Spring til hovedindholdet
Emne: Sydbank Pokalen 2019/2020 (Læst 7733 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Sydbank Pokalen 2019/2020

Svar #200
Kan bestemt godt følge dig, men vi skal kunne være top motiveret i en kvartfinale og skal kunne slå AB, og fordel hvis man kan få dem tidligt på sæsonen, hvor agf bør være have et plus skarphedsmæssigt. Jeg håber på AB. Men EfB er ikke skræmmende i denne sæson. Men havde været noget andet med hjemmebane.

Så ikke - og har ikke sat mig ind i lodtrækningen, men har de hold der møder 1 div hold pludselig fået en uventet fordel ved at de kampe ikke er afgjort, så de automatisk får hjemmebane?

Overblik: Her er Sydbank Pokalens kvartfinaler

Ja, det var rent tilfældigt de kom sådan op, med mindre nogle af kuglerne havde ligget på køl :)

God pointe med AB's program. Næste runde ligger i midtugen inden deres første kamp i foråret, så de bør ikke være helt oppe i gear. Jeg vil nu under alle omstændigheder også hellere møde dem end Esbjerg, der bør trods alt være en del kvalitetsforskel også selvom det er med risiko for at vi så sparer for mange spillere. Det bør dog ikke være så nødvendigt så tidligt på foråret, selvom kampen ligger mellem to sikkert meget vigtige kampe ift top-6.
Der er vel ingen tvivl om at AB er den foretrukne modstander? Har i hvert fald svært ved at se, hvorfor vi skulle foretrække et superligahold frem for et fra 2. division.

Og som bosat ca. 2 km. fra  ABs anlæg, så er der også lidt større chance for at jeg kommer til den away end til Esbjerg;)

Svar #201
Under alle omstændigheder en fin lodtrækning som vi skal udnytte til at blive en af de sidste fire. Og så bare undgå FCK i semifinalen 😉.

Svar #202
Med 5 min igen af AB - EfB tyder det simpelthen på at det bliver AB vi skal møde...

Svar #203
Ev, 1-2

Svar #204
AB havde været fantastisk for både AGF, Holmertz og mange andre hvide i Kbh, men skal man finde det positive i det, så slipper vi for riskoen for en pokal-fiasko.
Ståpladser på løbebanen - til den er væk :-)
- vi vil tættere på...

Svar #205
Vildt nok at Esbjerg kun redder skindet på at score i 89 og igen i 90. Selvfølgelig ærgerligt for os, når AB nu var så tæt på. På den anden side lavede vi næsten samme nummer på Ærø, så pokalen kunne have været slut for længe siden, og vi legede også med ilden til langt hen i kampen mod VSK. Med den historik må vi ligesom acceptere, at andre også kan udligne sent...

AB var efter bulletinerne fint med i cirka en time, men naturligt nok slap kræfterne op, og de begyndte at ligge længere fra Esbjerg-spillerne, der maste tungt på og slog stadig flere indlæg. AB-keeperen reddede dem flere gange flot, før det gik galt til allersidst.

Nu må vi bare vise, at vi er bedre end Esbjerg. Der kommer jo interessant nok en generalprøve dernede her inden så længe. Næste forår er chancerne for, at vi forstærket større end for, at de er forstærket. Vi bliver mindst 60-40 favoritter og bør slå dem ud.

Svar #206
Fordelen er at spillerne måske lige er en tand mere fokuseret og tager det lidt mere seriøst. Vi har allerede haft det alt for svært i år mod to inferiøre hold og sidste år blev vi slået ud i Næverly Hills.

Svar #207
Esbjerg spiller ude mod Brøndby i denne runde, så det er ikke sandsynligt de tager point alligevel, men når det nu skulle være gør det ikke noget, at de scorede to gange og ikke skulle ud i forlænget mod AB. Der er
vel en lille mulighed mens Wilczec er ude.

Svar #208
Esbjerg spiller ude mod Brøndby i denne runde, så det er ikke sandsynligt de tager point alligevel
Brøndby plejer faktisk at være Esbjergs yndlingsmodstander. Esbjerg har vundet de seneste 5 opgør.

Svar #209
Apropos BIF er det bare r..irriterende at Wilczek vender tilbage efter karantæne til kampen mod os 🤬

Svar #210
Apropos BIF er det bare r..irriterende at Wilczek vender tilbage efter karantæne til kampen mod os 🤬

Ja det er møghamrende træls. Klart ligaens anden bedste angriber. Vi skulle nødig ud i en ny "Ndoye-situation" som for et par uger siden.

