brøndby Stadion. Jeg har lige tjekket alle kampe efter.

Vi taler om en periode på 37 år - siden Brøndby debuterede i landets bedste række tilbage i 1982. Før da havde vi aldrig mødt dem i en kamp af betydning, så hvad der skete i dag er vitterligt aldrig sket før.

Svar #20
Imponerende indsats i dag. Ikke alene havde vi yderligere to 100% chancer vi skulle have scoret på (Bundu og Mortensen), men jeg har aldrig oplevet at Brøndby er kommet til så få chancer imod os. Dejligt at se Blume og Ankersen steppe op, og Duncan ser virkelig spændende ud for 2. kamp i træk (apropos vores snak om at bruge de unge).

Nu er vi med i den tætte subtop igen og jeg gider simpelthen ikke at høre om nye skader til Backman eller Tingager resten af denne sæson! Det er jo en mur med de to. Det er vel 4. kamp de spiller sammen (to første i foråret og nu de seneste to) og indtil videre kører vi med clean sheet med de to sammen. Men jeg frygter at Backman vågner med hovedpine i morgen efter det smask af et skud han fik i hovedet i dag. Det vil bare være så typisk.

Svar #21
Det er naturligvis nemt at udpege ophavsmanden til denne sejr. Vores anfører, som desværre har været meget skadet, men  er i top 3 i SL som forsvarsgeneral og indpisker. Og tænk - blot 3. kamp efter et halvt års pause. Ellers er Duncan for vild af en 19. årig, han satte jo sammen med Amini Brøndbys midtbane skakmat. Målene - ja, vi kunne nemt have scoret 5, men ok med 3 i Brøndby.  Og virkelig fedt at se Niels F. efter nederlaget - han tog det som en mand, men mon ikke sædet er varmt?

Svar #22
Og virkelig fedt at se Niels F. efter nederlaget - han tog det som en mand, men mon ikke sædet er varmt?
Det tror jeg ikke. Ret beset er det jo et temmeligt ordinært mandskab (for sige det pænt) han har at råde over med alle de skader de har.

Svar #23
Det vil være bindegalt, at NF skulle være truet, selv JBA kan ikke være så dum.
BIF er trods alt indenfor top 6 med pæn margen - kun de største BIF fantaster kan mene, de kan true FCK og FCM -, og han skal arbejde med en trup der mangler kvalitet men endnu værre en blanding af Zornigers hold og hans eget.

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #24
Det bliver umiddelbart svært at finde plads til Nicolai Poulsen i næste kamp. For ikke at sige Rygaard eller hvem der måtte blive hentet.

Svar #25
Dét er svært at skrive på tastaturet med begge hænder højt over hovedet. Men denne dag vil jeg huske altid.
0-3 på Bøbø stadion. Så bliver det ikke større...
Nu ser point høsten pludselig fornuftig ud.
Økonomien er der styr på. Vi har masser af unge spillere på vej. Træningsfaciliteterne er helt i top.
Det bedste ved at være notorisk optimist er, når man får ret :)

Svar #26
Dét er svært at skrive på tastaturet med begge hænder højt over hovedet. Men denne dag vil jeg huske altid.
0-3 på Bøbø stadion. Så bliver det ikke større...
Nu ser point høsten pludselig fornuftig ud.
Økonomien er der styr på. Vi har masser af unge spillere på vej. Træningsfaciliteterne er helt i top.
Det bedste ved at være notorisk optimist er, når man får ret :)
Ja, lad os i hvert fald glæde os i aften og den kommende uge. Vi skal dog gerne følge op på den her med en sejr i hjemmekampen mod Esbjerg næste søndag. Så begynder det for alvor at ligne noget.

Svar #27
Jamen, hvorfor skulle vi ikke det?
NP er tilbage efter  karantæne.
Det bliver godt, og jeg har barnebarnet med

Svar #28
Så kaldte Ato den, jeg har også haft tanken: Skal Nicolai spille mod Esbjerg?

Umiddelbart nej, for Esbjerg-kampen skal vi spille som mod Horsens og i anden halvleg af kampen i dag.

