Spring til hovedindholdet
Emne: Sydbank Pokalen 2019/2020 (Læst 3124 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Sydbank Pokalen 2019/2020

Svar #50
Desuden interview med David, som åbenbart stod med blodsmag i munden ude på sidelinjen. De tre indskiftninger af Ankersen, Mortensen og Munksgaard løftede holdet, mener han.

David Nielsen: Det holdt hårdt | Videoer fra AGF

Svar #52
Desuden interview med David, som åbenbart stod med blodsmag i munden ude på sidelinjen. De tre indskiftninger af Ankersen, Mortensen og Munksgaard løftede holdet, mener han.

David Nielsen: Det holdt hårdt | Videoer fra AGF
Afsluttende bemærkning: Det var en god lærestreg for de unge spillere, uanset hvem man møder er det 100 %.

For dælen det er skidt, at være så langt ude i tovene mod et hold så langt nede i rækkerne men det er også charmen ved pokalbold og vi er videre:-) Lektien er forhåbentlig lært og vi kan se fremad - det gælder også DN som måske skal stille med flere stamspillere næste gang.

Svar #53
Nu endte det med avancement. Men især DN må have stået med løs mave og svedige håndflader et kvarter for tid...sidste år stillede han også med et reservehold i pokalen og røg ud mod Fredericia. I AGF er pokalen vigtig, det ved han godt. At ryge ud allerede i først hug, til et seriehold, det havde været noget skrammel.

Når det alligevel ender med avancement, ender jo godt nok, og så tror jeg det er rigtigt, at det har været gode lærepenge. Man kan håbe, at alle på og omkring holdet, har lært lidt i dag, og at der i de næste pokalrunder bliver lidt skarpere fokus, lidt skarpere opstilling og lidt større kynisme.
Og så bilder jeg mig ind, at når det nu ender med succes, at det så faktisk er en værdifuld lektie for de unge spillere, i to kapitler: For det første, som David siger: 100% eller ingentind. For det andet at man med hårdt arbejde kan kæmpe sig tilbage fra en nær håbløs situation. Det er ikke dumt at have det i baghovedet - seriehold eller ej.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #54
Har det lidt dobbelt for synes egentlig det var rigtigt at bringe de unge vigtig erfaring i pokalen, hvor det alligevel er næsten umuligt at nå finalen og vinde den på udebane mod FCK som vel efterhånd kan regnes for fast inventar og vinder der.

Og i princippet ligegyldigt om man ryger ud i 1. runde eller semifinalen. Giver ingenting - heller ikke nævneværdige indtægter. Kun finalen og prestigen i at vinde den (ikke flere penge end nr 2) og så Europa adgangen.

Omvendt har man altid sagt den korteste vej til Europa.

Nå MEN MEN MEN der er også noget der hedder image, og vi skal sgu ikke skrive Danmarks historie og ryge ud til et seriehold og tangere Bif-Skagen....

Selvom det var en anden tid, dengang var Bif i stærkeste, mens vi stillede med U20 og en jova og en 22 årig Gersbach der ikke har set en bold længe. Hvidt og Lunding der knap nok kunne spille 45 min på fuld damp.

Men det husker folk ikke - de ville bare have husket og grint af det de næste 30 år selvom det var en ligegyldig kamp.

Så læren må være at stille noget stærkere og lade de unge komme ind i 2. halvleg når man fører sikkert. Havde man røget du til et divisionshold så pyt, eller halv pyt. Men ikke et seriehold....

Man ville naturligvis gerne undgå skader og derfor sparet flere profiler + nogen var med landshold i den anden af verden.

Og Ankers styrke er ikke mod hold der pakker sig. Og Julle skulle også have spillet, men tror det havde været en anden kamp hvis han havde været med og ryddet op eller Tingager, som burde have været med på bænken. Vi havde ikke behøvet at have 3 højrebacks, selvom jeg godt ved Mikkel Møller lassen også er midterforsvarer, dog ikke den største af slagsen.

Alene Julle eller Tingager med havde flyttet. Vi kunne også have haft modet og spillet med AA på off midt og PM helt oppe, istedet for 3 arbejdsomme folk i Hvidt, Zach og NP.

