Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd 19/20: AGF - Horsens 19.08.2019 kl. 19.00 (Læst 4286 gange) forrige emne - næste emne

Kamptråd 19/20: AGF - Horsens 19.08.2019 kl. 19.00

Information om modstanderen:
Fusionsklubben Alliance Club Horsens (eller AC Horsens, forkortet ACH) er en dansk fodboldklub, med base i den nordlige ende af den østjyske by Horsens. Fodboldklubben blev grundlagt den 1. januar 1994.

Holdet:
Manager/Træner: Bo Henriksen

Vigtigste spiller/spillere Den der kan kaste længest på indkast  ;) -i Horsens er det vigtigste holdet   

Lidt om AGF:

Vi spille Whist:
Gult:
Målmand 1 (Eskelinen)
Forsvar 7 (Juelsgård 3, Munksgaard 1, Højer 1 og Tingager 1)
Midtbane 3 (Poulsen 3)
Angreb 1 (Thorsteinsson)

Rødt
Midtbane 1 (Poulsen 1)

Hvilken kæde scorer for os:
Forsvar 1 (Juelsgård 1)
Midtbane 1 (Thorsteinsson 2)

Form barometer
Horsens
T - V - T
AGF
T - T - U

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe
Fre 19.00 Randers - FCK
Fre 20.00 Nordsjælland - OB
Søn 12.00 SIF - Sønderjyske
Søn 14.00 Esbjerg - Lyngby
Søn 16.00 FCM - Hobro
Søn 18.00 Brøndby . AaB

Karantæne information:
Horsens:
Lumb og Hallur ved næste gule kort
AGF:
Karantæne: Nicolai Poulsen
Jesper Juelsgård ved næste gule kort

Point udvikling:

Stillingen inden runden:

Nr.NavnK.P.
1.FCK515
2.FCM515
3.BIF510
4.OB59
5.Sønderjyske58
6.AaB57
7.FCN57
8.Hobro56
9.Horsens56
10.Lyngby56
11.Randers55
12.AGF52
13.EFB51
14.SIF50

Denne tråds modstander fan har efterhånden deltaget en del gange i vores kamptråde, så jeg har valgt at stille ham nogle lidt anderledes spørgsmål end normalt

I har haft lidt en op og ned start på sæsonen. Hvad er det AGF skal frygte mest i kampen mod jer? ?
Vi er trods tre nederlag inde i en rigtig god form, hvor vi er blevet svære at spille mod og har fundet tilbage til de gamle Horsens-dyder. Det hårde arbejde og den stærke organisation bliver svær for AGF at nedbryde, men det som skal frygtes mest, er de lynhurtige kontraer som Horsens er begyndt at sende afsted. Louka Prip bliver svær at dæmme op for.

Transfervinduet er stadigt åbent. Hvor ser du helst at I forstærker jer?

Efter at vi har sendt Kasper Junker videre mangler vi i den grad en angriber. Vi har kun Nicolai Brock-Madsen som er decideret angriber, og det er ikke nok. Horsens mangler andre offensive muligheder at kunne smide på banen, og det tror jeg også når at komme inden kampen mod AGF. Samtidig kunne der godt bruges lidt mere bredde på kanterne, og muligvis også en midtstopper mere, selvom Kiilerich og Heltne Nilsen har fået godt styr på det.

Som lovet kommer her en status efter 5 runder, som den ser ud fra Kasper Wilkenschildt Skipper fra TV2Østjyllands Skipperliga.

Sølle to point i fem runder er naturligvis elendigt for et hold, der kan og bør ligge i top 6. Men i det følgende vil jeg dog prøve at nuancere situationen og forklare, hvorfor jeg synes, der lige skal slås koldt vand i blodet, inden vi begynder at snakke nedrykning og trænerfyring.

Den eneste elendige indsats blev leveret i Lyngby. Der er sagt og skrevet meget om dispositionerne i den kamp, og der skulle naturligvis have været tre point på kontoen. Det er der næppe nogen, der er i tvivl om.

Kampene mod Hobro og SønderjyskE var klassisk svære udekampe, der var meget lige, men som havde kastet flere point af sig, hvis chancerne blot blev udnyttet. I mandagens kamp i Haderslev var GF heldige med, at Polle ikke blev smidt ud ved sit første gule kort. På den anden side, var bare én af Bundu, Helenius eller Ankersens store chancer endt i nettet, så var billedet et helt andet. I den kamp vil jeg især hæfte mig ved forsvaret (jeg vender tilbage til Backman senere.)