Svar #211

Ja det er møghamrende træls. Klart ligaens anden bedste angriber. Vi skulle nødig ud i en ny "Ndoye-situation" som for et par uger siden.
Vi havde godt styr på ham sidst i Brøndby, så den positive vinkel er at vi ved hvad vi skal forholde os til når han er med - men ja, det havde selvfølgelig været bedre hvis han var ude. Han blev vist i øvrigt også skadet, men nok ikke i længere tid end at han også er tilbage fra det.

Fint hvis Esbjerg også har godt styr på Brøndby og kan drille dem igen. Lad os bare holde så mange som muligt pladser i top-6 åbne så længe vi kan (indtil vi selv sikrer en af dem.)

Svar #212
Sydbank Pokalen 19/20: Tabel og kampprogram

Reminder om, at vi går på landsholdspause med visheden om, at vi ligger nummer 4 pt i ligaen, og er i kvartfinalen i Pokalen :D Dejligt.

En bemærkning til de kvartfinaler:

Enten Horsens eller Silkeborg kommer i Semifinalen! (de møder hinanden) Vildt at tænke på.

I Semifinalen er dernæst Sønderjyske eller Randers og så FCK/AaB/HB Køge.
Men alt det kan jo være ligegyldigt hvis vi ikke selv slår Esbjerg!

Svar #213
Mange håber sikkert at Køge/AaB slår FCK ud, men for mig at se skal vi håbe at FCK (hvis ikke os) går hele vejen.
Det vil give en Europæisk play-off til nr. 4 mod nr. 7
Hvis vi når top 6 efter 26 runder, så vil det gøre top 6 væsentlig mere interessant for os end bare "at være med"

Svar #214
Mange håber sikkert at Køge/AaB slår FCK ud, men for mig at se skal vi håbe at FCK (hvis ikke os) går hele vejen.
Det vil give en Europæisk play-off til nr. 4 mod nr. 7
Hvis vi når top 6 efter 26 runder, så vil det gøre top 6 væsentlig mere interessant for os end bare "at være med"

Omvendt kan man sige, at hvis FCK ryger ud til AaB (c'mon, det bliver jo ikke HB Køge), så har alle tilbageværende hold den bedste chance i årevis for at vinde pokalen. Det vil inkludere os, skulle vi lykkedes med at slå Esbjerg.
Den chance er jeg villig til at tage.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #215
Det vil også kræve at vi bliver nummer 4 før at vi kan spille EL-playoff på den billet, mens man kan blive nummer 6 og vinde pokalen. 

Jeg napper GERNE den sidste løsning i år.
Nummer 4 er stadig i top 6, og fantastisk uanset hvad. Og ryger vi ud af pokalen, men har mange topkampe der trækker mange på stadion, så er det jo også fedt fedt fedt.

Jeg bytter helst ikke pokalsucces med succes i ligaen. Det er noget jeg ønsker OVEN I, og ikke i stedet for.

Svar #216
Så vanvittig spændende er EL kvalifikationsrunde 1 jo heller ikke. Så hellere en pokalfinale mod Aab.

Svar #217
Lige præcis og dem kan vi slå - det vil blive et godt jyske traditionsopgør som burde kunne fylde parken ret pænt - hvis ikke helt.
Vil også hellere have titller og vi må bare snuppe den 3. plads fra Brøndby - tager første skridt om to uger...

FCK i Aalborg er også største mulighed for at de ryger ud ...
Ståpladser på løbebanen - til den er væk :-)
- vi vil tættere på...

Svar #218
Så vanvittig spændende er EL kvalifikationsrunde 1 jo heller ikke. Så hellere en pokalfinale mod Aab.

@SteenA

Lige præcis og dem kan vi slå - det vil blive et godt jyske traditionsopgør som burde kunne fylde parken ret pænt - hvis ikke helt.
Vil også hellere have titller og vi må bare snuppe den 3. plads fra Brøndby - tager første skridt om to uger...

FCK i Aalborg er også største mulighed for at de ryger ud ...

samt @Dichio

Det handler jo ikke om slutresultatet men om vejen derhen.
En 3. eller 4.plads er jo ikke bare 1 runde EL. Det er også sejre og topkampe i ligaen for at komme dertil, og en lang række weekender med pisse gode resultater modsat pokalen som er 3 gode dage væk. (men hvilke dage de sidste er...)