Zach bør være sikker. Amini spiller altid. Skal vi så have Blume på bænken efter mål og brandkamp i dag? Den er svær, for Nicolai holdt vel højest niveau af alle i de første fem kampe, men med Backman tilbage i storform behøver vi ikke en primært defensiv 6’er, slet ikke hjemme mod Esbjerg. Skal Nicolai spille, skal vi have ham længere frem.

Svar #29
Jeg tror gerne man vil have Duncan lidt frem, så det er også et argument for at spille NP igen. Når der er mere styr på defensiven kan NP måske også spille på en lidt anden måde og måske skal det være lidt flydende så modstanderen heller ikke er helt ved hvem der ligger hvor. Men ja, det er lidt underligt at sætte Blume af og Thorsteinsson har jo i øvrigt også gjort det godt, men kan vel ikke få plads centralt og Ankersen spillede sig jo heller ikke lige af. Dejligt positive problemer hvor der kan vælges lidt ud fra dagsform.

Svar #30
Under alle omstændigheder blot en pragtfuld dag, hvor så mange spillere løfter niveauet. Tror at møde BIF virker voldsomt motiverende. Tak. Især til Backman med tre kampe med clean sheet.

Svar #31
Tror, at der er meget genvalg til næste kamp, men heller ikke mere, end at der justeres en lille smule efter modstanderne. Måske ofres Blume på taktikkens alter. Men for satan han løb meget og hidsigt i den kamp. Især Blume og Ankersen viste et imponerende drive, der stressede BIFs forsvar og opspil.

Virkelig flot spillet kamp af holdet. Min kæreste fortalte mig her til morgen, at hun aldrig har set mig så frisk før. Vi blev enige om, at det var pga kampen i går. :D

Svar #32
Det er helt vildt. Og der satsets allerede på en del unge, så det er stort potentiale i holdet.

Ankersen spillede en fin kamp, men BIF er også prototypen på de hold, han er bedst mod. Blume have vel sin første kamp, hvor han lyste op i rollen som offensiv midt, og Munksgaard kom i gode raids.

Men stilen var også anderledes end i mange af de andre kampe, vi har set. Hvis EFB pakker sig, bliver der mindre plads til Blume og Anker, og så får de dårligere kampe. Hvis 3-backkæden benyttes, kommer Munksgaard ikke til noget der ligner samme antal offensive aktioner. Og hvordan ser det så ud? Spændende, anderledes, men spændende.

Svar #33
Vedr. NF. Jeg blev misforstået. Han står naturligvis ikke til fyring nu, men presset efter EL fiasko og en snitter hjemme mod os  bliver stort. Et par nederlag mere, så får han fans imod sig. Skader og fejlindkøb kan han ikke lastes, men vi ved , at snoren er kort på vestegnen, kortere end selv hos os.
Som vi spillede i anden halvleg ville de fleste hold komme i problemer. Kommentatorerne har travlt med at revse Brøndby, men jeg ser også resultatet som udtryk for vores styrke på dagen.

Svar #34
Brøndby så ikke gode ud, især i anden halveg. Men det er rent ud vores fortjeneste. Den anden halveg var helt vild. Jeg er helt oppe at køre over det og håber at spillerne husker at nyde den sejr og klappe sig selv på skuldrene - til og med til frokost i dag. Derefter er den kamp et overstået kapitel og nu gælder noget helt andet, nemlig en hjemmekamp mod et bundhold. Det må vi formode bliver en ganske anden opgave, hvor EFB må formodes at pakke sig en hel del mere, end Brøndby gjorde i går.

Jeg er enig i, at NP ikke behøver vide sig sikker på en startplads, men jeg tror faktisk at lige præcis hjemme mod hold, vi forventer vil pakke sig, kunne han være god som første-bolværk mod kontraangreb.

Svar #35
Jeg er også ret sikker på at NP er tilbage i startopstillingen. Enten i stedet for Blume eller Duncan som måske har brug for et hvil efter 2x90 minutter.

