Spring til hovedindholdet
Emne: Sydbank Pokalen 2019/2020 (Læst 6073 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Sydbank Pokalen 2019/2020

Svar #100
Kommer vi med bare en 90%-indsats er det rigeligt til at slå et serie-hold uanset startopstillingen. Vores U-19 hold ville nok slå dem hvis det spillede op til niveau.

VSK Aarhus spiller 2. division. De skal ikke undervurderes.
Fair nok, så ville U-19 holdet nok få det svært, selvom jeg tror det ville være en ret lige kamp. Ændrer dog ikke ved, at den største modstander er os selv.

Svar #101
Bolden er rund, dommeren er dum, AGF skal bare være "parate" og spille på 90% - så vinder de!!! Nogle vil bare ridde deres kæphest til døde, håber AGF vinder i pokalen så hesten overlever.
Og selvom jeg selv er på 100% og er top motiveret, så kan jeg alligevel ikke vinde over argumenter fra de lavere rækker...:) LOL
Sorry, kunne ikke lade være. Denne ping pong diskussion kommer ingen vegne, så ikke mere for den 25 øre fra min side.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #102
Jeg så igår en af sidste sæsons Champions League-finalister ryge ud af en pokalturnering til et hold, der ligger en række længere nede i forhold til dem. Hvis man har brug for flere påmindelser. Selvfølgelig kan forskellen mellem holdene udlignes af at for mange er ude af form, at der er for mange U19-spillere og ikke mindst af manglende fokus og indstilling. Det sidste bør godt nok aldrig være et problem, men fordelen ved at vi var så tæt på en blamage mod Marstal må også give lidt ekstra motivation til de spillere der var med der og har brug for at revanchere sig. Kan vi lige få en Juelsgård eller andre ind og styre kampen bør vi ret beset også kunne vinde med et tilsvarende hold.

Svar #103
Jeg så igår en af sidste sæsons Champions League-finalister ryge ud af en pokalturnering til et hold, der ligger en række længere nede i forhold til dem. Hvis man har brug for flere påmindelser.
Og lige nu er FCK havnet i straffesparkskonkurrence mod Hillerød fra 2. div. efter 120 minutter og 1-1.

Svar #104
Flot exit af Hillerød, tabte samlet 3-5 i straffesparkskonkurrence til FCK. Anføreren fra Hillerød, Witt, han er sgu' for god til 2 division.

KSDH

Svar #105
FCK klarede skærene, men det er bemærkelsesværdigt, så svært et superligahold kan have det mod et 2. divisionshold, som står kompakt og scorer på deres eneste chance. FCK havde en startopstilling med: Johnson - Oviedo, Bjelland, Nelsson, Varela - Holse, Falk, Bartolec, Pep Biel - Bendtner og Daramy. Så glem alt om at stille med et U-19 hold i morgen.

Svar #106
FCK indskiftede endda Fischer, N'doye og Zeca undervejs i kampen.

Svar #107
En opstilling i morgen med en af de unge i hver kæde, og etablerede spillere på de øvrige pladser må være den bedste måde at spare spillere, uden at risikere et pinligt exit. F.eks. TK, Hausner, Duncan og Ammitzbøll, eller hvem der nu har vist mest til træning siden Marstal kampen. Så kan f.eks. Jova, Backman, Amini og Mortensen tage plads på bænken.

Svar #108
Skive netop udlignet imod BIF, 1-1 og forlænget spilletid!!

Hvis ikke FCK og BIFs uafgjorte+forlænget imod 2.divisionshold er den perfekte advarsel før vores kamp, så ved jeg ikke hvad!!??

Svar #109
En opstilling i morgen med en af de unge i hver kæde, og etablerede spillere på de øvrige pladser må være den bedste måde at spare spillere, uden at risikere et pinligt exit. F.eks. TK, Hausner, Duncan og Ammitzbøll, eller hvem der nu har vist mest til træning siden Marstal kampen. Så kan f.eks. Jova, Backman, Amini og Mortensen tage plads på bænken.
Enig - jeg er villig til at tage chancen på trods af dagens andre kampe i Sydbank-pokalen.

