Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd 19/20: AGF - Horsens 19.08.2019 kl. 19.00 (Læst 3868 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd 19/20: AGF - Horsens 19.08.2019 kl. 19.00

Svar #50
Min første tanke, da jeg så opstillingen var, at det var så offensivt, at det tangerede selvmord. Jeg var virkelig bekymret for, om vi kunne matche ACH på fysik og taktik.
Også selvom Helenius ikke lige havde smidt glasur på kagen til sidst, havde min bekymring været unødig. I det mindste i første halveg. ACH har virkelig ikke haft meget.
Det har vi så heller ikke, men vi har dog haft mere - og spillet har været vores.

Nu skal de saftsusemig jagte 2-0 og lukke det lort!
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #51
En kamp der gav mindelser om sidste efterår. Både pga. formationen (4-4-1-1) og den meget kontrollede "offensiv"

God defensiv kontrol, men ikke mange chancer i det AGF præsterer.

Svar #52
Altid fedt at score på et touch der totalt snyder keeperen. Nu nå de da kunne holde fast.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #53
Hold kæft en målræv...

No shit, den dag Bundu konsekvent finder de sidste 20% bliver han en profil i PL. Den fysik, det antrit, den teknik og den fod... men det er nok også de sidste procent der er de sværeste at finde

Pænt af ham sådan at give mig ret 😊

Svar #54
Jeg vil ikke drage endelige konklusioner endnu, men Niklas Helenius præsterede i dag på et niveau markant højere end jeg havde forventet.  Et foreløbigt godt modsvar til min kritik.

Det var ikke blændende, men han deltager som opspilsstation og er involveret kraftigt i begge mål.  Meget fortjent sejr over usædvanligt ufarligt Horsens-hold.

Svar #55
Det er det jeg hele tiden har sagt, Helenius er en superskarp måltyv :))

Til gengæld havde jeg på et tilsvarende tyndt grundlag lidt en fornemmelse af at Duncan var tættere på kunne starte inde end der blev lagt op til, men det ser også bedre ud end det. Han dækker jo lige så mange m2 som JP NP i dag.

Meget fortjent sejr må man sige, Horsens havde ingenting og vi var væsentligt tættere på 3-0 end en reducering. Det letter også helt vildt, den sejr skulle bare hjem.

Svar #56
Zach Duncan imponerede mig helt vildt i dag. Han var over det hele, vandt bolden tit og ofte, og var meget, meget farlig fremad banen. Det var sgu en fornem kamp af en purung knægt.

Generelt var det en godkendt indsats over hele kampen - Munksgaard stod svagest i et stærkt felt. Ankersen var heller ikke prangende, men han fremstod solid og arbejdsom. Hvis han finder på et nyt træk til at erstatte trækket vinkelret ind i banen, så kan det blive ret godt igen.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #57
No shit, den dag Bundu konsekvent finder de sidste 20% bliver han en profil i PL. Den fysik, det antrit, den teknik og den fod... men det er nok også de sidste procent der er de sværeste at finde
Han blev godt nok også coachet af Selles undervejs - der var ikke udpræget tilfredshed med manglende vilje til at tro på det og løbe igennem. Men fint modsvar der kom.
Jeg vil ikke drage endelige konklusioner endnu, men Niklas Helenius præsterede i dag på et niveau markant højere end jeg havde forventet.  Et foreløbigt godt modsvar til min kritik.

Det var ikke blændende, men han deltager som opspilsstation og er involveret kraftigt i begge mål.  Meget fortjent sejr over usædvanligt ufarligt Horsens-hold.
Sku dejligt at se en angriber der ved hvor målet står. Jeg håber sådan han bliver den der laver de nemme mål for os:-) Dem elsker jeg og der er mange spillere der har problemer med at lave dem.
Han virkede også mere arbejdsom end sidste kamp jeg så ham i og et stykke henne i kampen fik han også sat sig igennem i luftduellerne - det haltede lidt i starten syntes jeg.

Zach Duncan imponerede mig helt vildt i dag. Han var over det hele, vandt bolden tit og ofte, og var meget, meget farlig fremad banen. Det var sgu en fornem kamp af en purung knægt.
Han laver nogle fejl men det vil unge spillere - men hold op hvor er der potentiale til noget rigtig rigtig stort. Jeg er umiddelbart imponeret og glæder mig til at se mere:-)

Generelt var det en godkendt indsats over hele kampen - Munksgaard stod svagest i et stærkt felt. Ankersen var heller ikke prangende, men han fremstod solid og arbejdsom. Hvis han finder på et nyt træk til at erstatte trækket vinkelret ind i banen, så kan det blive ret godt igen.
    Ankersen og Jon så indimellem ud til at fungere rigtig godt men der mangler stadig lidt slutprodukt. Til gengæld er der masser af arbejde i Ankersen og han bliver ved og ved.