Men det bliver også en helt anden kamp mod EFB, så vil ikke blive overrasket over at se Thorsteinsson  og PM starte i stedet for Ankersen og Helenius. Ankersen er en super kontraspiller (som vi så i går) men han har sine mangler mod et hold der står dybt. Og PM fik gang i scoringen samt ramte stolpen, så mon ikke han får starttjansen denne gang.

Svar #36
PC har lovet forstærkninger inden transfervinduet lukker.
Efter kampen i går sidder jeg med følelsen af at han skal hente Ronaldo hvis det løfte skal holdes  8)

Svar #37
Jeg er 100% overbevist om, at både trænerstaben og PC har kigget grundigt på de underliggende stats og kommet frem til spillet og spillernes individuelle præstationer har været bedre end pointudbyttet har vist. Derfor tror jeg også, det er grunden til, der ikke er blevet hentet en spiller ind, for det skal være en top 6 spiller.

Nuvel jeg gik ikke i panik over den lidt magre pointstart og jeg prøver heller ikke at komme over i den anden grøft efter 2 velfortjente sejre, men netop de sidste 2 kampe viser med alt tydelighed truppens potentiale, så min bøn til PC er for gud skyld ikke at hente en spiller for at please de kritiske ryster.

Bredden er der, nu skal der kun hentes spillere, som virkelig kan gøre en forskel.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #38
Efter kampen i går sidder jeg med følelsen af at han skal hente Ronaldo hvis det løfte skal holdes   8)

Hehe :), det var smukt i går - men der skal gerne en forstærkning eller to til. Nå men, det var jo hele AGF holdet, som var gode mod BIF. Backman var klasse igen og Munksgaard spillede til dato, sin bedste kamp i AGF trøjen. Men der skal altså lægges på og det er jeg 100% sikker på, at der kommer fokus på fra AGFs og DNs side i denne uge. Kampen mod EfB skal også vindes, det skal blive en vane og en ægte vindermentalitet, hvor AGF vinder oftere end de taber og går på banen - HVER ENESTE GANG - med forventningen om at vinde...ikke kun tro at de kan vinde - det er faktisk to forskellige vindermentaliteter, som selvfølgelig kræver kvalitet i truppen . Hvordan f..... tror nogen ellers, at AaB blev danske mestre i 2014 (og andre gode underdogs gennem tiderne)? Det skal AGF også kunne, selvom FCK & FCM er langt foran resten af ligaen, de har jo også down seasons.

Nuvel, AGF kæmper stadigvæk "blot" om at nå top 6, fair nok, men det er i top 6 at medaljerne vindes. Så ja, AGFs trup skal forstærkes, da Blume nu engang ikke pludseligt er blevet til Iniesta og andre AGF spillere også skal løfte deres niveau og have langt færre dårlige kampe. Btw, Blume var super god i går - meget mere af det tak...det styrker kvaliteten i truppen og hæver bundniveauet.

Men det jeg så mod BIF i går er meget opløftende, men som altid har jeg fødderne plantet på jorden...7 kampe 8 point, det skal mange flere sejre til - det forventer jeg og jeg tror også at mange AGF spillere er ved opbygge en forventning om, at vinde hver eneste gang, selvom det ind i mellem kikser ;)

KSDH

Svar #39
Jeg har lige sneget mig til at gense højdepunkterne...

Dagen efter og med det hele lidt på afstand, er jeg næsten endnu mere glad for den sejr og ikke mindst måden det skete på. Hvornår har vi sidst set AGF kontrollere en snæver føring, for så at stikke kniven ind ikke en, men to gange i de sidste 5 minutter + tillæg?

Det er sådan noget tophold gør. Og bare fordi vi gjorde det i går er vi ikke pludselig et tophold, men det er (endnu) et skridt i den rigtige retning og det viser, at holde udvikler sig både mentalt, taktisk og teknisk.

En sejr på søndag, og så er den ringe sæsonstart veklset til noget ganske fornuftigt...