Anker kunne have taget den ene kant i en times tid, og Lunding uden kampform fået sidste ½ time.

Jova virkede godt nok også uskarp. Skal TK spille mod AaB...

Svar #55
Det var ok i går. David gav stort set alle yngre spillere i truppen muligheden for at prøve sig af, og de kiksede massivt. Da legen ikke var sjov længere, reagerede han fra bænken og skiftede tre stamspillerede ind som ændrede alt. Hvis den ordinære spilletid havde været to minutter længere, var kampen aldrig gået i forlængning. I øvrigt tror jeg ikke den sidste halve time brændte nogen AGF'ere af. Marstal var helt færdige.

Red.: Flyttede indlægget over i denne tråd. /sh

Svar #56
Tror du har ret og i virkeligheden var det jo som man hører spil til et mål, nogle kontraer og et par dødbolde. Så de har næppe løbet solen sort.

Og det kan vel også være sundt nok at blive holdt skarp. End gå og spille golf og træne.

Jeg havde egentlig inden kampen tænkt at DN godt kunne have benyttet lejligheden til at spille Tingager sammen med Jova - de har aldrig spillet sammen. Havde han spillet ved siden Hausner var de aldrig kommet til indlæg. Tingager er naturligvis ikke den bedste mod kontraer. DN kunne også have valgt Backman istedet for Hausner for at spille alle 3 skarpere inden AaB.

Svar #57
Det er fint nok at bruge de unge spillere i den slags kampe, men forstår ikke han ikke starter med de rutinerede og får sat Marstal til vægs hurtigt.
Når vi så fører med to-tre mål efter 30-45 minutter, så kan de unge komme ind at lege uden noget større pres på skuldrene.
Det var jo ved at gå helt galt her.

Svar #58
Det er fint nok at bruge de unge spillere i den slags kampe, men forstår ikke han ikke starter med de rutinerede og får sat Marstal til vægs hurtigt.
Når vi så fører med to-tre mål efter 30-45 minutter, så kan de unge komme ind at lege uden noget større pres på skuldrene.
Der er jo trods alt kun 3 udskiftninger i sådan en kamp, så det ville kraftigt formindske antallet af talenter der fik meningsfuld spilletid. Og lægge yderligere belastning på de 5-6 etablerede spillere, der så skal spille fuld tid. Tror kampen var forløbet noget anderledes hvis JJ eller en anden rutineret spiller havde suppleret Hausner i centerforsvaret (i stedet for en back fra U-19 holdet).

Men det er da en balance i sådan en kamp. Måske kunne man godt lige have smidt en enkelt eller to rutinerede spillere mere ind i startopstillingen. F.eks. har PM jo ikke fået super meget spilletid og 2-3 mål fra ham havde nok hjulpet godt på selvtilliden.

Svar #59
VSK Århus i næste runde, fedt 😁

Svar #60
Der er jo trods alt kun 3 udskiftninger i sådan en kamp, så det ville kraftigt formindske antallet af talenter der fik meningsfuld spilletid. Og lægge yderligere belastning på de 5-6 etablerede spillere, der så skal spille fuld tid. Tror kampen var forløbet noget anderledes hvis JJ eller en anden rutineret spiller havde suppleret Hausner i centerforsvaret (i stedet for en back fra U-19 holdet).

Men det er da en balance i sådan en kamp. Måske kunne man godt lige have smidt en enkelt eller to rutinerede spillere mere ind i startopstillingen. F.eks. har PM jo ikke fået super meget spilletid og 2-3 mål fra ham havde nok hjulpet godt på selvtilliden.

Taler heller ikke 5-6 etablerede spillere, men at stille med et næsten ungdomshold er uambitiøst i min optik.
David talte om efter kampen at "vi gjorde det svært for os selv"
Jeg synes hans tilgang til pokalturneringen gjorde det svært for os selv.

Svar #61
VSK Århus i næste runde, fedt 😁

Lækkert, men der er efterhånden så mange lokalopgør i pokalturneringen at det er svært ikke at være mistroisk i forhold til lodtrækningen.
AaB har lige trukket Vejgaard efter at have haft Nørresundby i sidste runde  :-\

Svar #62
 Der er jo trods alt kun 3 udskiftninger i sådan en kamp, så det ville kraftigt formindske antallet af talenter der fik meningsfuld spilletid. Og lægge yderligere belastning på de 5-6 etablerede spillere, der så skal spille fuld tid. Tror kampen var forløbet noget anderledes hvis JJ eller en anden rutineret spiller havde suppleret Hausner i centerforsvaret (i stedet for en back fra U-19 holdet).