Og så til de to kampe, hvor jeg for alvor så et modent og godt spillende AGF-hold; kampene mod FCK og FCM. Det var decideret fremragende indsatser i to kampe, hvor 0 point samlet var fuldt forventeligt, men hvor de kunne have fået to eller måske endda fire. I Parken bød AGF mestrene op til dans, og hjemme mod midtjyderne kunne AGF lige så godt have vundet. At levere de præstationer vidner altså om et vist topniveau, der bør give optimisme.

Derfor synes jeg ikke, at man skal lægge for meget i tabellen pt. Jo, det er kun to point i fem kampe, men langt de fleste hold får 0 point mod de kommende guld- og sølvvindere, og langt de færreste leverer den indsats i nederlagene.

Men nu skal jeg jo heller ikke få det til at lyde som om, at AGF har fået en god start på sæsonen. For det har de ikke! Der er bekymrende tendenser med manglende skarphed både i afleveringer og afslutninger, køligheden når det gælder, huller i forsvaret og smørhandsker på målmanden.
Der bliver brugt ord som krise i medierne, der begynder at blive stillet spørgsmål om David Nielsens jobsikkerhed, og jokesene om nedrykning blusser op. Og hvis pointkontoen ikke får en massiv indsprøjtning i de næste fem runder, så tilslutter jeg mig det også – pånær trænerfyringen. David Nielsen skal ikke fyres.

De næste fem runder:
Horsens (H)
Brøndby (U)
Esbjerg (H)
AaB (H)
OB (U)

Det er nu, AGF skal vise, at det er niveauet fra kampene mod FCK og FCM, der er det rigtige, og niveauet mod Lyngby og til dels Hobro var en svipser. Henter AGF 8-10 point er de tilbage på sporet, vil jeg vurdere. Og det tror jeg også, er fuldt realistisk.

Plusser i sæsonens første 5 kampe:
- Nicolai Poulsen er gået ind og taget kæmpe ansvar og leveret tilsvarende store præstationer. Jeg forstod ikke den handel, men jeg forstod heller ikke den gang, AGF hentede Amini i Randers…
- Backman er tilbage! Hans overblik og ro i forsvaret kan ikke overvurderes. Han kan være nøglen til succes for AGF.
- Thorsteinsson skal i gang, men han den kreativitet, har manglet på den kant.

Minusser i sæsonens første 5 kampe:
- Eskelinen skal snart have en Jesper Rask-kamp, hvor han napper alt han kommer i nærheden af. Han har brug for selvtilliden. For han ser stadig alt for usikker ud – og nu hvor Whalley ikke længere kan presse ham, så er det på tide, han strammer op.
- Helenius-handlen mangler jeg stadig at forstå. Han skal selvfølgelig også i gang, men kan ikke se, at han skulle spille sig foran hverken Mortensen eller Ammitzbøll.

De tørre oplysninger:
Kan du ikke komme på stadion:
TV:  TV3Sport

Live: Ceres Park
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: Kamptråd 19/20: AGF - Horsens 19.08.2019 kl. 19.00

Svar #2
Ja altså det må og skal ikke være en fordel at man sælger sin anfører under en uge før en kamp.

Svar #3
Ja altså det må og skal ikke være en fordel at man sælger sin anfører under en uge før en kamp.

Det kan det dog desværre godt ende med at blive, når man henter en tidligere spiller tilbage et, år efter han er solgt. Han har oven i købet den position på banen som sin favorit og har spillet 29 kampe i OB i sidste sæson, så hans kampform fejler nok desværre heller ingenting :( :

Horsens henter gammel kending i OB

Svar #4

Det kan det dog desværre godt ende med at blive, når man henter en tidligere spiller tilbage et, år efter han er solgt. Han har oven i købet den position på banen som sin favorit og har spillet 29 kampe i OB i sidste sæson, så hans kampform fejler nok desværre heller ingenting :( :

Horsens henter gammel kending i OB
 Jojo, men det at man sælger anfører er ikke en fordel. Det er det først når man har hentet erstatningen, og han som i deres tilfælde er en mere relevant spiller for dem lige pt.

Vi står selv med vores erstatning til gode for vores viceanfører.