Jeg syntes til gengæld ikke Munksgaard er så ringe igen. Syntes egentlig han gør det meget godt og han er altså kun 21 år.

Sidst men ikke mindst respekt for Backman (som jeg har været efter fordi han har været for meget skadet). Han gør virkelig en forskel som kaptajn og er garant for fight/vilje - måske smider han sig lidt rigeligt men overordnet var det en super indsats.

Svar #58
    Præcis ro på med Munks og Højer skal også nok få kanonen rettet ind igen, han blokerede flot Horsens vel farligste forsøg.  Øv med Julle.

Fedt med Zach giver ro og tro på tingene, og viser at satse på unge er den rigtige vej frem. Er de gode nok - er de også gamle nok. Bare spørg i Farum...

God indsats generelt af Helenius, selvom man godt kan se han stadig mangler kampform og er lidt rusten. Bundu bliver altså spændende, også stærk defensiv idag.

Svar #59
    Også spændende at se konstellationen Backman/Tingager i aktion. Håber de får lov de kommende kampe. Forsvaret står mindst ligeså stærkt, hvis ikke stærkere, da Tingager kommer ind. Ikke fordi Juelsgård egentlig har spillet sig af, men jeg syntes Tingager har en fantastisk ro på bolden og spiller med stor sikkerhed. Derudover er han naturligvis en kæmpe styrke i luftspillet.

Svar #60
    Også spændende at se konstellationen Backman/Tingager i aktion. Håber de får lov de kommende kampe. Forsvaret står mindst ligeså stærkt, hvis ikke stærkere, da Tingager kommer ind. Ikke fordi Juelsgård egentlig har spillet sig af, men jeg syntes Tingager har en fantastisk ro på bolden og spiller med stor sikkerhed. Derudover er han naturligvis en kæmpe styrke i luftspillet.
    Man må have lidt ondt af Juelsgård. En brækket finger koster nok lige et par ugers kamppause og så risikerer han at Tingager og Backman har sat sig solidt på de to startpladser - uden han på nogen måde har spillet sig af.

Svar #61
    Backmann.... Fucking chef! Al snak og tvivl om, hvorvidt Backmann var "over the hill" eller færdig må forstumme. Backmann har tabt 1 af sine 13 sidste kampe, og det var den hvor han blev skadet og måtte udgå imod Horsens sidste sommer ved samme tid. Hans sidste 5 kampe har budt på 4 sejre og en uafgjort, med en målscore på 7-0! (1-0 Hobro, 2-0 EfB, 2-0 SøE, 0-0 SøE, 2-0 ACH)

Helenius... Form er en ting, målfarlighed og effektivitet en anden. Mål + assist i første starter = fantastisk. Hvis folk ikke kan se værdi i den slags bredde til holdet, så ved jeg ikke hvad. Til info så købte PC Helenius i OB for 500.000kr, og solgte Junker for 11x det beløb :D Fortjener PC ikke bare en lille smule kredit for det?

Duncan... 20 år gammel, og spiller som en klon af Davit Devdariani, Kasper Povlsen og Gribenco på de tre spilleres bedste dage kogt sammen i en spiller. Det niveau der kan han da ikke fortsætte med, hva? Modstanderen var Horsens, og derfor bemærkede man slet ikke at Nicolai Poulsen ikke var med. Duncan dækkede et kæmpe område. Men kan han imod bedre hold? Vildt hvis han kan.

Bundu... Han får endelig vist flere kampe i streg at han er klar til at binde 90 minutter sammen, endda som wingback med opgaver i begge ender. Mål og assist til ham også. På sådanne dage burde alle superligahold frygte ham.

Ankersen... Er frygteligt ineffektiv, men kæmper røven ud af bukserne igennem alle 90+ minutter, og det aftvinger en hvis affektion hos mig. Men jeg ville sådan ønske at han var farligere. Han har det i sig, men det er nærmest helt borte.

Amini... Vekslede godt med Duncan, og fik især i første halvleg lov til at gå lidt dybere end i mange tidligere kampe. Det kunne jeg godt tænke mig at se mere af.

Thorsteinsson... Bringer minder om Bjarnasson ift fightervilje og "never-give-up"-attitude. Fedt.

Munksgaard+Højer... Dælmeme meget leverpostej i dem for tiden. Begge spillede en okay kamp. Munksgaard med flere gode momenter i første halvleg især.

