Spring til hovedindholdet
Emne: Sydbank Pokalen 2019/2020 (Læst 6074 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Sydbank Pokalen 2019/2020

Svar #150
Vi skal huske de godt nok træner sammen alle mand, men den start 11 i dag er ikke spillet sammen i fodboldkampe. De skal naturligvis vinde på 90 min, men klart nok alt spil ikke sidder i skabet. Og Links er lige landet i DK.

Synes Hausner generelt gør det okay. Anbo var fin. Gersbach stærk.

Zach lidt anonym til tider, men dog solid. Links kan noget og var også relativ stærk defensivt. AA desværre helt anonym. Hvidt kun kort tid.

Jon og Blume var iøvrigt skuffende - de skal helt anderledes op i gear og være skarp mod FCN

AA fik var dog stærk aggressiv til sidst med et par flotte afslutninger.

Svar #151
Jeg er dybt rystet over Davids beslutninger i dag.

Han har gjort vores hold langt dårligere med systemskifte og panikudskiftninger i anden halvleg. Det ligner et exit.

Edit: 3 forsvarsspillere mod én VSK angribere og lange bolde op til de store og tunge VSK-forsvarere. Hvad fanden tænker David på? Det er en ren foræring mod sådan et hold. 

I en kamp mod et 2 divisions hold er det sgu spillernes egen skyld, ligegyldigt hvad David gør burde de kunne kvase dem. Det er jo ikke et U19 hold vi stiller med.

Jeg synes virkelig vi har mange spillere fra 2 geled jeg ikke har meget tillid til fremadrettet.

Ikke helt enig. Jeg synes ærlig talt, at David er med til at gøre det svært ved at ændre taktik i pausen. AGF er overlegne i første halvleg (uden at imponere),  men har i den grad problemer med at skabe chancer i anden halvleg.

Jeg er dog enig i, at reserverne med enkelte undtagelser ikke stråler.

Svar #152
Mange superligahold har været i problemer også i denne pokal runde inkl. AGF, men stor respekt personligt herfra til hold som Hillerød, Skive, Hvidovre & VSK Aarhus - de gav sig 100% og var taktisk/indstillingsmæssigt bedre end deres modstandere. Specielt Hillerøds bedrift mod FCK igår - kæmpe respekt!!!
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #153
1. halvleg ganske fin med tanke på spillerne ikke er sammenspillet som hold. 2. halvleg rigtig dårlig, desværre.
Stort plus til Gersbach og Links...specielt Links imponerede mig. Hurtig over en bred kam; blik for medspillere og det der imponerede mest var faktisk hvor godt han arbejdede defensivt. Flere acceptable præstationer, men ellers ikke meget at skrive hjem om.....videre.

Svar #154
Det var ikke prangende, men missionen lykkedes og vi fik sparet profilerne Backman, Højer, Amini og Bundu, mens Blume, Thorsteinsson, Mortensen, Munksgaard og Ankersen blev delvis sparet. Derudover fik vi en påmindelse om at træerne ikke vokser ind i himlen. Fint at vi tager de dårlige kampe her i pokalen, hvis vi endelig skal spille sådan nogen. 

Lad os nu bare få en hjemmekamp mod et superligahold (minus FCK/FCM) i næste runde.

Svar #155
Jeg synes helt generelt, det er svært at drage nogle konklusioner overhovedet ang. talenter i de her kampe. De kommer ind i en startopstilling tydeligvis ude af sync, nogle af de mere etablerede viser heller ikke samme vilje, som var det en Superligakamp. Eskelinen var usikker, NP var ikke den indpisker, han normalt er og Blume var tæt på dårligste AGF spiller.

Det eneste talent som jeg begynder at tvivle mere og mere på, er Ammitzbøl. Udover tekniske problemer, så mangler han en 9ers målnæse, at stå det rette sted. Det kan forhåbentlig komme med mere rutine, spørgsmålet er bare om, AGF med kontinuerlig top 6 ambitioner er det rette sted, når hans niveau ikke er længere fremme.
Han slår mig bare ikke som en spiller med top 6 potentiale.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #156
Jeg er dybt rystet over Davids beslutninger i dag.