Svar #5
Ifølge podcasten her, så har Hvidt ikke været klar til at spille op til nu, og de stiller spørgsmål ved hvad AGF gør på midten imod Horsens ift det. https://stiften.dk/artikel/594739?rss

Svar #6
Ludwig glider lige ind - kender systemet og medspillere, men lille minus er det da han ikke har spillet og trænet i klubben et år. Så er Horsens med Sivert salg og udlejningen af Junker af med sine to dyre satsnigner til 7,5 mio.... (selvom Junker kommer hjem til jul) - dem skulle løfte dem til nye højder.

Håber bl.a. Munksgaard får gang i sit spil igen også offensivt med mindre han har fået at vide af DN - han skal blive hjemme og bare lade Bundu om det offensive. Synes bare vi skal have overlap der, så Bundu også kan komme mere ind i boksen.

Måske ligefrem prøve Anker på et tidspunkt, hvis Munks ikke finder forårets form igen.

@ Stig - kan du huske jeg i foråret havde spottet Anker ville blive kørt ud på et sidespor som backup her sidste kontrakt-år?
Okay sæsonen er lang og vi kan få brug for hans mål.

Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #7
Ifølge podcasten her, så har Hvidt ikke været klar til at spille op til nu, og de stiller spørgsmål ved hvad AGF gør på midten imod Horsens ift det. https://stiften.dk/artikel/594739?rss

Nu har jeg ikke mulighed for at høre podcasten, så er Hvidt "ikke klar" til at spille ud fra en fysisk (skader) eller spillemæssig vurdering?

Hvis det er sidstnævnte ser midtbanen godt nok tynd ud.

Svar #8
De skifter vel næsten som os - jeg har dog ikke overblikket over hvor mange det er i startelleveren :o

Ind: Malte Kiilerich (Hvidovre IF), Peter Therkildsen (Næstved BK), Matthias Præst (egne rækker), Michael Lansing (AaB), Jonas Thorsen (Eintracht Braunschweig), Erhan Masovic (Club Brugge, lejeaftale), Jacob Dyrborg Linnet (Brabrand), Alexander Ludwig (OB), Uros Nenadovic (Alashkert FC)

Ud: Søren Reese (FC Midtjylland, lejeaftale udløber), Sammy Skytte (FC Midtjylland, lejeaftale udløber), Mathias Nielsen (Randers FC), Oliver Drost (kontraktudløb), Gregers Arndal-Lauritzen (kontraktudløb), Thomas Rohde (kontraktudløb), Frederik Nørgaard (kontraktudløb), Tobias Arndal (kontrakt ophævet), Kevin Ray Mendoza (kontrakt ophævet), Mads Juel Andersen (Barnsley), Frederik Mortensen (kontrakt ophævet), Kasper Junker (Stabæk, lejeaftale), Sivert Heltne Nilsen (Elfsborg)

Svar #9
Det er vel halvdelen af de 14 bedste: Sivert, Reese, Skytte, Mads Juel, Junker, Drost, Mathias Nielsen.
De øvrige var ligegyldigt fyld. Vist også nogen der mener om Junker haha.
Ja vildt har det ikke været sådan hvert år i Horsens.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #10
Synes stadig Horsens har en fin start-11, hvis de ikke får skader, men derefter er det lotto...

Svar #11
Nu har jeg ikke mulighed for at høre podcasten, så er Hvidt "ikke klar" til at spille ud fra en fysisk (skader) eller spillemæssig vurdering?
 Småskadet og har efterslæb. Skulle være ovre skaden, men er ikke helt klar endnu. Det forklarer hvorfor han ikke har været udtaget.

Svar #12
Småskadet og har efterslæb. Skulle være ovre skaden, men er ikke helt klar endnu. Det forklarer hvorfor han ikke har været udtaget.

Men jeg bemærker også at Stiften mener at Hvidt er tænkt som backup for Nicolaj Poulsen, og at det ikke forventes at der er behov for yderligere gardering. Dette selvom man godt er klar over at NP får en del karantænedage. Hvidt har tilsyneladende imponeret stort i Per season, ikke mindst på træningslejren iTyskland :)

Svar #13
Man kunne overveje, om Tingager skulle sættes ind som 6'er i den kamp, hvis både Poulsen og Hvidt er ude.

Synes Blume er for klein på den plads, og Amini er for vigtig fremad banen til at sætte som 6'er. Zach Duncan opfatter jeg også mest som 8'er, men han er lidt et ubeskrevet blad for mig.