Vi har en bred trup og der er næsten 2 spillere på alle pladser. Denne kamp bør give mulighed for at få spillet nogen af dem, der ikke har været så belastet den seneste tid og så give nogle af de unge chancen. Det er nu spillerne skal vise de vil det her og at de vil have en plads i startelleveren - der bliver næsten ikke et bedre tidspunkt at vise det på. Sæt igang og lad os tage en sikker sejr på ren sult efter spilletid i vor trup:-)

Svar #110
Vi har en bred trup og der er næsten 2 spillere på alle pladser. Denne kamp bør give mulighed for at få spillet nogen af dem, der ikke har været så belastet den seneste tid og så give nogle af de unge chancen.
Jeg er heller ikke nervøs for kvaliteten for spillere som Hausner, Gersbach, Lunding og Ammitzbøll. Problemet er mest at holdet ikke skal sættes sammen, så for mange spiller sammen for 1. eller 2. gang.  

Svar #111
Skive netop udlignet imod BIF, 1-1 og forlænget spilletid!!

Hvis ikke FCK og BIFs uafgjorte+forlænget imod 2.divisionshold er den perfekte advarsel før vores kamp, så ved jeg ikke hvad!!??
 For en god ordens skyld skal det siges, at Skive spiller i 1. div.

Svar #112
Skive foran 2-1 i 108' minut.

Svar #113
For en god ordens skyld skal det siges, at Skive spiller i 1. div.
@SteenA‍ 

Synes det var "dårlig orden". Hehe

Svar #114
PIS LORT.... 2-2

Svar #115
Vildt at BIF efter hurtigt at være kommet på 3-2 alligevel måtte se Skive score til 3-3 i sidste minut, og overlevede og blev reddet af at scoringen korrekt blev dømt offside.

Svar #116
FCK, BIF og SønderjyskE var alle ude i forlængelse, men gik i sidste ende videre. Lige med hensyn til Brøndby kan man diskutere om det faktisk var bedre at de gik videre - i forhold til top-6 hvor de jo så får mindst en kamp mere at bruge kræfter på. En forlænget spilletid kan måske også tage lidt kræfter inden næste kamp, men den er så mod SønderjyskE der også skulle bruge 120 min.

Svar #117
En forlænget spilletid kan måske også tage lidt kræfter inden næste kamp, men den er så mod SønderjyskE der også skulle bruge 120 min.
Men så er de lige trætte og spiller uafgjort. Det er heller ikke så skidt endda for os. Især hvis vi holder stilen og slår FCN...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #118
Puha sikke nogle pokal overraskelser der lurede....  kunne have været fedt. Må være en stor advarsel til AGF i morgen.... oven i Ærø!

Tænker heller ikke det er kvaliteten hos nogen af dem i vores A trup, det er mest det mentale at give sig 100% i hver en duel til der står 3-0.

Og så også bekymringen ift spillerne skal kende hinanden lidt og ikke være helt væk efter skadesforløb, men omvendt er det også sådan kamp fx  Links skal spilles varm. Den er svær.

Bif, OB og FCK var jo i stærke opstillinger, og havde alligevel problemer.

Svar #120
Henrik R fra KSDH.NU har opsporet denne opstilling til i morgen:

Jovanovic

Anbo, Hausner, Juelsgård, Gersbach

Poulsen,

Duncan, Blume

Thorsteinsson, Ammitzbøll, Links

Stiften: AGF stiller med disse 11 mod VSK Aarhus - KSDH - AGF Fanside

Samme opstilling andet sted, bortset for Eskelinen i stedet for Jova. Håber bænken bliver stærk for en sikkerheds skyld.

Svar #121
Det hold må og skal kunne slå et 2. divisionshold. Midtbanen er ren superliga -alle tre har startet i superligaen i denne sæson. Forsvaret er hvad jeg formoder må være 50% med superliganiveau og 50% med næste superliganiveau. Angrebet er 2/3 superliga og en helt ny spiller, som efter sigende holder et højt nvieau. Her tæller jeg Ammitzbøl som superliga, det er måske lidt frisk, men i nedrykningsspillet i foråret, gjorde han altså en god figur og de nederste 8 af superligaen er stadig superliga  ;)

Om det bliver svensk eller serbisk på mål burde i denne sammenhæng ikke gøre nogen synderlig forskel.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #123
Her er truppen, og det er en kæmpe-forskel fra sidst imod Ærø, ganske som forudset.

Trupnyt om dagens pokalkamp - AGF Fodbold

Ingen Bundu, Ankersen, Amini, Højer, Backman, Tingager og Jovanovic. Og ikke udsigt til, at Mortensen og Munksgaard starter. Der bliver ikke mange gengangere fra sidste superligakamp. Vi kan med andre ord ikke bruge pokalkampen som undksyldning, hvis vi mangler energi mod FCN...