Han har gjort vores hold langt dårligere med systemskifte og panikudskiftninger i anden halvleg. Det ligner et exit.

Edit: 3 forsvarsspillere mod én VSK angribere og lange bolde op til de store og tunge VSK-forsvarere. Hvad fanden tænker David på? Det er en ren foræring mod sådan et hold. 
    I en kamp mod et 2 divisions hold er det sgu spillernes egen skyld, ligegyldigt hvad David gør burde de kunne kvase dem. Det er jo ikke et U19 hold vi stiller med.

Jeg synes virkelig vi har mange spillere fra 2 geled jeg ikke har meget tillid til fremadrettet.

Selles gav udtryk for at de var meget utilfredse da han blev spurgt i 1. halvleg, så der var noget der ikke blev gjort som der var lagt op til. Vi skabte ellers masser af chancer i første halvleg og gav en enkelt væk som så også var ret skidt. Det er den slags kampe hvor en smule effektivitet i starten nok havde givet en helt anden kamp. At vi ikke kan holde farten og blive ved med at spille os igennem og det faktisk blev ringere efter pausen er så godt nok skidt. Jeg vil også pege på spillerne i en kamp hvor modstanderen for det meste bare skal forsvare, men det kunne være interessant at høre hvad DN's tanke var udover formationsskift. 

Det var et på papiret ganske fint hold vi stillede med, så det er lidt svært at forstå. Det var generelt ikke godt selvom det nogle gange bare er sådan med effekriviteten, men de spillere der ikke får lov til at vise sig frem i Superligaen overbeviste i hvert fald ikke om at de er tæt på - bortset fra Gersbach og Links, der også bør have niveauet. Spændende spillere begge to. Mest bekymrende er det måske hvis vores offensiv er så afhængig af Amini.

Svar #157
Det eneste talent som jeg begynder at tvivle mere og mere på, er Ammitzbøl. Udover tekniske problemer, så mangler han en 9ers målnæse, at stå det rette sted. Det kan forhåbentlig komme med mere rutine, spørgsmålet er bare om, AGF med kontinuerlig top 6 ambitioner er det rette sted, når hans niveau ikke er længere fremme.
Han slår mig bare ikke som en spiller med top 6 potentiale.
Noget af det man kan udlede af de to pokalkampe er hvilket spring der er fra Mortensen til Ammitzbøl. Det er naturligt der er en forskel og de er heller ikke identiske typer, men det er lidt skuffende forskellen er så stor. Vi skal helst have tre angribere i truppen, men Ammitzbøl ligner en spiller der kunne få meget ud af at blive lejet ud og spille lidt mere kontinuerligt.

Svar #158
Det var en rigtig pokalkamp. De små drillede de store og var lige ved at slippe godt fra det.

Det var overhovedet ikke kønt, det var ikke godt. Vi er dog ved at udvikle os til at være et "rigtigt" tophold - vi får noget ud af det, når vi er elendige. Bulletinerne går på, at FCK lavede noget tilsvarende i går, altså bortset fra at de skulle helt i straffesparkskonkurrence, mod et hold på et tilsvarende niveau som VSK.

Men jeg er sgu lidt skuffet over energiniveau og tempo - jeg havde forventet mig lidt mere af dén opstilling.
...men jeg så så også kun fra minut 30 og frem, sådan cirka...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #159
Ret skuffende at der ikke er flere fra andet geled, der melder sig ind i kampen om en plads i den ordinære start 11. Der er vel kun Gersbach og Links, der viser noget. Og Blume spillede sig nærmest af ved at være årsag til VSKs mål og en elendig kamp generelt. Og, ja. Vi er voldsomt afhængige af Jova, Backman, Amini og Bundu.

Svar #160
Det med energiniveauet er heller ikke overraskende, vi ser det igen og igen fra Superliga holdene i de første runder af pokalturneringen. Så vil argumentet være, det er uprofessionelt og sådan en mentalitet vil aldrig gå i udlandet, men her må jeg bare sige, det foregår overalt i alle ligaerog i europæiske turneringer også af de bedste spillere og hold på kloden.