Juelsgård/Tingager... FEDT at man kan lave den udskiftning, og bare se holdet spille upåvirket videre. Tydeligt at Juelsgård som venstrebenet ligger på den position mere naturligt end Tingager. Det hører med til årsagerne til hvorfor det var Tingager der blev ofret på taktikbrættet da Backmann skulle køres ind igen. Vi må se om Juelsgård fik skadet sin hånd eller ej.

Svar #62
    I dag var der flere der løftede spillet, men hverken Ankersen eller Amini er i nærheden af deres bedste. Hold op hvor Backman rydder op. En fornøjelse at se på. Bundu er bare god, og der er sandelig krummer i både Jon og Duncan.

Svar #63
    Duncan dækkede et kæmpe område. Men kan han imod bedre hold? Vildt hvis han kan.
    Vi får vel at se allerede på søndag. Med NP ude igen bliver der vel genvalg på den centrale midtbane.

I øvrigt meget sigende, at du glemte Eskelinen i din gennemgang. Det er ikke meget han har haft at lave de sidste to kampe.

Svar #64
    Jeg har søgt rundt, men kan umiddelbart ikke finde steder, hvor man kan gense gårsdagens kamp. Er der nogen der hjælpe her? 

Svar #65
    Ifølge mine observationer på stadion i går (og med hjælp fra Flashscore), havde AGF 9 skud på mål, heraf 7 blokerede. Horsens havde 1 skud på mål, som heldigvis blev blokeret.

Svar #66
    Jeg har søgt rundt, men kan umiddelbart ikke finde steder, hvor man kan gense gårsdagens kamp. Er der nogen der hjælpe her?

Kl. 15-17 på TV3 Sport :)

Svar #67
    Zach Duncan gjorde en kæmpe forskel for, at vi får spillet meget mere i banens længderetning. Dybe løb fra andre under raidsene direkte fremad var anden del af den store forskel. Det er lærebogsmetoder til at åbne et så kompakt forsvar, som ACH mødte os med. Ofte er det bare lettere sagt end gjort at få det udført, og her gjorde Duncan en kæmpestor forskel.

Undervejs fik jeg et flashback til tiden med Sana. Fantastisk tekniker, men det var også meget trille, trille, drible, drible, lidt på tværs, ud på fløjen, og så et dårligt indlæg, der hverken ramte Patrick eller andre. Det klædte os så godt at spille mere direkte i går.

David var jo også fuld af lovord om Duncan bagefter – og hvordan i alverden bærer han sig nu lige ad med at sætte ham på bænken igen, hvis han nu er cirka lige så god mod Brøndby? Det bliver heldigvis ikke let nu. Så må pladsen være hans, og Blume må parkeres fast på bænken. Duncans præstation var jo forresten også super defensivt. Han er med helt fremme ved ACH's felt, kun for øjeblikke senere at være 40 meter længere tilbage og med til at erobre igen.

Fremadrettet vældig interessant og løfterigt, at Helenius stemplede så godt ind. Med et mål og et oplæg og i øvrigt rigtig godt arbejde gik han i ét hug fra tredje- til p.t. førsteangriber, for det er svært at se, at han ikke skal have genvalg mod Brøndby. Jeg tror, at det er rigtigt: Vis Helenius tillid, og han scorer og leverer. Vis ham mistillid, og han viser intet i den korte tid han får.

Den vej rundt var Horsens-kampen ikke bare den første sejr, men også en mindre omkalfatring af startopstillingen med både Duncan og Helenius, der pludselig står stærkt i billedet. Hvis man tør tro på, at vi kan få mandagens 4-4-1-1 til at virke lige så godt mod også stærkere modstandere, kan det også blive et tema, om vi permanent skal kaste det anker, som 6'eren udgør, og rykke Nicolai Poulsen frem som 8'er. Med Backman tilbage og forsvaret stående højt går det jo fint indtil nu. Eller om (er det kættersk efter hans første præstationer, de mange advarsler regnet fra?) vi skal blive ved at spille uden Nicolai.

Det er ingen naturlov efter i går, at Jon skal blive ved at spille 10'er. Det eksperiment faldt svagere ud, end jeg havde håbet. Så kan man rykke ham tilbage på kanten og spille Nicolai, Amini og Duncan midtpå. Jeg tror ikke meget på, at David ofrer Nicolai og ændrer formationen permanent. Men vi kan fastholde dynamikken fra i går ved at rykke Nicolai længere frem.

