Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20; Sønderjyske - AGF mandag d. 12.08.2019 (Læst 2972 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 19/20; Sønderjyske - AGF mandag d. 12.08.2019

Information om modstanderen:
SønderjyskE's historie går tilbage til allerede omkring år 1900. Men man ved ikke helt præcist, hvornår der første gang blev spillet fodbold i Haderslev. Men man ved at det var omkring år 1900, hvor interessen for spillet, begyndte at indfinde sig i den Sønderjyske domkirkeby, og i 1901 oprettede man så for første gang en forening, hvis formål var at dyrke fodboldsporten. Foreningen havde til at starte med, 13 medlemmer. Disse medlemmer var både danske og tyske

Holdet:
Manager/Træner: Glen Riddersholm

Vigtigste spiller/spillere Sønderjyske har efterhånden får samlet en rigtig god trup med navne som Lieder, Bah og Albæk.
I Sønderjyske ligger styrke i at man arbejder hårdt for at holdet skal lykkedes før man selv skal lykkedes.

[/size]

Transfervindue

IND:
Frederik Schram (FC Roskilde)
Rilwan Hassan (FCM - fri transfer)
Justin Plautz (Werder Bremen)
Isak Olafsen (Keflavik)
Patrick Banggaard
Mads Albæk

UD:
Mads Hvilsom (Hobro IK)
William Thcuameni
Ramon Rodrigues (kontraktudløb)
Victor Smedsrud (kontraktudløb)
Silas Songani (kontraktudløb)
Niki Zimling (kontraktudløb)

Lidt om AGF:

Vi spille Whist:
Målmand 1 (Eskelinen)
Forsvar 5 (Juelsgård 2, Munksgaard 1, Højer 1 og Tingager 1)
Midtbane 3 (Poulsen 3)
Angreb 1 (Thorsteinsson)

Hvilken kæde scorer for os:
Forsvar 1 (Juelsgård 1)
Midtbane 1 (Thorsteinsson 2)

Form barometer
Sønderjyske
U - V - T
AGF
T - T - T

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe
Fre 19.00 FCK - Lyngby
Fre 20.00 OB - Randers
Søn 12.00 FCN - SIF
Søn 14.00 AaB - Esbjerg
Søn 16.00 Horsens - FCM
Søn 18.00 Hobro - Brøndby

Karantæne information:
Sønderjyske:
Intet
AGF:
Næste gule kort: Nicolai Poulsen

Hold øje med Horsens, som er vores næste modstander:
Næste gule kort: Michael Lumb og Hallur Hansson

Stillingen inden runden:

Nr.NavnK.P.
1.FCK412
2.FCM412
3.BIF47
4.Søndejyske47
5.OB46
6.FCN46
7.HOB46
8.Horsens46
9.Lyngby46
10.Randers45
11.AaB44
12.AGF41
13.EFB41
14.SIF40

Pointudvikling:

Denne tråds modstander fan har efterhånden deltaget en del gange i vores kamptråde, så jeg har valgt at stille ham nogle lidt anderledes spørgsmål end normalt

Glen Riddersholms indtog i Sønderjyske. Positiv/negativ vinkel?

Med Glens indtog steg forventningerne betragteligt. Det skal naturligvis ses i lyset af Glens historik, men også qua den træner vi havde på daværende tidspunkt. Det var for gråt, for kedeligt og et klart skridt tilbage end under Jakob Michelsen. Den røde tråd manglede, og de flest fans hadede det - mig selv inkl.
Glen er den diametrale modsætning til ovenstående. Med Glen kommer der fokus, der kommer omtale, der kommer strategier, langsigtede planer - alt sammen noget man som SønderjyskE-fan først lige skal vænne sig til. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det er det rette at gøre, hvis vi ønsker at steppe op, og for alvor forsøge at være en del af Dansk fodbold. Vi har desuden hentet spillere som normalt ikke er fra vores hylde. Jo, der er kommet meget godt med Glen.

Men jeg er også skeptisk. Forårets 3 første kampe under Glen blev tabt med en målscore på 0-7. Det var tydeligt, at implementeringen af den nye stil gik for hurtigt. Vi har dog, i modsætning til AGF, fået en ganske fin start på sæsonen med 7 point efter 4 kampe. Men vi giver alt alt for mange chancer væk, og jeg synes også at vi har været heldige, at det ikke bliver straffet hårdere. Jeg er oprigtigt nervøs for vores defensiv. 

Når alt kommer til alt, så er jeg absolut mest positiv, når det kommer til Glen Riddersholm. Men altså, der er sket rigtig meget i klubben på ganske kort tid, og det kan jeg godt være nervøs for. Men vi får at se!

Udover pølserne på stadion – hvad skal de medrejsende GF fans så se frem til?