Bedøm hellere spillerne når der er mere ligeværdig modstand, hvor evnen til at sætte sig op bør være tilstede.

Svar #161
Det med energiniveauet er heller ikke overraskende, vi ser det igen og igen fra Superliga holdene i de første runder af pokalturneringen. Så vil argumentet være, det er uprofessionelt og sådan en mentalitet vil aldrig gå i udlandet, men her må jeg bare sige, det foregår overalt i alle ligaerog i europæiske turneringer også af de bedste spillere og hold på kloden.

Bedøm hellere spillerne når der er mere ligeværdig modstand, hvor evnen til at sætte sig op bør være tilstede.
Men det er jo også derfor man er lidt skuffet over de spillere der især kunne bruge kampen til at vise sig frem og som derfor formodes at falde mere på kvaliteten end motivationen. Det skal dog også med at det kan være svært at vise sig frem hvis halvdelen af medspillerne ikke er helt i gear og i øvrigt offensivt i en kamp hvor der er begrænset plads. Det kan måske være lidt nemmere for fx en Links der kan skabe noget selv end en Ammitzbøl der skal sættes op. Sammenligner man dog fx de to backs og antager at de havde samme frihed, er det ret tydeligt at der er en stor kvalitetsforskel fremad banen der.

Svar #162

Host.. Tottenham.. Host

Svar #163
Jamen jeg er dog også skuffet, men det er altså svært som ung spiller og gå ind og give den gas, når de mere rutinerede ligner nogen, der hellere ville ligge hjemme på sofaen og spille FIFA 20 (sat på spidsen).

Det var nøjagtig det samme med FCK i går.

Jeg vil være langt mere urolig, hvis spillerne ovenpå 5 sejre Superliga sejre i træk og en aktuel 3. plads ikke giver alt, hvad den kan trække mod FCN på søndag. Så kan det godt være, FCN på dagen bare spiller bedre, men der må ikke være nogen som helst problemer med motivationen.

Svar #164
AGF skabte 15+ chancer, men skarpheden manglede i den grad. Især Ammitzbøl, Links og Mortensen havde mange chancer, hvor Links og Mortensen kom på tavlen og sikrede sejren, mens Ammitzbøl i den grad forpassede endnu en chance. Jeg ser ham overhovedet ikke som goal-getter, og dermed ikke som en spiller jeg kan forestille mig gøre sig succesfuldt som ene-angriber i AGF. Som makker til en anden kan jeg sagtens se det. (fremtiden er lidt mudret for ham pt synes jeg. Men spillemæssigt er han godt med).

Og til dem der ikke kan lade være med at give David skyld for dit og dat... Come on. Han gik fra at stille med 7-9 unge+1-3 rutinerede til at spille med 7-9 superligaspillere + 1-3 unge, og skiftede endda Anbo, Duncan og Thorsteinsson ud, hvor Munksgaard/Ankersen og Mortensen kom ind igen. Endda med LANG TID tilbage af kampen for de 2's vedkommende... David kan ikke sparke dem ind for spillerne. Han har ansvar for at stille med et hold der kan skabe de chancer der skal til. At spillerne var hamrende uskarpe kan vi dog sagtens være irriterede over. Men kan på ingen måde svinge mig op til at give David skylden for at Mortensen header lige på målmanden i komplet fri position, eller at Ammitzbøl kunne have brændt 78 chancer i dag. Hvis holdet ikke skaber chancer, og/eller at modstanderen har for let til at komme til chancer, så er jeg 100% med på at kigge på hvad træneren kunne have gjort anderledes.

At kommentatoren undrede sig over at Bundu ikke var på bænken... pfff.... Vi havde Gift Links med, som er et af AGFs største indkøb nogensinde. Altså hold nu op.

Og FCM er pt bagud med 10 minutter tilbage imod Fremad Amager, FCK måtte i straffespark, BIF et par minutter fra at blive slået ud...
Bare hvis man synes det er pinligt at AGF skulle i forlænget.

Svar #165
I det hele taget må man sige, at de mindre hold har bidt godt fra sig i denne runde. Nu har Fremad A. netop bragt sig foran 1-0 mod FCM efter 65 minutter, og FCM har fået en mand udvist.