Og ærligt talt, så tror jeg at klubben ville få langt mere ud af en bronzemedalje end ved at slå EfB og Silkeborg på vej til Parken, og vinde over AaB eller Sønderjyske/Randers i pokalen, selvom den da isoleret ville være af KÆMPE BETYDNING, og være mega fucking fedt. Som vi allesammen ved.

Men en 3.plads eller 4.plads med EL_playoff-finale hvor man vel og mærke vinder (en finale der vindes), skal virkelig ikke underkendes. Når man så står der i EL sæsonen efter, så er det noget andet. Men når det vindes, så er det EL_drømmen der vindes, ikke en kamp imod Dila Gori, men drømmen.

Desuden skal der mange sejre til at sikre den 3.plads/4.plads med EL, så altså det betyder jo kampe imod FCK/FCM/BIF og 2 andre hold, som kæmper i et mesterskabsspil.

Hvis AGF kommer i top 6 (og det drømmer jeg virkelig om at det endelig lykkes i år), så vil jeg være fuldstændigt overvældet af glæde hvis vi bliver nummer 4. Hvis vi bliver nummer 5 er det også rigtig flot, og en 6.plads kan stadig gøre mig rigtig glad, i hvert fald til at starte med, og så ser vi på måden vi smider mulighederne på i løbet af mesterskabsspillet, hvis det lykkes os at snige os med..

Men bliver vi nummer 3, og får en medalje i superligaen, så er det endeløst flere oplevelser der indløses på vejen dertil, og den dag medaljen bliver sikret (en dag ude i fremtiden, for tør slet ikke tro eller håbe på det i år), så vil det være mange mange fede oplevelser og finaler på vejen i denne struktur her. Vi har prøvet at spille imod Vejle, Sønderjyske, Horsens og Helsingør og de andre om at undgå nedrykning, og endda om at skulle i EL-playoff. Men vi har endnu ikke prøvet at spille i top 6. Det tror jeg slet ikke vi er klar over hvor vildt det kan blive for os.

Svar #219
Top-6 er naturligvis vigtig. Det er også i superligakampene at vi tjener pengene. Pokalen er bare en genvej til et trofæ (eller i det mindste en rigtig stor finalekamp). 

Jeg mener dog at vi skal bruge et evt. superligaslutspil til at give flere chancer til "vores egne" unge. Der er ikke noget nedrykningspres og det er nogle godt kampe at blive matchet i. Jeg taler ikke om at vi skal bruge 4-5 unge af gangen, men blot gøre som i øjeblikket, hvor Hvidt og Hausner får chancen. Lige nu er det bare mest af nød. Det vil f.eks. være godt at se Lunding få chancen igen. Men det vil nok også komme naturligt, når (hvis) Bundu ikke længere er i klubben. Om vi slutter nr. 4, 5 eller 6 synes jeg er mindre vigtigt, selvom der selvfølgelig er nogle placeringspenge og en mulighed for EL-kval runde 1 at spille om. 3. pladsen tror jeg bliver meget svær at nå. Men vi kan selvfølgelig bare slå Brøndby tre gange mere :)

Svar #220
Omvendt kan man sige, at hvis FCK ryger ud til AaB (c'mon, det bliver jo ikke HB Køge), så har alle tilbageværende hold den bedste chance i årevis for at vinde pokalen. Det vil inkludere os, skulle vi lykkedes med at slå Esbjerg.
Den chance er jeg villig til at tage.

Det er et fair synspunkt og jeg kan sagtens se fordelen ved et FCK-exit, men alt i alt foretrækker jeg at 4. pladsen giver europæisk mulighed.

Nej, men man skal ikke langt før de spændende kampe kan komme.
Hold som Espanyol, Frankfurt, Torino og Wolverhampton spillede 2. kval kval runde i denne sæson.

Som fan synes jeg også at de europæiske rejser har givet mig nogle af de bedste oplevelser med klubben.
Det kan altså noget særligt at stå med 100 andre fans 2000 kilometer væk fra Aarhus alene på grund af 'GF

Pokalfinalen i 2020 skal ikke spilles i Parken. Der er ikke blevet talt så meget om det - og det gik faktisk først op for mig efter OB-kampen.
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/officielt-pokalfinalen-bliver-ikke-spillet-i-parken-i-2020

Forudsat AaB slår Køge, så er 7 af 8 hold i kvartfinalerne jyske.
En pokalfinale i Aarhus burde ikke være utænkelig.