Svar #68
    I øvrigt meget sigende, at du glemte Eskelinen i din gennemgang. Det er ikke meget han har haft at lave de sidste to kampe.

@SteenA‍ 
    Haha ja :D Men jeg synes han udstråler ro, og er meget fokuseret og opmærksom på, hvornår han skal ud og hjælpe med fodspillet. Og en super vigtig detalje er, at vores modstandere ikke direkte går efter at skabe den svaghed længere, da det ikke er en åbenlys svaghed at forstørre på de dødbolde. Sådan var det jo med Staff og Whalley. De var lidt svage på det punkt, hvilket blev gjort 100x værre af, at modstanderne spillede hardcore på det. Det tvang AGF til at sende forsvarsspillere til at beskytte dem, hvilket jo sendte dobbelt-mængde folk ind omkring målmanden, og gjorde det nærmest umuligt for dem at komme op trods okay springkraft (noget vi ofte hørte om med Staff). 

Men jeg kan ikke se, at Eskelinen skulle være et hak værre eller bedre end Jovanovic i sin start i klubben. Og det er også så RIGELIGT godt til os. Forskellen på de to's start er, at Jova startede med en kæmperedning imod Tommy Bechmann i Haderslev i vores flotte 2-1 sejr der, mens Eskelinen kostede et point i Aarhus, hvor vi måtte se os slået til sidst. Men derefter fulgte mange kampe med redninger og mærkelige aktioner fra Jova, som jo smadrede den ud over sidelinjen hele tiden, og havde forfærdeligt fodspil generelt.

Jeg holder fast I at det er unfair at se på en sammenligning med Grabara og så at AGF er svækket, bare sådan. For vi er forstærket ift Whalley, og vi er status quo ift Jova.
    Hvis man insisterer på at sammenligne med de 6 grundspilskampe + et slutspil som Grabara fik for AGF, så vil vi resten af klubbens eksistens være "svækket" på den plads, selvom vi havde alle FCKs keepere lige nu. 

Svar #69
    Dejligt og på tide med en AGF sejr. Og en fortjent sejr - sorry, Michael Lumb, ACH var ikke ret gode, måske ok i 10 minutter. Btw, er Lumb bitter på AGF? Han er ofte lidt efter AGF, som jeg hører ham. Nå, men flere AGF sejre skal i hus og det bliver ikke nemt.

Flere AGF'ere viste sig frem mod ACH, specielt Bundu, Duncan, Helenius og Backman. Munksgaard og Højer var vel eneste som var lidt under middel, mange vil sikkert også sige Ankersen, men han arbejdede/fightede altså hårdt hele kampen igennem - det kan dog sagtens blive meget bedre. Samme kan siges om Thorsteinsson, jeg forventer mere af ham, men ok fight. Tingager og Backman så godt ud, også det midtforsvars par jeg forventer at se som fast spillende i fremtiden (sorry, Julle, du er en backup i min bog).

Alt i alt en god kamp af AGF, men der er masser af plads til forbedring, specielt hvis top 6 skal indfries. Jeg synes stadigvæk at AGFs trup er lidt en rodet butik, der mangler en top spiller eller 2, hvis AGF vil i top 6. Det får vi at se mod BIF, jeg tror samme opstilling får det svært i næste weekend - der er lang vej til top 6 endnu for AGF.
    In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #70
    Fremadrettet vældig interessant, at Helenius stemplede så godt ind. Med et mål og et oplæg og i øvrigt rigtig godt arbejde gik han i ét hug fra tredje- til p.t. førsteangriber, for det er svært at se, at han ikke skal have genvalg mod Brøndby.

@Jakob Marschner‍ 

Både David og PC har været ude og sige, og jeg har flere gange nævnt det herinde, at Helenius er tiltænkt kampe hvor vi er mere dominerende og mere på bolden (som imod ACH hjemme), mens Ammitzbøl er reserven til kampe hvor der skal løbes mere dybt (som imod BIF ude). Patrick Mortensen er selvfølgelig stadigvæk vores førsteangriber. Men han fik sig spillet ind på radaren hos mange af dem, der slet ikke forstod hvorfor AGF villle hente ham for 500.000kr i OB; trods at han er den 3. eller 4. mest scorende aktive superligaangriber, og scorer 7-8 mål per sæson normalvist, hvilket er mere end mange af vores andre angribere gennem de sidste mange år.

Men Helenius fandt Bundu i et dybdeløb i første halvleg til vores største chance der på en måde som Patrick ikke normalt gør. Og Helenius vandt luftdueller med efterfølgende afspil som direkte førte til mål (assist til Bundu). Og ja, så var han fox in the box som Patrick også kan være. Men det nytter ikke noget at spille med Patrick Mortensen hvis han ikke får indlæg at arbejde med. Og det var direkte en hån imod ham imod FCM og Hobro at han fik nærmest 0 chancer at sparke ind. Han har jo om nogen bevist, at hvis man giver ham 5 store chancer, så scorer han 2-3 mål.

Så spændende hvad der sker på den plads. Jeg ville ikke være overrasket hvis det til BIF-kampen er PM der starter inde, og det så er Ammitzøl der kommer ind hvis vi fører/skal forsvare point ved at stå lavere og true i dybden på kontra, og Helenius hvis vi er bagud og presse på med spilovertag og chanceskabning. Alt i alt, så håber jeg folk kan se, at vi med Helenius har fået et par ekstra muligheder, og noget ekstra bredde, som på lidt længere sigt er en billig investering for udbyttet når nu Helenius kostede 11 gange mindre end PC fik solgt Junker for!

Svar #71
    Zach Duncan gjorde en kæmpe forskel for, at vi får spillet meget mere i banens længderetning. Dybe løb fra andre under raidsene direkte fremad var anden del af den store forskel. Det er lærebogsmetoder til at åbne et så kompakt forsvar, som ACH mødte os med. Ofte er det bare lettere sagt end gjort at få det udført, og her gjorde Duncan en kæmpestor forskel.

Duncan er fra 2000, han er kun lige fyldt 19, så der kommer uden tvivl også mindre gode kampe, men han kan meget nemt være PCs første Movsisyan i AGF. Han er jo en fantastisk boks til boks spiller, og var mere iøjnefaldende end Amini på midten i går og hvis han havde været cool midt i 2. Halvleg, så kunne han også have været målscorer. Jeg håber at det han viste imod Horsens er hans reelle niveau, og ikke en fantom kamp fra hans side, men det lyder også på DN som om det er tilfældet, og så har vi måske allerede erstatningen for Stage?

Svar #72
    Både David og PC har været ude og sige, og jeg har flere gange nævnt det herinde, at Helenius er tiltænkt kampe hvor vi er mere dominerende og mere på bolden (som imod ACH hjemme), mens Ammitzbøl er reserven til kampe hvor der skal løbes mere dybt (som imod BIF ude). Patrick Mortensen er selvfølgelig stadigvæk vores førsteangriber. Men han fik sig spillet ind på radaren hos mange af dem, der slet ikke forstod hvorfor AGF villle hente ham for 500.000kr i OB; trods at han er den 3. eller 4. mest scorende aktive superligaangriber, og scorer 7-8 mål per sæson normalvist, hvilket er mere end mange af vores andre angribere gennem de sidste mange år.

100% enig, men jeg vil dog tilføje at PM ikke har været god i efteråret (endnu). PM har virket "langsom" i tanke og spil. PM skal op i gear igen.

Så hvilken angriber tror du, at AGF skal starte med mod BIF? Jeg tror ikke det bliver PM, grundet ovennævnte.

KSDH

Svar #73
    Duncan er fra 2000, han er kun lige fyldt 19, så der kommer uden tvivl også mindre gode kampe, men han kan meget nemt være PCs første Movsisyan i AGF.

Ja, kun 19 år - det ser godt ud!

KSDH

Svar #74
    Så hvilken angriber tror du, at AGF skal starte med mod BIF? Jeg tror ikke det bliver PM, grundet ovennævnte.

@mmmdkAGF‍ 

Den er lidt svær, fordi det netop er lettere "unfair" at starte med en anden end Helenius, når han nu netop fik sin første starter og lavede et mål og en flot assist. En fed detalje omkring angribersituationen er, at Helenius fik nævnt og takket både PM og Ammitzbøl for det gode sammenhold og samarbejde i interview efter kampen, og at PM jublede helt vildt da Helenius scorede i første halvleg. Fedt at se og høre.

Den dynamik og det sammenhold kan godt tåle, at Helenius får genvalg, også selvom han i min optik ikke er den rette imod BIF. Jeg synes at det bør være PM hvis holdet har tænk sig at spille på indlæg, eller Ammitzbøl hvis vi har tænkt os at angribe kampen som imod SøE, hvor vi spiller efter at spille til 0 med en hurtigløber der kan true i bagrum oppe foran. Og jeg tror ikke David går væk fra at spille til 0 efter at vi på to kampe har vekslet 1 point med 5 point. Det skulle være for overraskelsens skyld. Og der er ingen overraskelse i at spille med PM, da han jo er førsteangriber som udgangspunkt, og ingen overraskelse udadtil ved at give genvalg. Og da vi lige har spillet med Ammitzbøl i front imod SøE, så vil det heller ikke overraske nogen. Så jeg tror han spiller med det "sikre" og spiller med Ammitzbøl. 

Og ærligt talt, hvis vi spiller med den offensive opstilling på Brøndby stadion som vi så i går imod Horsens, så frygter jeg vi får klø. Siden Davids opstart i 2018 har vi ikke tabt med mere end 2 mål, og udover 1-3 til AaB, og de sorte november-nederlag til BIF og Randers (begge 0-2)  har vi kun tabt med 2 til FCK. Det kunne jeg godt frygte at vi gjorde på søndag med en for offensiv tilgang. 

Men hvis vi spiller efter at lave en billig 1-0 sejr, hvor vi længe synes 0-0 er nok og okay, så vil jeg 100% forstå det. Det er det samme som Horsens, SøE, Randers, Hobro og de andre gør imod os, og det virker rigtig ofte. Det får man mange point på. Og får vi en "kedelig" 0-0'er med fra Brøndby, så er det ene point ligeså meget værd, som det ene point vi fik i de første 5 kampe.

Svar #75
    @Stig AKA Frank Heskjær
    Efter i går er det bare ikke fair at bænke Helenius igen. Han kan spille flere roller og er ikke så endimensionel, at vi kun kan bruge ham i kampe, hvor vi dominerer. Selvfølgelig kan vi lægge en taktik, der gør det muligt at bruge Helenius mod Brøndby. Og lige så selvfølgeligt kan vi også lægge en, der giver pladsen til Alexander eller Patrick.

Jeg er grundlæggende ikke glad for, hvis vi skal rotere mellem angriberne afhængigt af modstanderen. For det betyder jo, at ingen af dem får et momentum og kommer ind i et flow og en stime af mål, og det er demotiverende, hvis de ser, at de (som Helenius i går) kan lave både mål og assist i samme kamp og alligevel være på bænken i den næste. Hertil kommer, at Helenius bare skal have tillid for at kunne folde sig ud.

Allerhelst spillede jeg med to angribere, men den blomst vokser jo desværre ikke i Davids have. Egentlig underligt, for han var jo selv angriber og må om nogen kende effekten af at spille med en anden ved siden af sig på toppen.

Svar #76
    Har David nogensinde skiftet et vindende hold?

Svar #77
    Efter i går er det bare ikke fair at bænke Helenius igen.

@Jakob Marschner
    Præcis samme skrev jeg.

Men jeg gætter på, at man gør det af hensyn til holdet, over hensyn til den enkelte spiller, og med hjemmel i det sammenhold der er i truppen/imellem angrebskollegaerne som Helenius selv giver udtryk for, så tror jeg det bliver Ammitzbøl hvis vi spiller lavt, og vil true i bagrum med dybdeløb som imod SøE/FCM, og spiller med PM hvis vi vil komme til indlæg som imod FCK i Parken.

EDIT: Men jeg er grundlæggende enig med dig i, at angribere skal have lov til at sætte stimer sammen. Og det kan de kun hvis der ikke bliver roteret for meget. Men der er styrke i at holde 2 angribere skarpe, frem for at have en, hvor holdet falder sammen uden ham. Havde vi haft Helenius i sidste sæson, så havde vi ikke sluttet foråret med en super træt Ammitzbøl imod Randers, hvor han gik død efter en time, uden nogle indskiftningsmuligheder. 

Svar #78
    Flere er en smule efter Højer, deriblandt mig selv, men efter at have genset lidt flere situationer fra i går må jeg revurdere.
    Defensivt gjorde vi det fantastisk, hvilket også inkluderer Højer. Offensivt har jeg noteret følgende gode aktioner:

28': Lang tværaflevering til Backmans hovedstødsmulighed
    45'+: Lang aflevering til Bundu i dybden, der efterfølgende fører til Helenius scoring
    58' Lækkert lob ind i feltet til Bundus brysttæmning og efterfølgende chance
    65': Hårdt indlæg fra venstre ind i feltet, der fører til Bundus hårde skud på mål hvor Lansing må ud i en feber..

Ergo er han stærkt medvirkende til nogle af vores farligste muligheder i kampen!

Det eneste minus jeg pt. kan få øje på er at Højers hjørnespark ikke bliver farlige. Om han kan klandres er svært for mig at vurdere.

Svar #79
    Flere er en smule efter Højer, deriblandt mig selv, men efter at have genset lidt flere situationer fra i går må jeg revurdere.
    @bukaski‍ 
    Der er rigtig mange efter både Højer og Munksgaard, selv i går ja.

Højer er på rundens hold. (
    ) Sådan er der så meget. Fodbold ses forskelligt fra tid til anden. Og mange fans går ekstra hårdt til vores spillere når de ikke vinder i en periode. 

Svar #80
    Hvis man kan sætte et Rundens Hold uden Zach Duncan, har andre midtbanespillere virkelig, virkelig toppræsteret på nogle andre stadions. B.T. giver ham kun 6 på sin skala til 10, det samme som Backman, mens Højer får 5 og den også helt fremragende Bundu får 8. Kan nogen se Stiftens karakterer? De ligger desværre bag muren.

Svar #81
    Kl. 15-17 på TV3 Sport  :)

Jeg har tid lige nu til at gense kampen, man ved jo ikke hvornår AGF vinder igen - not even kidding!

KSDH

Svar #82
    En fed detalje ved Bundus mål er, udover Helenius' fremragende tæmning, og viderefordeling (præcis som planlagt), at det er Eskelinen der få sekunder før modtager en bold fra Backmann, som Eskelinen modtager med højre fod, og retningsbestemt sender over til sin venstre side for at trække over til et mere frit skud, og så sender han den ved venstrefoden op til Helenius. 

Ekselinen var altså 3.sidste på bolden, og brugte begge fødder i aktionen...!

Det er noget af det, som Jova ikke kunne, som PC/AGF ledte efter da man ville finde Jova's afløser. Det fandt man i Whalley, og troede så at man kunne lære ham det med luftduellerne. Det lykkedes ikke. Nu har vi så en målmand, som både er frygtløs, kan med fødderne, er ekstremt fokuseret, og som tør og kan komme ud til det meste. Gu fanden laver han fejl, og kommer til at lave flere. Især naturligt når han blot er 22-årig målmand. Men den kurve vi kommer til at se med ham, tror jeg kan blive ligeså god som Jova, hvis ikke bedre. 

Svar #83
    En fed detalje ved Bundus mål er, udover Helenius' fremragende tæmning, og viderefordeling (præcis som planlagt), at det er Eskelinen der få sekunder før modtager en bold fra Backmann, som Eskelinen modtager med højre fod, og retningsbestemt sender over til sin venstre side for at trække over til et mere frit skud, og så sender han den ved venstrefoden op til Helenius.
    Jeg bed godt mærke i det i løbet af kampen - at han kan med begge fødder. Derudover syntes jeg han stod en fin kamp og er sikker på han nok skal blive bedre. I samme ombæring syntes jeg det er vigtigt at bemærke, at medspillerne virker fuldstændig trygge ved at spille bolden tilbage til ham.

Overordnet har jeg heller ikke været klar til at korsfæste ham som medierne nærmest har gjort. Jeg syntes de har været meget hårde ved ham, både i kommentering og i interview af både ham og andre - det i en grad som jeg ikke har bemærket i superligaen før. Nå men måske jeg blot ikke har bidt mærke i det før.

Interviewet med Schouby virkede også lidt som en indebrændt mand som gerne vil korsfæste nogen - indimellem virker det som en personlig vendetta mod lederne i AGF. Det sjove i denne her "proces" har været den panik medierne har malet - vi har også diskuteret hårdt herinde men det har været med udgangspunkt i at det ikke var godt nok og ikke de store spekulationer i trænerfyringer, ledelsesfyringer eller hvad medierne har skrevet.

Svar #84
    Og ærligt talt, hvis vi spiller med den offensive opstilling på Brøndby stadion som vi så i går imod Horsens, så frygter jeg vi får klø. Siden Davids opstart i 2018 har vi ikke tabt med mere end 2 mål, og udover 1-3 til AaB, og de sorte november-nederlag til BIF og Randers (begge 0-2)  har vi kun tabt med 2 til FCK. Det kunne jeg godt frygte at vi gjorde på søndag med en for offensiv tilgang.

Men hvis vi spiller efter at lave en billig 1-0 sejr, hvor vi længe synes 0-0 er nok og okay, så vil jeg 100% forstå det. Det er det samme som Horsens, SøE, Randers, Hobro og de andre gør imod os, og det virker rigtig ofte. Det får man mange point på. Og får vi en "kedelig" 0-0'er med fra Brøndby, så er det ene point ligeså meget værd, som det ene point vi fik i de første 5 kampe.

I en 4-1-4-1 som imod Horsens, er jeg ikke bange for at blive for offensive med Duncan og Amini bag Thorsteinsson. Den 4 back kæde er rolig og i fin balance, og både Bundu og Duncan har vist sig som yderst kompetente tovejs spillere. Der er mange Horsens fans der klagede over at de ikke kom frem til en skid i går, og det er i høj grad fordi den defensiv er brølstærk. Da vi kom foran rykkede Amini og Duncan lidt tilbage i en form for 6’er position, og det vil også kunne fungere mod BIF. De vil selvfølgelig nok komme frem til mere end Horsens, men deres defensiv er altså også til at tale med, de lukker mange mål ind.

Svar #85
    I en 4-1-4-1 som imod Horsens, er jeg ikke bange for at blive for offensive med Duncan og Amini bag Thorsteinsson. Den 4 back kæde er rolig og i fin balance, og både Bundu og Duncan har vist sig som yderst kompetente tovejs spillere. Der er mange Horsens fans der klagede over at de ikke kom frem til en skid i går, og det er i høj grad fordi den defensiv er brølstærk. Da vi kom foran rykkede Amini og Duncan lidt tilbage i en form for 6’er position, og det vil også kunne fungere mod BIF. De vil selvfølgelig nok komme frem til mere end Horsens, men deres defensiv er altså også til at tale med, de lukker mange mål ind.
    @T-Knogle‍ 

Meget enig. Men det tryk som BIF kan ligge, og de chancer de ville kunne skabe vil binde en Duncan og Amini meget længere tilbage, og det er jo først som du siger at da vi kom foran, at vi kunne gå lidt tilbage. Og der er min frygt at vi som så mange gange før med dette her hold kan modstå det flot imod hold som Horsens, SøE og andre, men få ørene i maskinen imod FCK, AaB, OB og BIF. 

Og jeg kan sagtens forstå dem som synes det er bedre at forsøge at være offensive og tabe, end at forsøge at lukke af, og så tabe, selvom sidstnævnte er vores bedste og måske eneste chance for at vinde, endsige point. 

Så vi må se. Man siger at man skal satse for at vinde. Men sådan er det ikke altid i fodbold, da 0-0 for AGF i Brøndby lige nu ville være et fantastisk resultat for os. Derfor er Horsens også helt tilfredse med deres første halvleg lige indtil overtiden af den hvor Helenius scorer. Det pisser deres spillere af, da de jo har det resultat det havde ønsket på forhånd op til det punkt.

Så hvis AGF går defensivt til værks, for at vinde det ene point, og vi så indkasserer mål så planen ødelægges, så håber jeg vi eksploderer, ligesom i 2-2 kampen, hvor vi jo var nede i sækken. Men dengang var vi jo meget offensive, og Bundu ramte stolpen, og vi spillede med på deres præmis om lidt indianer.

Vi får se. Kæft jeg glæder mig.

Svar #86
    Overordnet har jeg heller ikke været klar til at korsfæste ham som medierne nærmest har gjort. Jeg syntes de har været meget hårde ved ham, både i kommentering og i interview af både ham og andre - det i en grad som jeg ikke har bemærket i superligaen før. Nå men måske jeg blot ikke har bidt mærke i det før.
    Jeg så desværre ikke FCM-kampen, men baseret på højdepunkter var der et par fejl og usikkerhedsmomenter, men ikke mere end jeg også synes han har fået en voldsom medfart i visse medier. Katastrofestart som Thygesen bl.a. kalder det hver gang vi spiller virker lidt overdrevet og så bliver Eskelinen jo spurgt ind til det mange gange siden og der er stor fokus på bolde han fx får givet retur i feltet. Det er da heller ikke alt der har været perfekt, han skal vel også spilles ind og har mere at lære, men det havde sikker ikke været det samme tema hvis han ikke havde begået straffe i den første kamp. Men det er hvad det er, han blev sendt i kamp hurtigt og han har vel allerede tilbagevist den tvivl man kunne have om hvorvidt han kan præstere i en større klub med større pres - nu har han fået det at føle fra starten, men har fortsat vist mod i de følgende kampe og jo også lige lavet et par clean sheets (ja, det hjælper også med Backman, men alligevel.) Han skal bare fortsætte den indlæringskurve det blev beskrevet han havde haft i Sverige og så skal det nok blive godt med ham.

God pointe ift målet mod Horsens. Jeg var på et tidspunkt lidt i tvivl om hvilket ben der var hans favorit da jeg holdt øje med om de spillede til det rigtige ved tilbagelægninger. Trods en kikser i første kamp virker han fin i pasningsspillet og hælder den ikke bare ud over sidelinjen når han sparker langt.

Simple Audio Video Embedder