Svar #40
Men det jeg så mod BIF i går er meget opløftende, men som altid har jeg fødderne plantet på jorden...7 kampe 8 point, det skal mange flere sejre til - det forventer jeg og jeg tror også at mange AGF spillere er ved opbygge en forventning om, at vinde hver eneste gang, selvom det ind i mellem kikser  ;)
Jeg skulle lige til at skrive det. En meget opløftende indsats i går men det der med 7 kampe og kun 8 point får stadig mine alarmklokker til at ringe. Efter min mening skal vi stadig bruge en markant profil på midten selvom jeg i dag klapper højt af Blume (som jeg tidligere har kritiseret).

Efter 1 halvleg havde jeg heller ikke hænderne over hovedet pga. spillet men det kom i 2 halvleg og vi kom frem til mange muligheder. Overordnet var der vel en del mangler i 1 halvleg og vi var nede på næsten ikke at kunne holde fast i bolden. Jeg ved ikke om det var DN's justeringer eller manglede kvalitet hos BIF (efter skader/udskiftninger) men der skete en forvandling.

Svar #41
Jeg har lige sneget mig til at gense højdepunkterne...

Dagen efter og med det hele lidt på afstand, er jeg næsten endnu mere glad for den sejr og ikke mindst måden det skete på. Hvornår har vi sidst set AGF kontrollere en snæver føring, for så at stikke kniven ind ikke en, men to gange i de sidste 5 minutter + tillæg?

Det er sådan noget tophold gør. Og bare fordi vi gjorde det i går er vi ikke pludselig et tophold, men det er (endnu) et skridt i den rigtige retning og det viser, at holde udvikler sig både mentalt, taktisk og teknisk.

En sejr på søndag, og så er den ringe sæsonstart veklset til noget ganske fornuftigt...
Set i bagklogskabens lys er BIF jo helt ude af kampen fra vi kommer på 1-0. Derfra var det nærmest kun et spørgsmål om sejrens størrelse (selvom jeg også var pænt nervøs undervejs). Men det vi så i 2. halveg var en af de bedste og mest sammenhængende holdindsatser af et AGF-hold jeg har set siden vi peakede under PS. Total kontrol når de havde bolden og meget ofte farlige både på omstillinger, dødbolde og etableret spil. Og ret vildt at kunne gå fra Brøndby Stadion uden ens målmand har haft en eneste reel redning.

Og apropos de enkeltpræstationer der snakkes om, så er de jo langt hen ad vejen båret af en perfekt udført gameplan der ikke efterlod BIF meget plads og som gang på gang gjorde det muligt for vores spillere at udnytte deres spidskompetencer - bedst illustreret ved 2-0 målet. Det er nu engang bare meget nemmere for spillerne at funkle når kollektivet fungerer så godt.

Svar #42
Jeg synes der er noget psykologi i at give genvalg til alle efter så flot en kamp, både for holdet og den enkelte.

Så Blume fx heller ikke føler at lige meget, hvad han gør så ofres han ofte. Samme med Anker ift nye konkurrence med Jon Dagur.

Zach rider på en bølge og vel en af vores bedste, synes ikke han skal skiftes med NP.

I front er det straks mere vanskeligt, da PM fik scoret og begge spillede gode 45 min.  Helenius spillede dog også flot i Horsens og scorede. Jeg ville vælge Helenius og samme start 11 som Brøndby, og give PM sidste halve time mod EfB.

Så kan vi altid skifte hvis tingene ikke kører mod Esbjerg. så har vi også noget at skyde med fra bænken i fx Jon, PM og NP.

@  Stærkt Jakob :-)

Nogen der så tjekker om AGF har vundet så store sejre ude over FCK siden de blev gode i år 2000 og frem?

Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #43
Synes faktisk vi var godt med første 20 min også, kun sidste 20-45 min at Bif havde lille overtag - uden dog at være farlige. I 2. halvleg kom Brøndby slet ikke på banen, hvis man skal være lidt hård. Vil jo svare til at vi spillede sådan en 2. halvleg hjemme mod Hobro/Sif.

