Spring til hovedindholdet
Emne: Sydbank Pokalen 2019/2020 (Læst 382 gange) forrige emne - næste emne

Sydbank Pokalen 2019/2020

Så må det være tid til en pokaltråd - turneringen der altid bliver lidt overset.
På torsdag trækkes der lod til 2. runde, hvor vi træder ind i turneringen sammen med resten af de Superligahold der ikke endte i top 6 sidste sæson.

2. runde spilles den 3.-5. september. Da vi spiller Superligakamp søndag den 1. september, så bliver det formentlig den 4. eller 5.

Der er 52 hold med i 2. runde, som er sidste runde med geografisk opdeling.  Øst/vest med 26 hold i hver.
Hvis jeg har regnet korrekt, så er der 30 hold med fra vest for Storebælt og 22 hold fra øst for Storebælt.
Hvilke fire vest-hold der bliver kastet over i øst for at balancere puljerne aner jeg ikke. Det fremgår ikke af reglerne.
Om vi som Superligahold er fredet ved jeg heller ikke.
De mange jyske superligahold bidrager dog til skævvridningen og da superligahold ikke kan møde hinanden i 2. runde, så er det ikke utænkeligt at nogle superligahold flyttes til østpuljen.
Ren lodtrækning eller den geografiske løsning med at flytte fynske hold til øst er også en mulighed.

Lad os som udgangspunkt forvente at vi ender i vestpuljen og se på lidt mulige modstandere:

De lokale:
Brabrand IF
VSK Århus
Viby IF
Fuglebakken

De store, men næppe ønskelige modstandere så tidligt:
Viborg FF
Vejle B

De "eksotiske"
Marstal/Rise på ikke-brofaste Ærø
FC Sønderborg på Als og Sønderjyllands største by.
Otterup Boldklub - mest fordi ingen med vilje nogensinde har sat deres fod på Nordfyn.

Sv: Sydbank Pokalen 2019/2020

Svar #1
Det blev det mest eksotiske, Marstal/Rise på Ærø.
Uden tvivl årets away :)

Svar #2
Det blev det mest eksotiske, Marstal/Rise på Ærø.
Uden tvivl årets away :)
Vel det mest besværlige hold at trække i forhold til transporttid. Men spillerne må jo få en social udflugt ud af det. Der er dog lagt op til at vi sender et reservehold.

Svar #3
ÆÆÆVVV... Som nyligt flyttet til Kolding ærger jeg mig over denne formulering her: 

Marstal/Rise kom til 2. runde ved at vinde over Kolding Boldklub i den første runde. 
Havde lige håbet på et gensyn med AGF på Kolding Stadion.
Sidst jeg så AGF spille der var da vi rykkede op med Ove P. og Graulund etc. (første gang vi rykkede ud)

Svar #4
ÆÆÆVVV... Som nyligt flyttet til Kolding ærger jeg mig over denne formulering her:

Marstal/Rise kom til 2. runde ved at vinde over Kolding Boldklub i den første runde.
Sidst jeg så AGF spille der var da vi rykkede op med Ove P. og Graulund etc. (første gang vi rykkede ud)
 Vi kan stadig nå at trække Kolding IF - når de har slået Randers i denne runde.

Svar #5
ÆÆÆVVV... Som nyligt flyttet til Kolding ærger jeg mig over denne formulering her:

Vi kan stadig nå at trække Kolding IF - når de har slået Randers i denne runde.
DAMN... Anede ikke at der var to :D Jamen så er chancen der stadig :D 

Svar #6
DAMN... Anede ikke at der var to  :D  Jamen så er chancen der stadig  :D
Jeg skrev det også mest for at man ikke skal forvekskle Kolding Boldklub (danmarksserien) med Kolding IF (1. div.). Marstal/Rise spiller i Fynsserien, så stadig et godt resultat af dem at slå Kolding BK, som hører til en række højere oppe. 

Simple Audio Video Embedder