Selvfølgelig stiller superligaholdene med halve reservehold, men det kunne nu også godt være at niveauet i 2. og især 1. division ikke er helt så ringe og at vi godt engang imellem kunne finde noget guld i de rækker, ligesom Horsens gør det i stor stil - og som vi gjorde det med Stage i sin tid.

Svar #166
Btw, så var det gode individuelle præstationer (for det meste) af Links & Gersbach. De er super for bredden i truppen.
Det var også vigtigt at PM scorede, da PM i min bog ikke har været ret god i efteråret, Jeg tror PM nok skal finde formen igen fra foråret. Slutteligt vedr. PM, så forventer jeg også mere af PM, da han er god og det er de sidste 5% han stadigvæk mangler, men PM har haft for mange "kun bestået" kampe i efteråret - vel også derfor Helenius tog pladsen i startelveren.

KSDH

Svar #167
FCM i åbent slagsmål (verbalt) indbyrdes på banen.

Ved at tabe, og Evander/Mabil har i den grad noget at snakke om bagefter sammen med ledelse/Priske.

Svar #169
Fremad Amager slog FCM ud med 1-0. Sejt!

KSDH

Svar #170
Jeg så den sidste halve time af Fremad Amagers kamp mod FCM. Med forbehold for deres overtal, så må jeg bare sige, at fra de lavere rækker må Fremad Amager være noget nær en skrækmodstander. De spillede virkelig, virkelig godt.

Svar #171
Fremad Amager slog FCM ud med 1-0. Sejt!

Det gør jo allerede turneringen en del mere interessant for os. Ærgerligt at FCK ikke tabte den straffespark-konkurrence.

Svar #172
Så var der alligevel et Superligahold der røg ud. Man må sige det var tæt på at vi slap af med både FCM og FCK. Det er som nævnt lidt noget andet med BIF som ift top-6-kampen gerne må bruge lidt kræfter på pokalturneringen.

Ift den episode med Mabil og Evander kan man jo sammenligne med PM der gav et straffespark til Bundu. En kamp med lidt mere overskud naturligvis, men alligevel, PM får jo ikke megen kredit for den efterfølgende når hans målkonto gøres op.

Svar #173
OB hjemme.... der var en del nemmere modstandere, men til gengæld er der nok ikke den store risiko for fejlcastet hold i den kamp.

Lidt bum bum følelse. Jeg vil virkelig gerne i Parken igen!

Svar #174
AGF-OB. Som de sidste to kugler blev der håbet kraftigt på at komme op først. Svær lodtrækning, men i det mindste hjemme.

Svar #175
AGF-OB. Som de sidste to kugler blev der håbet kraftigt på at komme op først. Svær lodtrækning, men i det mindste hjemme.
Fin lodtrækning. Hellere det, end at stille semi-motiveret op ude mod Fremad A.

FCK-FCN er også en fin lodtrækning, hvis vi klarer os gennem næste runde.

Svar #176
Når vi er derhenne, må man gå ud fra, at alle stiller i stærkeste opstilling. Den bliver tæt.

Svar #177
Fin lodtrækning. Hellere det, end at stille semi-motiveret op ude mod Fremad A.

FCK-FCN er også en fin lodtrækning, hvis vi klarer os gennem næste runde.

Tja, det bør i hvert fald ikke være et problem nu og det er super det bliver en hjemmekamp. Hvis det fortsat går godt i ligaen kan der vel blive pænt besøgt. Så må vi også se om der er nogen vi kan spare i den kamp - spillere som Gersbach og Links kan nok stadig få en kamp hvis de ikke har erobret en på førsteholdet i mellemtiden.

Fremad Amager var en af de værste at trække, det er både vanskeligere at spille på deres plastic og øger risikoen for skader når man ikke er vant til det.

Svar #178
Kampen kommer til at ligge mellem vores hjemmekamp mod FCK og vores udekamp mod FCN. Men vi må bare gå all in og stille med det stærkeste hold. Det gør OB nok også. Dejligt med en hjemmekamp dækket af sæsonkortet.