Taler heller ikke 5-6 etablerede spillere, men at stille med et næsten ungdomshold er uambitiøst i min optik.
Tanken var vel at stille med Jovanovic, JJ og NP som de rutinerede. Gersbach er heller ikke ligefrem uden rutine. Så det er vel 3½ rutinerede spillere i startopstillingen, så der er ikke langt op til de 5-6 stykker. Det synes jeg er ok, men nu blev det lidt gustent da JJ ikke kunne starte og det var nok en fejl ikke at have en rutineret backup for ham.

Min pointe - det er en svær balance, men jeg synes faktisk den tiltænkte startopstilling var ok.

Svar #63

Normalt er jeg helt på linje med dig i det spørgsmål. Men vi snakker ikke om en modstander 1. eller 2. Division. Vi snakker om et hold fra Fynsserien, som "mødes på Ærø to gange om ugen for at træne, når de har tid". Det BURDE ikke give problemer. Heller ikke for talentholdet.

Svar #64
Normalt er jeg helt på linje med dig i det spørgsmål. Men vi snakker ikke om en modstander 1. eller 2. Division. Vi snakker om et hold fra Fynsserien, som "mødes på Ærø to gange om ugen for at træne, når de har tid". Det BURDE ikke give problemer. Heller ikke for talentholdet.

Nej det burde ikke give problemer og jeg bliver jo i tvivl om hvor talentfulde de i virkeligheden er på talentholdet eller om vi skal på spiller rov blandt Marstals mange unge spillere  ;)

Svar #65
Enig. Se bare hvor dårlig og opgivende deres målmand var. Han skulle bare bombarderes med langskud fra kampens start. Så ville halvdelen af de skud, som havde ramt indenfor rammen højst sandsynligt gået ind, og der ville aldrig have været spænding om udfaldet af kampen.

Svar #66

Nej det burde ikke give problemer og jeg bliver jo i tvivl om hvor talentfulde de i virkeligheden er på talentholdet eller om vi skal på spiller rov blandt Marstals mange unge spillere  ;)

Skal man forsvare dem en smule, så var det første "rigtige" seniorkamp for Marouff og Møller Lassen, mens Hvidt og Lunding var i aktion for første gang efter skader. Det er ikke den bedste baggrund for at top-præstere.

Men nu fik de da noget erfaring og mon ikke mange af dem får chancen igen mod VSK - og at JJ undgår at blive søsyg denne gang...

Svar #67
Enig. Se bare hvor dårlig og opgivende deres målmand var. Han skulle bare bombarderes med langskud fra kampens start. Så ville halvdelen af de skud, som havde ramt indenfor rammen højst sandsynligt gået ind, og der ville aldrig have været spænding om udfaldet af kampen.
Da jeg så målene fra kampen tænkte jeg godt nok også, at vi ikke kunne have haft et skud indenfor rammen de første 78 minutter, for det lignede da godt nok en målmand på... Fynsserie-niveau... På sin vis lyder det lidt som et par problemer vi også har i Superligaen: der mangler en eller to der kan ramme målet fra distancen når modstanderne står dybt og uden en general i forsvaret er vi meget udsatte der.

Svar #68
I øvrigt var det interessant at se Ammitzbøll og Mortensen på banen samtidig, og efter det skete, scorede Ammitzbøll 2 gange.

Kunne det være en opstilling i superligaen også, han kom ind for Hvidt på den centrale midtbane, men vel som en 10’er.

Svar #69
VSK Aarhus skriver på deres side, at kampen spilles kl. 17 den 25. september.

Svar #70
Jeg kan ikke finde nyheden på deres hjemmeside, men det tidlige spilletidspunkt betyder vel at den spilles på Vejlby Stadion? Det er grundlæggende meget fedt at den ikke bare flyttes til Århus Stadion, selvom den måske så heller ikke bliver med tv på.