Svar #14
Man kunne overveje, om Tingager skulle sættes ind som 6'er i den kamp, hvis både Poulsen og Hvidt er ude.

Synes Blume er for klein på den plads, og Amini er for vigtig fremad banen til at sætte som 6'er. Zach Duncan opfatter jeg også mest som 8'er, men han er lidt et ubeskrevet blad for mig.
Er Tingager ikke lidt for tung og klodset til den plads? Så hellere Juelsgård eller Hausner. Men vi har også spillet med Blume som 6'er før, så det er en mulighed. Blume/Amini bag Thorsteinsson centralt, er mit gæt. 

Det bliver desværre en gyser. Det er lidt forslidt, når man frygter en hjemmekamp mod et af rækkens svagere hold, men Horsens og Randers er vel de to hold vi har det sværest mod, udover FCK og FCM. Forhåbentlig har vores sejre over Horsens i forårets slutspil ændret lidt på psykologien i forhold til denne kamp.

Svar #15

Er Tingager ikke lidt for tung og klodset til den plads? Så hellere Juelsgård eller Hausner. Men vi har også spillet med Blume som 6'er før, så det er en mulighed. Blume/Amini bag Thorsteinsson centralt, er mit gæt.

Det bliver desværre en gyser. Det er lidt forslidt, når man frygter en hjemmekamp mod et af rækkens svagere hold, men Horsens og Randers er vel de to hold vi har det sværest mod, udover FCK og FCM. Forhåbentlig har vores sejre over Horsens i forårets slutspil ændret lidt på psykologien i forhold til denne kamp.
Hvis Hvidt er klar igen er det vel også oplagt at smide ham ind til f.eks. 60 minutter. Afhængigt af hvordan kampen udvikler sig kan man så omrokere den sidste halve time. Og ud fra hvad jeg har set, så er Hausner også den af de centrale forsvarere jeg bedst kunne se som defensiv midt. Ellers er Blume/Amini/Duncan nok også et godt bud ud fra hvem der har spillet centralt indtil nu.

Men hold op hvor skal PC til at få læderet op af lommen og få hentet den konge-8'er vi mangler.

Svar #16
Juelsgaard har rutinen til at spille pladsen og er også den stærkeste på bolden af vores midterforsvarere. Samtidig er han til at erstatte i forsvaret. Så med mindre David satser på at stille mere offensivt med Amini, Blume, Duncan, så ville det være mit bud.

Svar #17
Vi skal dælme bruge muskler på midten - Zach D virker lidt klejn og det samme med Blume. Juelsgård er teknisk set heller ikke et muskelbundt, men han formår dog at sætte sig igennem.
ACH er imidlertid et notorisk tonserhold, så vi skal kunne give et svar på den fysik, som de kommer med. NP's karantæne er mere end gennemsnitlig ubelejlig.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #18
Vi har før spillet enkelte gange med Amini+Blume+Sana.

Så mon ikke vi spiller med Amini+Blume+ enten Duncan/Thorsteinsson.

Amini overtager en mere defensiv rolle, og Blume den mere offensive. 
Så reelt overtager Blume Aminis rolle, mens Amini overtager NPs, og Duncan/Thorsteinsson overtager Sanas. 

Svar #19
Amini overtager en mere defensiv rolle, og Blume den mere offensive. 
Så reelt overtager Blume Aminis rolle, mens Amini overtager NPs, og Duncan/Thorsteinsson overtager Sanas.

Det ville være den "lette løsning", men så mister man Amini offensivt set, og har to meget klejne CM'ere foran ham i Blume og Thorsteinsson.

Jeg har for et lille års tid siden foreslået Juelsgaard som 6'er grundet fin fodboldforståelse og gode tekniske evner (alternativet var vel Guira der), og den er jeg med på igen.

Svar #20
Tror ikke på, at Amini bliver 6’er med to af Blume, Duncan og Jon foran sig. Dels ville det stække Amini, dels bliver det for spinkelt foran ham. Risikoen for at blive løbet over ende bliver for stor.

Tror nærmere på Tingager eller måske Hausner som 6’er. Normalt ville det vel være Hvidt, men er der ikke noget om, at han ikke er helt klar? Juelsgaard har fysik og teknik nok til rollen. Jeg er mere i tvivl, om han også er hurtig nok.

Svar #21
Jeg tænker også Juelsgård kunne være en løsning. Hvad med at bruge Ankersen centralt?