Svar #124
Ingen Bundu, Ankersen, Amini, Højer, Backman, Tingager og Jovanovic. Og ikke udsigt til, at Mortensen og Munksgaard starter. Der bliver ikke mange gengangere fra sidste superligakamp. Vi kan med andre ord ikke bruge pokalkampen som undksyldning, hvis vi mangler energi mod FCN...
@mph‍ 

Enig, men det bevidner også at vi har en rigtig god bredde i truppen, når reserverne på kanterne er Thorsteinsson og Links der begge er millionindkøb, og Links endda en af vores dyreste køb nogensinde. Bare som eksempel. 

Og Juelsgård/Hausner er ikke stærkeste midterforsvar, men ganske kompatibelt. Og Duncan/Poulsen/Blume er jo en Superliga-midtbane. (hvis Duncan kan holde niveau). Og så er Gersbach jo ikke ligefrem en ungdomsspiller. Driks er ikke klar endnu desværre, og ellers havde vi jo haft ham med også. Og var Helenius klar var han nok også med.

Alt i alt: Et nyt og bredere AGF vi ser pt. Lad det gerne skinne igennem i aften. Kampen imod Ærø havde intet med trupbredde at gøre. Der stillede vi med U19 og et par erfarne. Denne gang er det omvendt, flest erfarne, og et par unge. Og har vi bragt os stort foran, så kan flere unge komme ind.

Svar #125
Lidt tankevækkende at Lunding er så langt fra formen, at Albert Grønbæk og Mikkel Lassen foretrækkes i truppen.

Svar #126
Lidt tankevækkende at Lunding er så langt fra formen, at Albert Grønbæk og Mikkel Lassen foretrækkes i truppen.

Tjah. Han var ikke særligt prangende i jubilæumskampen mod Hinnerup eller i seneste pokalkamp - og så er det vel fair nok at lade ham komme stille roligt tilbage og give plads til mere formstærke spillere...

Svar #127

Ankersen er da med så vidt jeg kan se, men ja, der er ingen tvivl om at DN prioriterer kampen på søndag højt, med så mange af de faste helt ude af truppen.  Og med så kort tid mellem de to kampe er jeg enig i den prioritering, selvom jeg generelt mener at pokalkampene skal prioriteres højt. Også for at vinde noget momentum. Synes flere gange vi har set at dårlige præstationer i pokalen trækkes med over i ligaen efterfølgende. Men lige denne gang med kamp igen allerede på  søndag, så mener som sagt at det er det rigtige at gøre.

Enig. Jeg havde håbet at se ham på banen snart. Er han mon skadet?

Svar #128
Burde også være stærk nok trup og start-11. Jeg havde nu taget Bundu med på bænken til at sætte ind.
Ja Lunding vraget eller skadet igen?

Men kan også bare være at Jon og Anker skal have hhv 60 og 30 min, mens Gift skal have 90 min (og derfor bare ikke brug for Lunding i dag). Og den off mit deles Blume (for kamptræning efter sygdom) og evt. Erlykke til sidst.
Mens Zach, Hvidt og NP deler om de to centrale. Mon ikke Hvidt får sidste ca. 35 min for NP.
Tror backkæden og AA får 90 fulde minutter, selvom det kunne være fedt at give PM en ½ time, så han får åbnet målkontoen....

Svar #129

Burde også være stærk nok trup og start-11. Jeg havde nu taget Bundu med på bænken til at sætte ind.
@Dichio‍ 

Så skal du i hvert fald ikke klage over at de unge ikke får spilletid, og/eller at Links ikke er spillet varm endnu :D 
Jeg forstår tanken, men hvis det ikke er imod VSK at en ung skal komme ind eller Links spilles ind, hvor så? Imod Randers?

Svar #130
Håber Benjamin Hvidt får en del spilletid i dag. Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan det står til med ham og så bliver det også interessant at se om DN spiller ham som 8'er eller 6'er. Jeg ser ham stadig mest som 8'er, men tror at DN vil køre ham i stilling til 6'eren. 

Svar #131
Håber Benjamin Hvidt får en del spilletid i dag. Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan det står til med ham og så bliver det også interessant at se om DN spiller ham som 8'er eller 6'er. Jeg ser ham stadig mest som 8'er, men tror at DN vil køre ham i stilling til 6'eren.