Svar #71
Jeg kan ikke finde nyheden på deres hjemmeside, men det tidlige spilletidspunkt betyder vel at den spilles på Vejlby Stadion? Det er grundlæggende meget fedt at den ikke bare flyttes til Århus Stadion, selvom den måske så heller ikke bliver med tv på.

Og nu er den så blevet ændret til torsdag den 26.9. kl. 16.30 på egen bane og som TV-kamp 😉.

Svar #72
Og nu er den så blevet ændret til torsdag den 26.9. kl. 16.30 på egen bane og som TV-kamp 😉
Tak, hvilken TV kanal ?
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #74
Hhmmmm ... at GF er gået med til en torsdagskamp, når man har spillet fredag inden, men allerede skal møde FCN søndag middag. Der skal nok flere reserver med igen, men man har selvfølgelig også fået landsholdsspillerne hjem til den tid. Lidt risky business?

Svar #75
Hhmmmm ... at GF er gået med til en torsdagskamp, når man har spillet fredag inden, men allerede skal møde FCN søndag middag. Der skal nok flere reserver med igen, men man har selvfølgelig også fået landsholdsspillerne hjem til den tid. Lidt risky business?
Vi kommer helt sikkert til at stille med 7-8 reserver igen, så det har nok ikke stor betydning. I hele forsvaret er vi dækket ind med stærke reserver. Det samme på vores fløje og i angrebet. Vi kommer til at se spillere som f.eks. Gersbach, Juelsgaard, Hausner, Diks (hvis han er klar), Thorsteinsson, Links og Ammitzbøll/Helenius. Krydret med et par stamspillere og kombineret med et par andre unge spillere.

Det er vel kun på den centrale midtbane vi ikke han stille med ret stærke alternativer, men Hvidt skal jo spilles igang igen og enten Blume eller Duncan vil jo skulle være reserve i ligaen. 

Svar #77
Mandag får vi chancen for at få spillet et hold sammen i reserveturneringen, som senere kan møde VSK i pokalen med lidt forstærkninger:
TK/Eskelinen
Anbo/Diks - Hausner - Juelsgaard/Møller Lassen - Gersbach
Duncan - Hvidt - Torsteinsson
Lunding - Ammitzbøll/Helenius - Links

Når de skadede spillere er tilbage, burde det være stærkt nok, og så kan man altid lige have Bundu og et par andre på bænken 😉. Endelig er der nok et par stykker fra U19, der trænger til at få revancheret sig fra Ærø-turen.

Svar #78
Der var desværre ikke nogle af de skadede, der var udtaget til reserveholdskampen i dag, som endte uden mål.
Det var lidt en ørkenvandring som ligakampen mod Esbjerg, hvor begge hold havde svært ved at skabe chancer.

Det mest positive: det så ud til, at Hvidt er godt på vej. Også fremgang at spore hos Lunding, selv om han stadig er et stykke væk fra den form, hvor han kørte helt rundt med modstanderne i ligaen.
Det negative: reserverne har mere end svært ved at skabe chancer. Links virker fysisk overmatched og skal først spilles ind. Ligner her og nu ikke en superligaspiller, men han skal jo lige have chancen og blæsevejret gjorde det ikke lettere i dag.

Svar #79
Hvordan klarer Gersbach det i sådan en kamp? Og hvad med Hausner?

Svar #80
Links virker fysisk overmatched og skal først spilles ind. Ligner her og nu ikke en superligaspiller, men han skal jo lige have chancen og blæsevejret gjorde det ikke lettere i dag.

Jeg tænker også at PC må have set nogle helt vilde tekniske skills, når han tør investere så massivt i en spiller med en fysik som en U12 spiller.

Svar #81
Links virker fysisk overmatched og skal først spilles ind. Ligner her og nu ikke en superligaspiller, men han skal jo lige have chancen og blæsevejret gjorde det ikke lettere i dag.

Jeg tænker også at PC må have set nogle helt vilde tekniske skills, når han tør investere så massivt i en spiller med en fysik som en U12 spiller.
Ja, vi må håbe han hurtigt lærer at skubbe igen. Ellers bliver det sgu op ad bakke.

Svar #82
Hvordan klarer Gersbach det i sådan en kamp? Og hvad med Hausner?