Vi skal gerne have en løsning vi også tror på mod Brøndby så den kan blive spillet lidt ind først i den her kamp. De må dog også have øvet en løsning et stykke tid, det var nemt nok at fremskrive at NP ville være i karantæne denne eller en af de næste par kampe og at Hvidt nok ikke ville nå at være tilbage.

Svar #22
Tror nærmere på Tingager eller måske Hausner som 6’er. Normalt ville det vel være Hvidt, men er der ikke noget om, at han ikke er helt klar? Juelsgaard har fysik og teknik nok til rollen. Jeg er mere i tvivl, om han også er hurtig nok.

Juelsgaard er da hurtigere end Tingager, især i vendingerne. Og Hausner tror jeg det vil være at give en bjørnetjeneste at sætte ham ind på en uvant plads.

Svar #23
Vi kommer naturligvis til at savne NP, men mon ikke det går især mod Horsens der burde være til at tale med.

Men håber ikke han bliver i den udvikling med flere og flere strafpoint pr spillet kamp - 0,66 p i 16, 1 p i 17, 1½ p i 18, 2 p i 19  pr kamp (og nu 8 p pr kamp haha)

Nicolai Poulsen, statistik fra superligaen, all-time - SuperStats

Svar #24
Vi kommer naturligvis til at savne NP, men mon ikke det går især mod Horsens der burde være til at tale med.

Men håber ikke han bliver i den udvikling med flere og flere strafpoint pr spillet kamp - 0,66 p i 16, 1 p i 17, 1½ p i 18, 2 p i 19  pr kamp (og nu 8 p pr kamp haha)

Jeg synes, at NPs rolle på holdet er ved at udvikle sig til en joke. Det virker somom, at han har fået at vide, at han bare skal gå ind og spille hårdt og helst få et gult kort - hvilket han også har fået i hver kamp indtil nu. Det gør han så, men flere af dem, han har raget til sig, har været fuldstændig unødvendige. Jeg har ikke selv spillet fodbold på et højt plan, så jeg kan selvfølgelig ikke bedømme, hvilken effekt hans gule kort har på med- og modspillere, men at sende en spiller på banen bare for at få gule kort virker planløst i min verden. Det giver selvfølgelig flere minutter til talenterne, men de kan jo blive bragt i spil på andre måder. 

Svar #25

Jeg synes, at NPs rolle på holdet er ved at udvikle sig til en joke. Det virker somom, at han har fået at vide, at han bare skal gå ind og spille hårdt og helst få et gult kort - hvilket han også har fået i hver kamp indtil nu. Det gør han så, men flere af dem, han har raget til sig, har været fuldstændig unødvendige. Jeg har ikke selv spillet fodbold på et højt plan, så jeg kan selvfølgelig ikke bedømme, hvilken effekt hans gule kort har på med- og modspillere, men at sende en spiller på banen bare for at få gule kort virker planløst i min verden. Det giver selvfølgelig flere minutter til talenterne, men de kan jo blive bragt i spil på andre måder. 

Hvorfor i alverden skulle han gå efter at få "planløse" advarsler?

NP har altid været en spiller, der begår mange frispark og det andet gule som han trækker i Haderslev er professionelt håndværk.  I øvrigt en helt anden situation end den Guira blev udvist for i Hjørring, selvom jeg har set folk på twitter lave sammenligningen.

NP spiller fint og en advarsel pr. kamp er ikke overraskende på nogen måde.  Det interessante er det andet aspekt - dvs. om Hvidt er klar til at afløse ham.

Svar #26
Jeg frygter lidt at det er NPs omdømme hos dommerne der som en snebold-effekt ruller og han har fået flere og flere strafpoint pr sæson - i år er så gået helt galt. Det kan ikke tilskrives manglende hurtighed for en mand midt i 20'erne.

For jeg synes egentlig han spiller som man kan forvente det af en 6'er. Og indtil videre har han været ekstrem dygtig til at  temperere sig til en advarsel uden at blive udvist - der kun sket 2 gange (med samme dommer). Deri kan svaret naturligvis ligge, at hans stigende strafpoints pr kamp.

Håber det er svaret, at han er blevet bedre og bedre til at gå til stregen - og ikke at dommeren har sat ham i bås, at han skal have gult hver kamp.

Svar #27
Hvis Hvidt ikke er spilleklar, så tror jeg DN vender trekanten og spiller med Zach og Amini sideordnet med Blume eller Jon Dagur foran (og Anker ind på kant).