En AGF-AAB finale i Aarhus vil da være fedt - men mange vil også skulle forberede sig på at blive skuffede, da 10.000 ikke dækker behovet for hvor mange GFere der gerne vil se kampen.

Svar #221
Jeg vil også alle dage foretrække en pokalfinale foran 15000-20000 AGF fans i Parken fremfor en eller 2 runder i EL, også selvom der skulle komme et hold fra en af 5 store ligaer.

Den dag vi reelt har mulighed for et europæisk gruppespil, der vil jeg nok ændre holdning, men indtil da ser jeg europæisk fodbold som en distraktion, jeg sagtens kan undvære.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #222
Men jeg synes ikke man skal glemme hvordan man får den "ene eller 2 runder i EL" som man holder en pokalfinale op imod.

For hvis man bliver nummer 3 efter at have mødt BIF på hjemmebane foran 20.000 tilskuere, og dermed får bronze og "en runde eller 2 i EL", så er det jo noget andet end at vinde EL-playoff efter at have blevet 7'er i ligaen. Kan vi ikke blive enige om det? 

Så altså det burde jo hedde bronze+EL vs Pokalfinale.
Og så er en kamp om 3.pladsen med 20.000 tilskuere vel også en slags "finale".

Men der hvor vi ALLESAMMEN kan blive enige er, når vi kan få en 3. eller 4.plads med EL, samtidig med en pokalfinale. 
Så skal vi ikke nappe det i år? :D 

Svar #223
Jeg anerkender fuldt alle argumenterne for at spille europæisk, men vi kan ikke komme udenom, det er en belastning for spillerne og jeg mener ikke, værdien af nogle få europæiske kampe overgår de negative konsekvenser i Superligaen, som mange klubber bliver ramt af.
Så nej jeg vil faktisk helst helt undgå at spille europæisk før vi vitterlig har kvaliteten i både toppen og ikke mindst bredden i truppen.

Og så mener jeg ikke helt det er det samme at spille foran 20000 tilskuere i Superligaen som en pokalfinale. Pokalfinalen i 2016 overgår imo med længder samtlige Superligakampe de sidste mange år inkl. de kampe med udsolgt eller næsten udsolgt på Ceres Park.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #224
Jeg anerkender fuldt alle argumenterne for at spille europæisk, men vi kan ikke komme udenom, det er en belastning for spillerne og jeg mener ikke, værdien af nogle få europæiske kampe overgår de negative konsekvenser i Superligaen, som mange klubber bliver ramt af.
Så nej jeg vil faktisk helst helt undgå at spille europæisk før vi vitterlig har kvaliteten i både toppen og ikke mindst bredden i truppen.

Og så mener jeg ikke helt det er det samme at spille foran 20000 tilskuere i Superligaen som en pokalfinale. Pokalfinalen i 2016 overgår imo med længder samtlige Superligakampe de sidste mange år inkl. de kampe med udsolgt eller næsten udsolgt på Ceres Park.

Fuldt ud enig med nærmest det hele.

Min pointe er, at jeg ofte har tænkt, at jeg hellere ville prøve en sæson i toppen af ligaen end en pokalsejr, hvis det betyder 33-40 kampe med fryd, sejre, og hverdagsglæde, frem for 2-3 dage med ekstase eller skuffelse.

Men 2016 var specielt for os alle. Men netop fordi vi "lige" har været der vil jeg ikke bytte top 6 for endnu en finale. Og faktisk heller ikke med en pokalsejr. For mig at se er det nærmest livsvigtigt for "projekt AGF" at vi kommer i top 6 i år. Så kan vi tage den oplagte mission og om gentage top 6 + få pokalen hjem næste år.

Når det så er sagt, så kan vi jo sagtens bringe os i en position hvor vi kan nå både top 6 og en semi-finale/finale i år, og så snige os i top 6. Så det bliver kunstigt at "skulle vælge". Men jeg er helt på linje med dig i, at vi ikke skal i EL lige nu, da det ville ødelægge mere end det gavnede, netop fordi vi ligger til at kunne tage realistiske skridt imod at blive et etableret top 6 hold i nær fremtid.