@Geza Toldi

Enig. Og han her en af de få, der endnu ikke har brændt/fået en chance i et stykke tid. Og nok mest af alt fordi Hvidt var skadet ved opstart, og man hentede Duncan som i Hvidts optræning trådte ind med GIGANT_skridt og overraskede alle. Den slags er meget svært at hamle op med, uanset hvor længe Hvidt har været i klubben. Faktisk begynder det måske at tælle lidt imod Hvidt, at han har været en del af førsteholdet så længe, uden at slå igennem!?

Svar #132
@ Stig

Hvidt er kun 19. Gjessing fx fik kun indhop fra han var 19 til han var 22, hvorefter han blev fast mand. Lasse Vibe var også langt oppe i 20'erne før han slog sig fast. Så mange af vores unge er foran allerede.

Haha nej klager ikke ;-)

Jeg ville spille Anbo, Hausner - Julle, Gersbach - Hvidt, Zach, Jon - Lunding, AA, Links.

Og ellers lade Blume få en halvleg i bytte for Jon. Sætte Bundu ind hvis Lunding ikke rammer dagen. Bundu er bare så vild, at han kan vinde kampen alene. Kører det fint hvis jeg bruge Erlykke på kanten til sidst når Lunding er træt. Men måske Lunding bare trænger til en pause siden han slet ikke er med. Håber han finder en form fra foråret hvor han lignede en stjerne i svøb a la Bundu lige nu.

Men nu nok fornuftig nok af DN, at sætte NP i start-11 for rutine, så kan Hvidt komme ind efter 45-55 min.

Kunne også være fint at få PM på måltavlen i dag, eller give Mikkel Møller Lassen lidt tid i 2. havleg for Julle eller Anbo. Men vi kan jo kun skifte tre desværre...

Min klage på manglende spilletid går mest på at når man fører 3-0 så skal de unge spilles, eller 2-0 med måske 15-20 min igen (her måske mest offensiv-spillerne og ikke så forsvarsspillerne, der skal man passe på med at ændre for meget, men vi skal fortsætte linjen med at udleje spillere)

Svar #133
Kunne også være fint at få PM på måltavlen i dag, eller give Mikkel Møller Lassen lidt tid i 2. havleg for Julle eller Anbo. Men vi kan jo kun skifte tre desværre...

Nu har jeg hørt at Juelsgård bliver skadet kort før kampstart, så det bliver samme forsvar som i Marstal !?!

...jeg synes det er tankevækkende at det er så vigtigt at spare Tingager, at han ikke engang kan tåle at køre de 5 km. fra Fredensvang til VRIs baner for at sidde på en bænk i to timer.

Jeg synes der bliver gamblet med pokalen, men det kan selvfølgelig være at trænerteamet har set en meget klar trods reaktion efter Marstal kampen, til træning og i reserveholdskampene, der gør at de er trygge ved et midterforsvar der kan komme til at bestå af Mikkel Møller Lassen og Sebastian Hausner.

Svar #134
Jeg glæde mig til at se en venstre side med Gersbach og Links. Det synes jeg helt klart er det mest spændende aspekt ved denne kamp. Og så håber jeg, at Duncan kan fortsætte med at imponere, så han holder Amini og Blume helt oppe på tæerne, når startopstillingen i Superliga regi skal sættes. Thorsteinsson skal også stemple ind i sådan en kamp.

Svar #135
Du har ret i begge dele. Jeg ville også have taget Tingager med på bænken. Ville også være en stærk mand at sætte ind til sidst hvis der skal losses høje bolde i feltet, hvis man både har FT, PM og AA i boksen....

Svar #136
Men som DN siger så kunne man også være kommet i problemer med rutinerede spillere i Marstal, og vi så også i går bif, fck, ob, sønderjyske være langt fra overbevisende med rutinerede folk. Handler også om at når man spiller de næstbedste er de lige kommet efter skader og mangler generelt momentum og er ikke et sammentømtret team på samme måde som en start-11 der spiller fast sammen. Når det er sagt skal man vinde uanset. Men ældre spillere kan også kan også tage for let på opgaven, hvor unge modsat er klar på at vise sig frem. Det kan så også medføre at nogen spillere mere  kæmper for sig selv end for holdet. Selvom man jo egentlig skal vise man er en teamplayer for at komme i start11. Sådan er der så mange aspekter.

Uanset sejr er kravet... bliver spændende at se de unge igen. Og godt de får flere chancer. De rutinerede start-11 folk skuffede også i hobro og lyngby og fik chancen igen...

https://stiften.dk/sport/AGF-cheftraener-inden-pokaldyst-Det-kan-sagtens-blive-en-taet-kamp/artikel/603571

Svar #137
Hausner skulle have gode lederegenskaber og isoleret set er det måske meget godt at han får et par betydende kampe hvor det er ham der skal stå med den defensive dirigentstok. Vi bliver lidt mere sårbare bagtil, men i virkeligheden bør VSK (savner helt Skovbakken) meget sjældent kunne spille sig forbi vores midtbane.