Egentlig synes jeg også spillere som Anbo, Munks, Tingager, Hausner har forudsætningerne for at spille 6'er. Alle er 2 vejsspillere: gode med bolden og kan erobre bolde. Man kan håbe AGF har trænet det.

Hausner eller Tingager som 6'er kan også være med til give os noget fysik og hovedspil til at matche Horsens specialisterne.

Svar #28
For jeg synes egentlig han spiller som man kan forvente det af en 6'er. Og indtil videre har han været ekstrem dygtig til at  temperere sig til en advarsel uden at blive udvist - der kun sket 2 gange (med samme dommer). Deri kan svaret naturligvis ligge, at hans stigende strafpoints pr kamp.
Jeg er ikke helt enig. Mod Lyngby mener jeg at han skulle have været udvist for hans meget høje ben og man kan vel med rette sige at første gule kort i sidste kamp ikke var smart og bragte ham i en situation, hvor dommeren havde mulighed for at trække et rødt kort.
Dermed ikke sagt at han ikke har spillet godt, men jeg synes der er noget der skal dæmpes, eller holdet skal støtte bedre op så han ikke er tvunget til at trække de gule kort.

Svar #29
Dermed ikke sagt at han ikke har spillet godt, men jeg synes der er noget der skal dæmpes, eller holdet skal støtte bedre op så han ikke er tvunget til at trække de gule kort.
Helt enig. Jeg synes NP har været fremragende i de kampe jeg har set. Det trækker bare voldsomt ned, at han får så mange kort. Det er altså uholdbart, hvis han skal i karantæne hver 6-8 kamp. Dertil er han for vigtig, så det skal han have styr på.

Svar #30
   Helt enig. Jeg synes NP har været fremragende i de kampe jeg har set. Det trækker bare voldsomt ned, at han får så mange kort. Det er altså uholdbart, hvis han skal i karantæne hver 6-8 kamp. Dertil er han for vigtig, så det skal han have styr på.

Og der kunne man forestille sig at NP ville have mindre at skulle bremse, såfremt det var Stage der lå foran ham, og ikke Blume eller Sana, som jo ikke får bremset meget defensivt.

Så det kan jo blive mindre slemt når den nye 8'er kommer. Og da NP har 2 karantænedage nu (ha fik jo karantæne får det gule kort allerede, og dag 2 får det røde som jeg forstår det), så er den nye 8'er sikkert med efter kampene imod Horsens og BIF hjemme mod EfB den 1/9 kl 12:00. Og det kunne jo være fint at få ham ind inden BIF-kampen så han kan få debut der, og gøre karantæneproblemet mindre :D

OBS: Transfervinduet lukker først den 2/9 kl 23:59, så teknisk set, så kan man spille i september og stadig nå at købe en spiller derefter. Så det kan være at AGF spiller 3 kampe endnu og ikke kun de 2 hvor NP er i karantæne. 

Svar #31
Og der kunne man forestille sig at NP ville have mindre at skulle bremse, såfremt det var Stage der lå foran ham, og ikke Blume eller Sana, som jo ikke får bremset meget defensivt. 

Så det kan jo blive mindre slemt når den nye 8'er kommer.

Det kunne man håbe. HVIS der kommer en ny 8'er... PC har sagt at han har planer om det, men han har tidligere vist, at han hellere venter et halvt år på den rette, frem for at rykke for langt ned af listen over kandidater... Jeg synes jo vi har ret desperat brug for noget muskelkraft og dynamik på den midtbane, men jeg har PC mistænkt for at have mere is i maven, end der i Barentshavet i december måned.

Svar #32
Det kunne man håbe. HVIS der kommer en ny 8'er... PC har sagt at han har planer om det, men han har tidligere vist, at han hellere venter et halvt år på den rette, frem for at rykke for langt ned af listen over kandidater...

Altså denne gang har PC virkelig sagt, at vi skal ud og hente en ny. Med angribersituationen dengang synes jeg hele tiden at han snakkede indirekte om, at vi da havde brug for noget offensivt. Han ville ikke direkte sige at det var til Junkers position. Her nævner han, at vi har sagt farvel til 2 til netop den plads (8'eren), og at vi derfor skal ud og hente.