Svar #179
Vi spiller mandag d. 28/10 hjemme mod FCK så mon ikke vi skal spille om torsdagen...?

Svar #180
Hvis pokalkampene giver trætte ben, er vi lidt uheldige med at FCN spiller deres i denne runde i næste uge og at vi har mandagskamp inden kampen mod OB.

Svar #181
1 div er fuldtidsproffer stort set alle hold mere eller mindre, ved godt at hold som Skive osv har arbejde ved siden af, men de træner meget stadigvæk, næsten som de øvrige 1 div og superliga hold. Fysisk kan 1 div stå distancen, mens det kniber for 2 div holdene.

OB-AGF-FCN
Tror godt vores bredde kan blive et lille fint plus for ift pokalkampen mod OB og efterfølgende kamp mod FCN - synes vores kvalitet i bredden er bedre end OBs, lidt i det mindste. Svært at vurdere med FCN, men dem i bredden er endnu mere urutinerede og 17-18 år nogle af dem. Vi må se...

Tror også kun OB og AGF sparer dem som er lidt overanstrengte med småskvanker.

Svar #182
Så var der alligevel et Superligahold der røg ud. Man må sige det var tæt på at vi slap af med både FCM og FCK. Det er som nævnt lidt noget andet med BIF som ift top-6-kampen gerne må bruge lidt kræfter på pokalturneringen.

Ift den episode med Mabil og Evander kan man jo sammenligne med PM der gav et straffespark til Bundu. En kamp med lidt mere overskud naturligvis, men alligevel, PM får jo ikke megen kredit for den efterfølgende når hans målkonto gøres op.

FCM og FCK er i mine øjne hold vi ikke ønsker skal ryge ud af turneringen.
Hvis ikke selv vi gør det, så må de gerne vinde pokalen.
Det giver europæisk mulighed til 4. pladsen, som vi kan håbe på at være i spil til i foråret.

Svar #183

Men havde Evander været i stand til at tænke bare en lille smugle strategisk, så ville han vide at Mabil nok ikke ikke sender bolden i hans retning, næste gang han kommer i en situation hvor han enten kan afslutte selv eller sende den ind til en helt fri Evander.

Det er helt sikkert at Bundu ikke ville overveje det i et splitsekund, hvis han var i samme situation med PM.

Så ikke nok med at han fucker sin relation til trænerteamet og hele holdet op med den opførsel i går, han kommer også til at ødelægge sine egne stats. Det siges i øvrigt, at hans tidligere klub var ivrige efter at komme af med ham, pga. hans manglende people skills.

Det er sådan nogle interne stridigheder der skal til, hvis FC Midtjylland skal ramme ind i en resultatkrise, der kan gøre det spændende igen. Ellers ser jeg dem desværre blæse igennem til deres tredje mesterskab i år, FCK er for usammenspillet i denne sæson, og AGF er kommet for langt bagud allerede ;).

Men Næst’år!

Svar #184
Men Næst’år!
Fandeme nej! Det skal være i år! Inden vi sælger Bundu og Amini forsvinder og Backman bliver for gammel ;-)

Svar #185
FCM og FCK er i mine øjne hold vi ikke ønsker skal ryge ud af turneringen.
Hvis ikke selv vi gør det, så må de gerne vinde pokalen.
Det giver europæisk mulighed til 4. pladsen, som vi kan håbe på at være i spil til i foråret.

Jeg regner med at vi tager bronzen og vinder pokalen :p

Svar #186
Det er sådan nogle interne stridigheder der skal til, hvis FC Midtjylland skal ramme ind i en resultatkrise, der kan gøre det spændende igen. Ellers ser jeg dem desværre blæse igennem til deres tredje mesterskab i år, FCK er for usammenspillet i denne sæson, og AGF er kommet for langt bagud allerede  ;) .
Ja, vi har jo lige hentet 8 point på FCK, så med lidt fremskrivning ender vi langt foran dem. Så skal FCM også bare gå i stå :)

Svar #187
Du har en pointe med 4. pladsen, men vi ligger til bronzen nu - og tror på vi kan hente både fcm og fck så længe Backman clearer alt....