Svar #138
Start-11:

William Eskelinen
Magnus Anbo, Sebastian Hausner, Jesper Juelsgård, Alex Gersbach
Nicolai Poulsen, Zach Duncan, Bror Blume
Gift Links, Alexander Ammitzbøll, Jon Thorsteinsson

Bænken:
Kasper T. Kristensen, Alexander Munksgaard, Benjamin Hvidt, Mikkel Møller Lassen, Albert Grønbæk Erlykke, Jakob Ankersen, Patrick Mortensen

Det bør række, og kniber det, kan vi sætte mere erfaring ind i alle kæder.

Svar #139
William Eskelinen
Magnus Anbo, Sebastian Hausner, Jesper Juelsgård, Alex Gersbach
Nicolai Poulsen, Zach Duncan, Bror Blume
Gift Links, Alexander Ammitzbøll, Jon Thorsteinsson
Det siger da lidt om bredden med sådan en opstilling trods ni spillere skiftet fra seneste kamp!

Svar #140
Bizart at være bagud, når fordelingen af store målchancer hedder 8-1 til AGF.

Fortsætter den fordeling i anden halvleg er det nærmest umuligt for VSK at holde hjem, men man kan frygte, at de får ekstra luft og AGF bliver lidt febrilske.

Det er egentligt meget unødvendigt at komme i problemer i denne kampe. Alene i de første 10 min har AGF jo chancer nok til at lukke kampen.

Svar #141
Fodboldkampe vindes i målfelterne og derfor er det ikke bizart at VSK Aarhus fører 1-0...medmindre fodbold i al almindelige er en bizar sport?

KSDH

Svar #142
Jeg er dybt rystet over Davids beslutninger i dag.

Han har gjort vores hold langt dårligere med systemskifte og panikudskiftninger i anden halvleg. Det ligner et exit.

Edit: 3 forsvarsspillere mod én VSK angribere og lange bolde op til de store og tunge VSK-forsvarere. Hvad fanden tænker David på? Det er en ren foræring mod sådan et hold. 

Svar #143
Anden halvleg er det ringeste spil af AGF i mands minde...rystende.

KSDH

Svar #144
Dejligt med udligning, men uanset udfaldet er det stadig en taktisk fadæse i mine øjne.

Svar #145
Første reelle chance til AGF i anden halvleg gav mål - godt sat ind af Gift Links.

KSDH

Svar #146
Skidt kamp, elendigt med forlænget spilletid, men også lidt vanvittigt at vi er så ineffektive oppe foran.

Svar #147
AGF gav 4 dødbolde væk i de sidste 7-8 minutter og VSK var tæt på scoring 2 gange. Bortset fra de første 20 min., da har AGF været ordinære når bedst og fornærmende ringe det meste af tiden. Forlænget spilletid.

KSDH

Svar #148
AGF gav 4 dødbolde væk i de sidste 7-8 minutter og VSK var tæt på scoring 2 gange. Bortset fra de første 20 min., da har AGF været ordinære når bedst og fornærmende ringe det meste af tiden. Forlænget spilletid.

Alligevel har AGF rigeligt med chancer til at lammetæve VSK i første halvleg alene på de sidste 25 min. af halvlegen. Anden halvleg er til gengæld skandaløst ringe. Hvorfor gå over til at spille primitive lange bolde, når man skaber rigeligt med chancer i udgangspunktet?

Jeg er stadig et stort spørgsmålstegn.

Svar #149
Jeg er dybt rystet over Davids beslutninger i dag.

Han har gjort vores hold langt dårligere med systemskifte og panikudskiftninger i anden halvleg. Det ligner et exit.

Edit: 3 forsvarsspillere mod én VSK angribere og lange bolde op til de store og tunge VSK-forsvarere. Hvad fanden tænker David på? Det er en ren foræring mod sådan et hold. 

I en kamp mod et 2 divisions hold er det sgu spillernes egen skyld, ligegyldigt hvad David gør burde de kunne kvase dem. Det er jo ikke et U19 hold vi stiller med.

Jeg synes virkelig vi har mange spillere fra 2 geled jeg ikke har meget tillid til fremadrettet.

Simple Audio Video Embedder