Svar #44
Zach må være sikker start 11, Munks der spiller sig op i dag (så akut behøver vi heller ikke Larsson/ny), Højer stærk igen, Bundu altid farlig (selvom han skulle score i dag) - er alle sammen med fx Jon Dagur og Stage sidste år et bevis på unge-linje er vejen frem. FCN har vist det i 20 år.
Bedømt på de seneste 2 kampe (ikke noget statistisk grundlag), så er jeg faktisk kommet i tvivl, om jeg ville bytte Zach ud med en aldrende Jens Stage. Med Zach som starter har vi en "statistik", som matcher den Jens Stage har for FCK ganske godt: 2 kampe, 2 vundet, 0 uafgjort, 0 tabt, 5 mål scoret, 0 mål imod. Vi mangler bare at se, om Zach også kan score og læse spillet godt nok til at komme i vejen for modstandernes chancer foran eget mål. Til Zachs fordel tæller, at han er mindst lige så god til at erobre bolde på midtbanen, han lægger mange sukker-baller i løbet af en kamp og han er mindst lige så kompromisløs i sit spil, som Stage var.

Desuden tror jeg, at hele holdet er vokset en smule med Lars Friis' tilbagevenden til Fredensvang. Posen er rystet, nye øjne er kommet på og der er kommet lidt extra energi ind i de spillere, som var begyndt at være lidt fastlåste. Det er min teori.

Svar #45
Efter kampen i går sidder jeg med følelsen af at han skal hente Ronaldo hvis det løfte skal holdes  8)
Enig. Bedste bud på forstærkninger er forlængelse med Amini, Anker og Højer. NU!

Svar #46
Synes Zach giver minder om da Christian Poulsen kom fra holbæk til fck og bare satte alt til vægs fra dag 1.
Håber den udvikling fortsætter.

Svar #47
Synes Zach giver minder om da Christian Poulsen kom fra holbæk til fck og bare satte alt til vægs fra dag 1.
Håber den udvikling fortsætter.
Jeg synes Zach er bedre venner med bolden end Christian Poulsen nogensinde blev. Men derudover kan jeg godt se hvad du mener. David Nielsen fik også sagt det ret smukt i går, at Zach "bare løb Brøndbys midtbane i stykker". Det er sgu noget af en præstation i sig selv. BIF er ikke et hold, der plejer at gå ned på fysikken.

Svar #48
Jeg synes Zach er bedre venner med bolden end Christian Poulsen nogensinde blev. Men derudover kan jeg godt se hvad du mener. David Nielsen fik også sagt det ret smukt i går, at Zach "bare løb Brøndbys midtbane i stykker". Det er sgu noget af en præstation i sig selv. BIF er ikke et hold, der plejer at gå ned på fysikken.
Zachs omgang med bolden er "elegant". Hans teknik omkring hans modtagelse, tæmninger og hans afleveringer/frispilninger er på et højt niveau. Samtidig kæmper han for trøjen og holdet og løber solen sort. Han tager del i rigtig meget på midtbanen. Hvis han fortsætter på den måde, skal der nok komme bud på ham fra en større klub.

Det er egentlig fedt lige at have solgt Stage for bagefter at sætte Zach på banen. Men som de siger i FCK: "En spiller er først interessant, når han har leveret over mindst en hel sæson."

Svar #49
Jeg er stadig i lykkerus. 

Blev gift i weekenden, og vi sluttede af med at pakke sammen, spise rester (MASSER AF KAGE) og se BIF vs AGF, med mit livs største udesejr og dem, og altså også den største i 37 år kan jeg forstå. 

Jeg er lidt kort for ord. Er så stolt af de drenge der. Og at Blume og Ankersen på den måde har kunne spille sig tilbage er ganske enkelt imponerende. De er også tilbage i min gode bog :D

Og Duncan, Bundu og de andre.. Arhmen altså!
Og Backmann...... Tvivlede aldrig på, at han kunne fortsætte hvor han slap. Det er fantastisk at se. Han er snart en ny Halvorsen/Piechnik. Der mangler kun liiiige en medalje. Men ingen ord om den slags forhåbninger. Kun pointen om, at ham der kunne være med hele vejen på et guldhold i superligaen. 

Simple Audio Video Embedder