Men du kan jo godt ende med at få ret i, at vi kommer til at spille efteråret med Duncan/Blume på den 8'er, fordi de har set et lys i duncan, og ikke vil hente den forkerte spiller. Men uh ha, det ønsker vi fans jo bare ikke at klubben skal lave den satsning. Sidste år solgte vi Jova/Junker helt til sidst i vinduet. Så jeg vælger at tror at det er anderledes i år, da PC har haft længere tid at arbejde med, ganske enkelt.

Svar #33
Så jeg vælger at tror at det er anderledes i år, da PC har haft længere tid at arbejde med, ganske enkelt.
Der skal ikke herske tvivl om, at jeg helhjertet ønsker, at du får ret :)

Svar #34
Men du kan jo godt ende med at få ret i, at vi kommer til at spille efteråret med Duncan/Blume på den 8'er, fordi de har set et lys i duncan, og ikke vil hente den forkerte spiller. Men uh ha, det ønsker vi fans jo bare ikke at klubben skal lave den satsning

Nu er det jo ikke sådan, at det er Paul Pogba eller ingenting. Hvis PC ikke kan finde en eneste egnet 8'er indenfor sin prisramme, så har vi et problem

Svar #35
Nu er det jo ikke sådan, at det er Paul Pogba eller ingenting
Nej - vi skulle da gerne have en dygtig spiller ind ;-)

Spøg til side -nej naturligvis har PC en prioriteret liste. Jeg kan bare godt frygte at han og DN er uvillige til at bevæge sig synderligt langt ned ad den, eller at den faktisk er ret kort, så det bliver A, B eller C - eller ingenting...

Svar #36
Jeg husker den første advarsel i Hobro som meget tynd (dem fik vi et par stykker af i den kamp) og jeg så heller ikke den sidste som et professionelt frispark, men generelt har de vist været OK. Det er dog ingen tvivl om at spillernes ry betyder noget fordi dommerne forbereder sig på at holde øje med bestemte ting. Jeg husker Ikonomidis som en spiller der lagde ud med at prøve at filme og senere da han måtte springe for livet for ikke at blive savet ned af en glidende tackling fik han så en advarsel for film. Spellman havde man fx også indtryk af indimellem fik en advarsel ret let, det samme med Guira. Det kan også ramme hele hold der er kendte for at spille hårdt - så må dommeren hellere lige lægge låg på med en hurtig advarsel eller to - eller komme hold tilgode som dommerne regner med er bedre end modstanderen.

Svar #37
Tror i ikk bare lige NP skal ryste Randers af sig? De går jo aldrig rigtig af vejen for at give en på skrinet deroppe

Svar #38
Hvis Hvidt ikke er spilleklar, så tror jeg DN vender trekanten og spiller med Zach og Amini sideordnet med Blume eller Jon Dagur foran (og Anker ind på kant).

Egentlig synes jeg også spillere som Anbo, Munks, Tingager, Hausner har forudsætningerne for at spille 6'er. Alle er 2 vejsspillere: gode med bolden og kan erobre bolde. Man kan håbe AGF har trænet det.

Hausner eller Tingager som 6'er kan også være med til give os noget fysik og hovedspil til at matche Horsens specialisterne.

Hvis ikke Hvidt bliver klar, så tror jeg erstatningen for Nikolaj Poulsen skal findes imellem de spillere der har været udtaget til de seneste kampe.

Jeg vil tro at enten bliver Thorsteinsson rykket ind som 10’er (med Amini som 6’er) eller også bliver Juelsgård rykket frem som 6’er. Thorsteinsson vil være den mest offensive opstilling, men flere vil spille ude af position, Juelsgård vil være mere defensiv, men til gengæld vil de fleste spille på deres favorit position.

Det ville være dog være fedest hvis Hvidt når at blive klar, da den opstilling er blevet trænet i opstarten. Horsens har trods alt næsten lige slået Brøndby på udebane, så det bliver ikke nogen walkover overhovedet.

Svar #40
Benjamin Hvidt bliver i hvert fald ikke klar:

http://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/karantaene-skaber-midtbaneproblemer-for-agf

Jeg lagde godt mærke til artiklen i Stiften, som er den Bold refererer:

http://stiften.dk/agf/AGF-har-midtbaneproblemer-Den-naturlige-afloeser-er-skadet/artikel/595377

I den skriver Mathias Hansen fra Aarhus Stiftstidende:
Benjamin Hvidt.....er skadet og bliver ikke klar til mandagens kamp.

Men David Nielsen siger i samme artikel:
.....alle vores spillere er klar til at spille kampen

Så det er lidt svært at blive klogere på.