Både Gersbach og Hausner spillede en fin kamp som flere af de øvrige. Gersbach stod for de fleste dødbolde.

Svar #83

Der er ingen tvivl om, at han både er lynhurtig og super god med en bold, samt at han løber meget. Men fysisk er han som en fjer. Noget af en opgave at skulle kompensere for i så fysisk en liga som vores. Havde meget svært ved at beskytte bolden, helt modsat en spiller som Sana, så han skal spilles på en særlig måde og kom ikke meget med i spillet, men de andre kender ham tydeligvis heller ikke endnu.

Svar #84
Der er ingen tvivl om, at han både er lynhurtig og super god med en bold, samt at han løber meget. Men fysisk er han som en fjer. Noget af en opgave at skulle kompensere for i så fysisk en liga som vores. Havde meget svært ved at beskytte bolden, helt modsat en spiller som Sana, så han skal spilles på en særlig måde og kom ikke meget med i spillet, men de andre kender ham tydeligvis heller ikke endnu.
Det er den naturlige bekymring som jeg også luftede i AaB-kamptråden, men vi må huske han ankom få dage inden og vi fik vel ikke engang 10 min at vurdere ham på. Jeg har set ham noteret til at være 165 cm høj, så det er forhåbentlig noget man har haft inde i overvejelserne. Han skal nok ikke afløse Bundu i et nyt wing back-eksperiment...

Svar #85
Efter at have set reserveholdet skal der en rutineret midterforsvarer med og så skal der være en rutineret midtbanespiller og angriber med i truppen, så vi kan være sikre på at kunne score i ordinær kamp.

Anbo, Hausner, Gersbach, Duncan, Jon, Hvidt og Lunding ser ud til at være klar. Ammitzbøl så tam ud mod Hobro, og Links mangler også noget, så en Juelsgaard, NP, Blume og Helenius (Mortensen) ville kunne gøre det sammen med en keeper.

Svar #86
Anbo, Hausner, Gersbach, Duncan, Jon, Hvidt og Lunding ser ud til at være klar. Ammitzbøl så tam ud mod Hobro, og Links mangler også noget, så en Juelsgaard, NP, Blume og Helenius (Mortensen) ville kunne gøre det sammen med en keeper.
Jeg kan nu forestille mig, at det vil få høj prioritet at give Gift Links 90 minutter.

Svar #87
Jeg kan nu forestille mig, at det vil få høj prioritet at give Gift Links 90 minutter.

Helt sikkert og han vil selvfølgelig også være med fra start af samme grund. Men man skal stadig have noget mere stabilt i baghånden, hvis plan A ikke lykkes. Holdet havde det svært mod Hobro, og forskellen ned til VSK er svær at vurdere.

Svar #88
VSK, som vi møder på torsdag, tabte igår 0-3 hjemme mod FC Sydvest, som vi sjovt nok mødte i pokalturneringen sidste år. Så hvis vi blot stiller med et hold der ligner det vi brugte i Tønder dengang, så bør det vel være godt nok? Men det var så også på papiret en del stærkere, end hvad vi stillede med på Ærø senest:

Whalley, Dino, Kanstrup, Juelsgaard, Højer, Sverrisson, Ankersen, Blume, Gribenco, Spelmann og Riel.

Backman, Sana og Bundu sad endda på bænken. Så jeg tror at David er klar over, at vi er nødt til at stille med noget power til en kamp mod et 2. divisionshold. Vi har dog en stor bredde, og det handler vel mest om, hvem der trænger mest til at få en pause. Jeg tænker i hvert fald, at Højer, Backman, Amini og Bundu kommer til at være udenfor. Nu foregår kampen heldigvis i Aarhus - uden farlige sejlture undervejs - så man kunne jo godt have Backman med på bænken, hvis Juelsgaard stadig ikke er klar. Jeg tænker at Hausner kommer til at spille fra start, uanset. 

Svar #89
Mit bud på en start 11: Eske, Anbo, Hausner, Julle, Gersbach, Duncan, Hvidt, Blume, Lunding, Ammitzbøll, Links.
Hvis Helenius er klar, starter han inde. Og så en god flok superligastartere på bænken.

Simple Audio Video Embedder