Det var man så langt fra i en årrække på alle parametre, at et isoleret pokal-eventyr var det ENESTE man realistisk kunne håbe på.
Men da pokalen kan sikres på 4-5 kampe, så vil vejen til kvartfinalen aldrig blive skide spændende for mig. Jeg er med, også når vi møder Tønder ude (gode pølser), og jeg støtter hele vejen. Men når man ser fremmødet imod OB i 1/8 finalen, så ser man også, at det kun er de sidste kampe der virkelig trækker folk til. Semifinalerne imod AaB var helt igennem specielle, og kvartfinalen det år imod SøE var også fantastisk. Men den kamp glemmer folk jo.

Jeg er ikke sikker på at folk umiddelbart ville glemme en kamp som den Lyngby spillede i Herning da de sikrede sig bronze med en pisse flot sejr med Davids mandskab. Ville du glemme den dag lige foreløbig sammen med tusindevis af andre GF'ere på udebane? Eller imod BIF på hjemme foran 20.000?

Så nej de kampe i semifinalen+finalen er helt igennem specielle. Og dem håber vi jo at skulle i så ofte som muligt.
Jeg synes bare et potentielt mesterskabsspil kan give noget som vi slet ikke har oplevet endnu.
Der var 17.000 til at se AGF spille om nedrykning imod VFF. Det var også specielt. Hvis der kan komme kampe der definitivt kan sikre AGF EL eller bronze, så kommer der vel ligeså mange? EL-playoff er bare ikke det samme, ligesom vejen til VFF_kampen imod EfB det år heller ikke trak nær så mange. Der skal være noget på spil. Noget definitivt, så går byen amok og støtter op. Folk elsker den slags. Derfor er pokalen så fed. Knock-out. Definitivt. 

Svar #225
Og så er den næste pokaltitel jo “Il Decimo” som den første klub i dansk fodboldhistorie, det ville jo også gøre en pokaltitel til noget særligt.

Svar #226

Pokalfinalen i 2020 skal ikke spilles i Parken. Der er ikke blevet talt så meget om det - og det gik faktisk først op for mig efter OB-kampen.
http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/officielt-pokalfinalen-bliver-ikke-spillet-i-parken-i-2020

Forudsat AaB slår Køge, så er 7 af 8 hold i kvartfinalerne jyske.
En pokalfinale i Aarhus burde ikke være utænkelig.

En AGF-AAB finale i Aarhus vil da være fedt - men mange vil også skulle forberede sig på at blive skuffede, da 10.000 ikke dækker behovet for hvor mange GFere der gerne vil se kampen.

Har man ikke også nu den ordning med at forsøge at undgå at det ene hold får hjemmebane, men at man gerne spiller i den landsdel hvor holdene er fra? Så man vælger på et tidspunkt i foråret et stadion hvor hjemmeholdet er slået ud. Århus er selvfølgelig oplagt hvis vi ryger ud og det bliver to jyske hold, men ellers er det mest oplagte Brøndby. Herefter bliver det hurtigt lidt småt, men Esbjerg og Odense er vel også store nok til at blive taget i betragtning og hvis det bliver Køge-Silkeborg er behovet jo også lidt mindre.

Svar #227
Der er ikke så mange kampe tilbage af pokalturneringen, så vi bør kunne gå efter at vinde hver gang i begge turneringer. Hvis man mod Esbjerg skulle vælge mellem top-6 eller en runde mere i pokalturneringen ville jeg vælge top-6, det er afgørende for vores langsigtede udvikling, men lad os bare give begge dele hele armen. Er vi først i top-6 og stadig i pokalturneringen er risikoen for at satse på begge dele ikke så stor.

Det er måske sværere at vælge mellem en bronzemedalje eller en pokalsejr, men jeg forstår ikke hvorfor man nærmest foretrækker at vi ikke skal spille europæisk. Altså det er jo resultatet af det vi forsøger at opnå i ligaen og pokalturneringen uanset om man vægter den ene højere end den anden. Vi skal ikke i pokalfinalen og så helst tabe den... Jeg tror heller ikke man skal undervurdere betydningen af europæiske kampe i klubbens udvikling. Nogle af vores sponsorer vil være glade for det, der er spillere der vil være mere interessede i at komme til klubnen og det er godt for både klubbens og spillernes udvikling. Jeg tror også der vil blive hentet en spiller eller to mere til truppen i den situation, også selvom vi ikke ligger til at nå så langt, så det behøver ikke koste en hel masse i ligaen. Vi skal arbejde os henimod den slags og så er et europæisk gruppespil, som andre hold på vores niveau har nået før, om som vi måske kan nå når vi har kvalificeret os et par gange, bare et enormt økonomisk boost.

Simple Audio Video Embedder