Håh okay sker nok ikke :-) Men som bif har spillet, så er det fair at drømme om alt mellem 3 og 6, selvom vi nemt kan ende nr 7-8+
Turneringen er stadig lang

Men måske win-win om fck går videre eller ryger ud. Men vil dog gerne have en pokal-titel og finale... også selvom det ikke er så vigtigt som turneringen.

Svar #188
Det er sådan nogle interne stridigheder der skal til, hvis FC Midtjylland skal ramme ind i en resultatkrise, der kan gøre det spændende igen. Ellers ser jeg dem desværre blæse igennem til deres tredje mesterskab i år, FCK er for usammenspillet i denne sæson, og AGF er kommet for langt bagud allerede  ;) .
Ja, vi har jo lige hentet 8 point på FCK, så med lidt fremskrivning ender vi langt foran dem. Så skal FCM også bare gå i stå :)

FCM har jo også kun hentet ynkelige 11 point i de seneste 5 kampe, så de skal heller ikke føle sig for sikre, det holder kun 9 kampe mere med det gennemsnit.?!?

Vores stærkeste kort i den sammenhæng er Evander, han kan være den ballademager der for korthuset til at vælte i FCM.

Evander undskylder: Jeg gik langt over stregen | Tipsbladet.dk

jeg er meget taknemlig for, at staben og holdkammeraterne accepterede min undskyldning, siger Evander til klubbens hjemmeside

Cheftræner Brian Priske fastslår, at episoden ikke får nogen konsekvenser for Evander.

Det bliver spændende at se om holdkammeraterne er tilfredse med at Evander kan gøre hvad det passer ham i FCM?

Svar #189
Det bliver spændende at se om holdkammeraterne er tilfredse med at Evander kan gøre hvad det passer ham i FCM?
Hvis han har rejst sig op og undskyldt er den nok lukket for nu. Det er en ung spiller der selvfølgelig får en change til - men han skal nok ikke gøre det for tit hvis han ikke vil have et dårligt forhold til holdkammeraterne og den slags kan hurtigt blive et problem. De spiller i øvrigt mod OB denne runde, så kan man jo overveje om det er bedst de er i stærkeste opstilling eller om vi hellere vil have at OB tager point :)

Svar #190
Viby slog Vanløse: Klar til Randers i Pokalen

Det må betyde Viby tager de 100.000 kr for at være det seriehold der når længst i turneringen, så tillykke til dem. Det er nok desværre for meget at håbe på det mest lokale af lokalbrag mod dem hvis vi slår OB.

Svar #192
Nu vandt Viby heldigvis de 100.000 kr., men det er alligevel tankevækkende at det ikke kan lade sig gøre at spille en 1/8 finale uden at få et underskud (med mindre de havde trukket AGF, går jeg ud fra).

Vibys drømmekamp flyttes til Randers: Danmarksserieholdet tvinges til...
Man burde løse det centralt, det er jo ret få penge i budgettet der skal til, men som til gengæld gør en enorm forskel for de små klubber der kommer lidt i klemme. Det kunne løses nemt med lidt præmiepenge som alle klubber får eller man kan betale alle dommerne i den runde hvis det kan gøre det. Der kunne dog også godt findes en lidt billigere løsning for DBU, der særligt tilgodeser de små klubber, fx baseret på amstærstatus eller hvilken række de spiller i.

Det sportsligt uheldige i at Viby skal til Randers er lidt sværere. Kampen må nødvendigvis blive spillet en hverdag og så kan de ikke spille hjemme med mindre de spiller tidligt og stiller med et amputeret hold. De burde dog kunne spille på Århus Stadion hvis der er ledigt eller den kan flyttes en uge. Der burde kunne laves en aftale, fx hvor AGF kan trække lidt fra forpagtningsafgiften hvis der er et amatørhold i den situation. Reelt synes jeg måske nok også der burde være et andet stadion i byen med lysanlæg, det kan jo også udnyttes i andre sammenhænge. Så skulle Viby da trods alt kun til fx Riisvangen.

Simple Audio Video Embedder