Stadion. Det begynder endelig at ligne et stadion. Ikke nødvendigvis en arkitektonisk perle. Men vores stadion beskriver meget godt SønderjyskEs udvikling. Fra en enkelt tribune, kummerlige forhold for udebanefans og toiletter i en skurvogn, har vi snart et full-blown fodboldstadion. Det er vi ret så glade for her i det sønderjyske.
Fik jeg nævnt øllet? Fuglsang er jo noget bedre end Ceres, så det skal I naturligvis også glæde jer til :)

Hvilket reklamestunt kan overgå Riddersholms jakke med slikreklamen?

Intet kan overgå den blå satinjakke med Fakta-reklamen, intet. Det er altså vildt nok, at den jakke fik lov at "slippe igennem". Vi er lidt nogle bonderøve hernede, og det udstiller vi ganske flot med stunts som dette. Er man i tvivl om hvor man er, så hamrer den store røde Poetzsch reklame det fast med 7 tommer søm - jeg kan egentlig godt lide det, for sådan er vi jo, os hernede i det sydlige Jylland.

Vi ses mandag

De tørre oplysninger:
Skal du ikke til Haderslev:
TV:  TV3Sport  

Live: Sydbank Park
Stadionvej 7, 6100 Haderslev
Kapacitet: 10.100

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 19/20; Sønderjyske - AGF mandag d. 12.08.2019

Svar #1
Hold kaje, hvor skal Glen da bare ha' det store hold-kæft-bolche på mandag !

In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #2
Ingen har endnu snakket start-11 mod SønderjyskE. Lad os prøve at starte den snak ud fra to spørgsmål:

1) Hvilke konsekvenser skal vi tage af sæsonens første kampe, herunder måske særligt den i Lyngby?

2) Med det udgangspunkt: Hvordan skal vi slå SønderjyskE?

Vi har det problem, at ingen af os kan sige noget fornuftigt om Backman. Hvem vil påtage sig at sige, at han er klar til at spille fra start? Al snak af den slags er jo i virkeligheden grebet ud af luften. Han træner fuldt med, har været med på bænken og spillet for reserverne. Men hvor stiller det ham? Det er meget svært at sige. Man ønsker sig bare hurtigst muligt tilbage til dengang, hvor vi holdt nullet og vandt. Og det var jo som bekendt med Backman.

Hvem skal spille 8’er ved siden af Amini? Gad godt prøve med Jon og er også på det hold, der regner Blume for et af de svagere led. Han har spillet fra start i alle kampe minus Hobro, og jeg synes, at der er plads til forbedring.

Hvilken konsekvens skal vi tage af Patricks svage sæsonstart? Er det bænken, der kalder, eller handler det om at servicere ham bedre? Er han tynget af anførerbindet, og taler det i sig selv for at sluse Backman ind nu?

Det er let at kræve masseudskiftning i start-11 efter Lyngby.  Men bliver det rigtigt bare af at være let? Det er en hårfin balance: På den ene side kan man tale for kontinuitet i start-11, fordi vi med mange nye spillere risikerer at bryde den rytme, der trods alt har været, at de nye i start-11 måske heller ikke lykkes med at vinde, og at ejerskabet til en dårlig sæsonstart så bare bliver smurt ud på en større del af truppen, så alle snart er frustrerede.

På den anden side nytter det heller ikke at prioritere kontinuitet i start-11, hvis den kontinuitet bliver ved at bringe for få point.

Med de her ting in mente: Hvilke 11 skal vi stille, og hvordan skal de spille for at have størst mulig chance for point mod et SønderjyskE-hold, der er kommet bedre fra land, end mange nok havde ventet, og som senest voldte FCK problemer?

Svar #3
Vi har spillet godt, men manglet konsekvens i begge ender af banen. Det er derfor ikke tid til revolutioner. Havde PM været så skarp, som han var i foråret, var vi måske i top 6 nu. Til gengæld synes jeg langt fra, at Blume har overbevist som 8'er.

Derfor:
Eskelinen // Munksgaard, Backman, Juelsgaard, Højer // Amini, Poulsen, Thorsteinson // Ankersen, PM, Bundu

Thorsteinsson og Ankersen kan evt bytte mellem 8'er og kant løbende. Hvis PM ikke er skarp, så må Helenius komme ind de sidste 30 minutter.

Svar #4
Patrick Mortensen er i sin nuværende forfatning stadig betydeligt bedre end både Ammitzbøll og Helenius, så det giver ikke ret megen mening at skifte ham ud.

Svar #5
Jeg hæfter mig mest ved, om Bundu skal spille eller ej. Og nok i endnu højere grad, om man kan fastholde organisationen defensivt, med ham på banen. Helst så jeg Sana spille, men hvordan det skulle fungere, er en anden sag.

Jon centralt, Bundu på venstrefløjen og Ankersen på højre wingback er én mulighed, hvor Bundu får en mere fri rolle, og Munksgaard ikke skal dække for to. