Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20; Sønderjyske - AGF mandag d. 12.08.2019 (Læst 3377 gange) forrige emne - næste emne

Sv: kamptråd 19/20; Sønderjyske - AGF mandag d. 12.08.2019

Svar #51
Jeg er helt ok med at PM er på bænken; jeg genså kampen mod Lyngby og PM var nærmest fraværende i sin spilforudseligehed ...men tror PM kommer på banen i anden halvleg for Ammitzbøll, helt sikkert en uambitiøs 1-til-1 udskiftning. Godt at se Backman tilbage, men uha han er rusten i sin boldomgang. AGF har haft bolden mere end SøE, men begge hold er ufarlige. Tror på mere livlig anden halvleg. jeg frygter bare en 1-0 sejr til SøE.
 Øhh, PM er uden for truppen på grund af sygdom...

Svar #52
Øhh, PM er uden for truppen på grund af sygdom...
Øhh, shit. Er det hovedet? PM har ikke virket som sig selv i de første 4 kampe i efteråret.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #53
Nogen der gider tage chancen og skyde på mål? Måske bare en enkelt for at der ikke står 0 :o

Måske Ankersen på banen og vise han skal have en startplads. Det her kan ligne en kamp der kan gå begge veje og pt ligner Glen en der går efter 3 point.

Svar #54
AGF prøver at ungå at tabe, det giver sjældent sejre. Jeg håber dog stadigvæk på en heldig AGF sejr, dog er SøE ej heller gode i dag.

KSDH

Svar #55
F@ck det var en god afslutning af Bundu - surt at den ikke gik ind!

KSDH

Svar #56
Vores dårligste kamp hidtil. Ville være et paradoks, hvis vi så hentede tre point, hvad vi havde chancerne til i slutningen af kampen. Men vi har godt nok brug for nogle sejre.

Vi må glæde os over, at vi har fået Mr. Cleansheet Backman tilbage i opstillingen.

Så kan vi begynde at glæde os til endnu en mandagskamp, mod Horsens. - uden Nikolai Poulsen. Man kan næsten ikke vente...

Svar #57
Der var Brøndby sørme heldige med en dommerkendelse igen, Nikolaj Poulsen spærret mod både Horsens og Brøndby. Det virker en lille smugle planlagt!!!

Svar #58
Elendig Superligakamp. Vores svageste præstation i denne sæson.

Alligevel har vi tre kæmpe chancer til at afgøre det til vores fordel til sidst.  Så en lidt underlig følelse efter kampen.

Uafgjort i Haderslev er sådan status quo i forhold til sæsonstarten. Vi er ikke kommet i større problemerne, men vi har heller ikke lempet dem.

Svar #59
Bortset fra at banen så grøn og plan ud, var kampen på mange måder som en forårspremiere. Forsigtigt fra begge hold det meste af kampen, mange dårlige afleveringer og meget svært for alvor at engagere sig i.

De afsluttende 10-15 min reddede meget af æren for begge hold, men det var stadig ikke ret godt.

Svar #60
Der var Brøndby sørme heldige med en dommerkendelse igen, Nikolaj Poulsen spærret mod både Horsens og Brøndby. Det virker en lille smugle planlagt!!!

Det er naturligvis Brøndbys held, men jeg synes det gule kort er meget lettere at forsvare, end de to kommentatorer. Og når Poulsen konstant vil have det gule kort tidligt i kampen, er der bare mindre margin at give af.

Svar #61
PM var ude med sygdom.
Backman var rusten, men det er stadig tydeligt hvad han betyder for forsvaret ikke mindst på defensive dødbolde.
Det var i det hele taget fint defensivt, men skidt offensivt det meste af kampen. Alligevel superærgerligt vi brænder et par store chancer og rammer stolpen. Der skal virkelig noget ekstra til for at vi vinder i øjeblikket.
Lortedommer.

Svar #62
Jeg har det som om at selvom banen så plan ud så væltede spillerne rundt ergo der var noget der ikke spillede. Og nøj hvor en forfærdelig kamp. Særligt 1 halvleg gav ekstremt lange løg...
Kender du det når man ikke kan huske sin signatur efter så mange år.... Det er godt nok træls.

Mon ikke det er som vittigheden om boomerangen man ikke kan huske.

Den skal nok komme tilbage til dig.

Svar #63
AGF er virkeligt mentalt ramt, men de slog ikke op i banen, der var sgu' fight af AGF, i den her elendige fodboldkamp [af begge hold].

Backman spillede sig op i anden halvleg. Bundu var ok igen og jeg fatter ikke kritikken af netop Bundu. Jeg kunne komme med en perlerække af AGF spillere, som bare ikke leverer. Eskelinen var fin i dag.

KSDH

Svar #64
Nu to kampe i streg med en totalt anonym og underligt uengageret Amini. Eddermame et skidt tidspunkt at få formnedgang med Stage og Sans solgt og Poulsen i karantæne i to kampe. Og Højer.... Suk altså. Hans indlæg stinker hvad enten det er i spil eller på dødbolde. Han ser godt nok også sløj ud lige nu. Jeg er glad for 1 point som kampen skred frem, men spillet var ikke prangende. Vi skal have tre pinde mod Horsens, for vi får røvfuld af Brøndby.

Svar #65
Backman var rusten, men det er stadig tydeligt hvad han betyder for forsvaret ikke mindst på defensive dødbolde.
Det var i det hele taget fint defensivt, men skidt offensivt det meste af kampen.
Måske er det indbildning, men jeg er ikke så nervøs for modstandernes angreb og dødbolde med Backman på holdet, som når han ikke er med. Måske har statistikken brændt sig fast i min hukommelse, men det ser ud somom, at vejen frem er at finde recepten på, hvordan vi får lukket af og spiller flere kampe til 0.

Svar #66
Nu to kampe i streg med en totalt anonym og underligt uengageret Amini. Eddermame et skidt tidspunkt at få formnedgang med Stage og Sans solgt og Poulsen i karantæne i to kampe. Og Højer.... Suk altså. Hans indlæg stinker hvad enten det er i spil eller på dødbolde. Han ser godt nok også sløj ud lige nu. Jeg er glad for 1 point som kampen skred frem, men spillet var ikke prangende. Vi skal have tre pinde mod Horsens, for vi får røvfuld af Brøndby.

Ja, de er ikke rigtig i gear endnu og det er ellers to af dem man altid plejer at kunne kan regne med og som naturligvis betyder meget for vores offensiv. Amini havde en enkelt genial frispilning, men der er uvant mange fejl. Er han på vej væk?

Vi spillede mod et andet dårligt hold i dag, men hjemmebanen skal godt nok give noget til holdet hvis vi skal vinde over Horsens. Uden NP ja, så det kan godt blive til et par nederlag mere i de næste kampe hvis de andre ikke stepper op.

Svar #67
Det var i det hele taget fint defensivt, men skidt offensivt det meste af kampen.
Måske er det indbildning, men jeg er ikke så nervøs for modstandernes angreb og dødbolde med Backman på holdet, som når han ikke er med. Måske har statistikken brændt sig fast i min hukommelse, men det ser ud somom, at vejen frem er at finde recepten på, hvordan vi får lukket af og spiller flere kampe til 0.
Vi gik nok mere efter at holde nullet i den her kamp end i de andre i sæsonen så det hjælper jo også, men man har helt klart indtryk af at han giver en masse til defensiven også udover hovedstøds- og duelstyrke. Han trådte jo også direkte ind som anfører. Vi har alvorligt brug for en sejr men ellers kan vi godt tage et lidt mere defensivt udgangspunkt et par kampe.

Svar #68
Det var ikke sådan helt fantastisk, vel?
Jeg er dog ikke enig i det generelle sortsyn herinde.

Først det dårlige: Hele første halveg var frygtelig - men SøE var heller ikke just prangende. Amini var generelt bare ikke ret god i dag, og han skylder sgu snart en god kamp. Vi var aldeles ikke chancesøgende og skydende nok. NP fik et tyndt rødt kort, men havde været i karantæne uanset - det er altså tidligt i sæsonen at få første karantæne. Resultatet er der vel heller ingen der fejrer?

Det positive:
Vi holdt nullet og fik dermed point.
Backman spillede fuld tid.
Men mere end noget andet: De sidste 10 minutter så jeg AGF gå efter sejren (det gjorde SøE i øvrigt også, derfor blev kampen mere interessant). I tidligere tider havde et AGF hold i dén situation forsøgt at forsvare pointet hjem - det gjorde de ikke. Det var heller ikke naiv hawaiifodbold, men der var en generel attitude hele vejen rundt, om at forsøge. Kvaliteten manglede, igen. Men viljen var der, og modet var der. Det er altså vigtigt for mig - så længe de tør blive ved med at spille for sejren i de tætte kampe, så er der en generel tro på det, og så er krisen stadig "kun" pointmæssig.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #69
Meget enig @Stone Cold

Fremadrettet var det squ vigtigt både spillerne og DN turde gå efter sejren - det kostede faktisk en farlig omstilling i overtiden - det fortæller mig, mentaliteten ovenpå en rigtig elendig pointhøst, er ganske fin.

Men nøj vi trænger til 3 point, for det vil snart kunne mærkes på spillernes mentalitet.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #70
Vi kommer fra en super hård start med 4 udekampe og kun 1 hjemmekamp(!), og vi har tabt 3 i træk, og møder Sønderjyske der er skide godt kørende, og har spillet sig til en plads i top 6. 

Vi holder nullet og får et point får det.
Backmann med sit clean sheet nummer 1000.
Eskelinen med sit første clean sheet, endda efter 1-2 gode redninger som var det eneste SøE havde.
Bunuda var god i begge ender af banen, og var vel 5 cm fra at blive matchvinder, og selv med vores førsteangriber ude, var det os der skabte mest til sidst. Helenius blev snydt for 2 hjørnespark, hvor hans afslutninger blev flot blokeret til slut.
Vi fik et point mere til samlingen, som kan gå fra 2 til 5 på mandag, hvor vi endelig kommer på hjemmebane igen.

Videre.

Svar #71
Seriøst så havde vi EN afslutning "næsten" inden for rammen, den ramte stolpen.
Jeg må erklære mig enig med Graulund i hans kritik af AGF. Det er flot at vi får fightet kampen hjem til point deling men det er fantastisk at det er umuligt at ramme en medspiller på tre meters afstand.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #72
Seriøst så havde vi EN afslutning "næsten" inden for rammen, den ramte stolpen.
Jeg må erklære mig enig med Graulund i hans kritik af AGF. Det er flot at vi får fightet kampen hjem til point deling men det er fantastisk at det er umuligt at ramme en medspiller på tre meters afstand.

Nu definerer man ikke en stor chance efter om den rammer målet eller ej.

Svar #73
Der er godt nok meget skidt at skrive om, men det er allerede noteret af mange. Med det sagt: Meget positivt og vigtigt, at vi fik sat prop i og holdt nullet for første gang i sæsonen. Ligesom os har nogle stykker på holdet helt sikkert håbet, at nullet ville komme med Backman. Vigtigt at det håb ikke blev knust, i sammenhængen noget mindre vigtigt, at han selv var blandt dem, der kom tættest på at knuse det.

Backman var vitterligt rusten i første. Men han var klart bedre i anden, og er al rusten nu banket af, må vi sige, at det kun tog kort tid.

Vi skal spm minimum have Nicolai ned på det halve antal kort. Det her holder jo ikke, og det holder først slet ikke, at han trækket så mange af sine kort på ufarlige situationer, hvor han simpelthen kommer for sent. Karantæne i runde 6 OG 7. det siger jo alt. Juelsgård fik i øvrigt sæsonens tredje gule i dag. Men nuvel, når han så snart får nummer fire, bliver det anledning til igen at spille Tingager + Backman, det naturlige midterforsvar.

Ikke meget vi så til Alexander i dag, og jeg lurer lidt på, om det ikke havde været smartere med Helenius fra start. Han er en notorisk målscorer, når det kører for ham. Men han har brug for mere tillid end de fleste, og får han ikke den (som i Aston Villa, OB), så flopper han, sandsynligvis også for os. Han skal have 75-90 minutter hver gang i en række af kampe, hvis chancen skal være der for at få den gamle Helenius at se. At give ham de her 10-15 eller slet ingenting vil ikke bringe det frem, og vil vi ikke give ham mere, skulle vi nok ikke have skrevet med ham. Jeg kan ikke helt slippe den tanke, at han havde scoret i dag, hvis han bare havde spillet fra start.

Svar #74
I princippet er jeg godt tilfreds. Den kontra-gavebod der var stillet op i Lyngby blev effektivt lukket, så den ubalance ib hinder blev fikset. Desværre påvirkede det også den gode del af kampen i Lyngby, og den spillemæssige dominans var meget udvandet, så der kun var glimt af den.

Jeg tror det kræver et par kampe mere, men håber David kan komme videre mod en dominans i balance. Backman har nok også behov for en kamp mere, før han er helt med igen (god fight og spilforståelse, men også udfordret på timing) - men han gav ro.

Svar #75
Ikke meget vi så til Alexander i dag, og jeg lurer lidt på, om det ikke havde været smartere med Helenius fra start.

@Jakob Marschner
Helt enig. Dog med den finte, at vores taktik i dag var at spille på omstilinger, og der har DN/PC udtalt at Ammitzbøl er manden, og at Helenius mere er når vi er dominerende på bolden. Da vi så sætter Helenius ind, så kommer hele holdet mere fremad. Men om det var fordi han kom ind, eller fordi det var planen at vi skulle det, og at Helenius kom ind i den forbindelse ved vi ikke helt. Men de udtalte i hvert fald, at Helenius er en anden type, og at fordelingen kunne tænkes sådan med AA når der skal løbes dybt, og Helenius i vores spildominerende kamp.

Vi skal spm minimum have Nicolai ned på det halve antal kort. Det her holder jo ikke, og det holder først slet ikke, at han trækket så mange af sine kort på ufarlige situationer, hvor han simpelthen kommer for sent. Karantæne i runde 6 OG 7. det siger jo alt

Vi kan håbe på, at den spiller der hentes ind til 8'eren som Stage skulle have spillet på kan aflaste NP lidt. For Sana og Blume har i hvert fald ikke kunne, og har efterladt store rum, og spillere der fik lov at vende på dem, og løbe frit der fra, hvor NP så har måtte trække i nødbremsen. Nogle gange mere kluntet og vigtigt end andre. Enig.

. Juelsgård fik i øvrigt sæsonens tredje gule i dag. Men nuvel, når han så snart får nummer fire, bliver det anledning til igen at spille Tingager + Backman, det naturlige midterforsvar.

Og ja, det er præcis der hvor kvalificeret bredde er godt. Og med PM ude i dag havde vi også stadig 2 angribere at vælge imellem, og lade den ene komme frisk ind til sidst og sætte et sidste tryk, modsat da vi kun havde PM/AA hvor Ammitzbøl imod Randers i EL-playoff løb tør, men bænken var tom for alternativer.
Samme har vi nede bagved når alle 3 er klar, kompetente alternativer. På kanterne Lunding/Bundu/Ankersen/Thorsteinsson. Det er sgu okay :D 

Svar #76
Vi kan håbe på, at den spiller der hentes ind til 8'eren som Stage skulle have spillet på kan aflaste NP lidt. For Sana og Blume har i hvert fald ikke kunne, og har efterladt store rum, og spillere der fik lov at vende på dem, og løbe frit der fra, hvor NP så har måtte trække i nødbremsen. Nogle gange mere kluntet og vigtigt end andre. Enig.
Ja, og jeg håber jeg har ret i min tese om at salget af Sana kom nu fordi man har en anden midtbanespiller klar. Han kan nok ikke træde ind mod Horsens selvom han skulle ankomme i morgen, men måske kan det give en spiller til Brøndbykampen.

NP har nu et gennemsnit for advarsler der ligger over en per kamp. Det er ret vildt. Han er egentlig god til ikke at få den anden i kampen, men var uheldig med dommeren i dag, men det hæmmer ham jo også efter han har fået det første og fører under alle omstændigheder til afsindigt mange karantænedage. Det er nok rigtigt at han også sættes i situationer hvor han må trække gult, så det kan godt være den rigtige nye midtbanespiller kan hjælpe lidt på det. Lidt dobbelgevinst.

Svar #77
Men når Nicolai nu er rimelig dygtig til at undgå at få gult # 2....hvorfor pokker kan han så ikke også undgå at få # 1...?!

Svar #78
Men når Nicolai nu er rimelig dygtig til at undgå at få gult # 2....hvorfor pokker kan han så ikke også undgå at få # 1...?!
I forbindelse med Lyngbykampen skrev jeg at han måske skulle lade være med at lave professionelle frispark i første halvleg. Jeg tænker i hvert fald han kunne lade være indtil det virkelig er påkrævet. Nu fik han den første for en tackling i dag, men måske heller ikke hvor man tænker det var absolut nødvendigt. Hans indstilling er at gå til den indtil han må moderere sig og det er måske lidt for meget fordi det var bedre at kunne spille lidt hårdere hele kampen eller have muligheden for en nødbremse senere i kampen.

Det er sikkert rigtigt han også bliver bragt i nogle situationer hvor han må trække gult og så skal der nogle gange heller ikke så meget til før han får et kort fordi dommeren nærmest bare venter på hvornår det skal uddeles (dog korrekt det første i dag). Ift det andet gule kort kan der så også blive tilladt lidt mere fordi dommeren vil være mere sikker inden en spiller smides ud (til gengæld ekstremt hårdt i dag.)

Svar #79
Hvis man lidt frækt gør de to kort til NP op så var gult, gult = rødt skam på sin plads.
Det første gule kort er en meget slem tackling og kunne sagtens med en emsig dommer give rødt. At det andet så måske er lidt tyndt det vil jeg ikke betvivle men der er egentlig ikke noget at diskutere. Han stopper en omstilling med et professionelt frispark og det giver pr. definition gult.

I forhold til de to skud fra Helenius der skulle være blokeret så viste tv billederne desværre klart at Nicklas i hvert fald på det første rammer helt skævt og den bare går over uden kontakt.

Det jeg har set til Nicklas til træning virker for meget lovende, men jeg forstår ikke hvorfor vi ikke spiller på hans styrker når han kommer på. Jeg er ærlig talt ved at være træt at cut back til forsvarer fordi kanten ikke får et overlap og det hele bliver simpelthen for forudsigeligt.

Når expected goals og assist bliver offentliggjort vil det ikke undre mig hvis vi kun vinder med 0,3 eller mindre.
Kender du det når man ikke kan huske sin signatur efter så mange år.... Det er godt nok træls.

Mon ikke det er som vittigheden om boomerangen man ikke kan huske.

Den skal nok komme tilbage til dig.

Svar #80
@Diobocca‍ 
Du kan ikke så nemt lave overlap på et hold der står med samtlige mand på egen bane. Jeg synes vi har set i flere af de andre kampe, især imod FCM og FCK hvor det jo også blev til en flot assist på en flot dybdeaflevering. Den slags var der 0 plads til i går. Det kan ikke kun være AGF der får skyld for at kampen var som den var, da de er holdet med den super start, nye spillere og på hjemmebane. De skabte nærmest intet. Imod Lyngby var der langt mere plads, ja, men de brugte også langt flere folk og kræfter fremad.

ift Helenius, så var jeg på stadion og så åbenbart ikke den første ordenligt. Men nummer to var kæmpe hjørne efter den blokering.

Svar #81
ift Helenius, så var jeg på stadion og så åbenbart ikke den første ordenligt. Men nummer to var kæmpe hjørne efter den blokering
Man kunne se på tv, at den ikke blev blokeret. Han ramte bare bolden skidt.

Svar #82
Man kunne se på tv, at den ikke blev blokeret. Han ramte bare bolden skidt.
Ja den første. Men nummer 2? Vildt hvis det er rigtigt. Vi stod lige ud for, og folk kunne endda "høre" blokeringen.. Men måske en blokering der ikke var der!? utroligt som den slags kan snyde.

Simple Audio Video Embedder