Svar #41
Mit bud til imorgen:

Amini som 6´er og Jon og Zack som sideordnede 8´ere....kunne selv godt se Anbo inde i stedet for Munksgaard, tror bare ikke det sker. AA kan også starte i stedet for PM , hvis han ikke er helt klar....og ellers håber jeg på en overraskelse i form at en Lunding som kommer ind og scorer 2 kasser.

Eske
Munksgaard-Backman-Juulsgaard-Højer
Amini
Duncan - Jon
Bundu - PM - Ankersen

Svar #42
Mit bud til imorgen:

Amini som 6´er og Jon og Zack som sideordnede 8´ere....kunne selv godt se Anbo inde i stedet for Munksgaard, tror bare ikke det sker. AA kan også starte i stedet for PM , hvis han ikke er helt klar....og ellers håber jeg på en overraskelse i form at en Lunding som kommer ind og scorer 2 kasser.

Eske
Munksgaard-Backman-Juulsgaard-Højer
Amini
Duncan - Jon
Bundu - PM - Ankersen

Enig med dig. Blume og Munksgaard er ved at spille sig af et hold for good, hvor rigtigt mange samtidig har et større formdyk. Er ikke klar over, om Lunding er skadet. Backman og Bundu er nogle af de meget få lyspunkter. Transfervinduet skal give et ret stort løft. Tror JP er på vej til GF, selv om det er en meget akut løsning.

Svar #43
Truppen: Magnus Anbo ud, Sebastian Hausner ind i forhold til sidst:

2. Alex Gersbach
3. Niklas Backman
5. Frederik Tingager
7. Jakob Ankersen
8. Mustafa Amini
9. Patrick Mortensen
13. Alexander Munksgaard
15. Nicklas Helenius
16. Casper Højer Nielsen
17. Jon Thorsteinsson
18. Jesper Juelsgård
19. Mustapha Bundu
20. Zach Duncan
29. Bror Blume
30. William Eskelinen
31. Kasper T. Kristensen
37. Sebastian Hausner
38. Alexander Ammitzbøll

Mulige 6'ere er Tingager, Juelsgaard, Hausner og Amini, måske Blume. Eller at kaste forsigtigheden overbord, kvitte en decideret 6'er og spille 8-8-10 med Amini, Blume (Duncan) og Jon med den aftale, at begge 8'ere ikke skyder med frem på én gang.

Horsens har siden anden runde konsekvent spillet Bjarke Jacobsen og Hallur Hansson centralt på midtbanen i en 4-4-2. Nogen, der kender de to godt nok til at vide, hvor meget livrem og seler det er nødvendigt at møde dem med? Ved kun, at Hansson er ret målfarlig af en midtbanespiller.

Svar #44
David ryster posen lidt. Helenius fra start og Thorsteinsson centralt. Duncan erstatter Blume.

Svar #45
Jeg er godt nok lidt lakrids på den kamp her......
Det er sårn enten eller
Enten kommer vi igang med sejrene eller vi fortsætter den vanlige deroute.....
Enten viser vi noget af det der fantastiske uforløste potentiale eller vi fårker igennem.......
Enten..... Ja I har sgu vist fattet det......
God kamp!!!!!!
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #46
Nå, den opstilling ramte far sgu ok....dog Helenius istedet for PM; resten spot-on.....
Jeg håber ikke mit resultat som jeg har oddset holder....

Svar #47
Spændende opstilling, der ser dejligt offensiv ud. Tror dog diagrammet snyder, for mon ikke Amini spiller bagved Zach Duncan. På tide Blume blev bænket, Alexander kom heller ikke til noget mod SønderjyskE, og både Ankersen og Helenius har noget at bevise.

Svar #48
Spændende, men også bekymrende startopstilling. Jeg forstår fint, at David blandet korterne som han gør, men på papiret er det der et svagt AGF-hold.  Rustne Helenius, elendige (i hele 2019) Ankersen og en helt uprøvet australier på midten. Det er bare ikke godt.

Lad os håbe, at vi alligevel kan hive de tre points og flere stepper op.

Svar #49
Hold kæft en målræv...

No shit, den dag Bundu konsekvent finder de sidste 20% bliver han en profil i PL. Den fysik, det antrit, den teknik og den fod... men det er nok også de sidste procent der er de sværeste at finde

Simple Audio Video Embedder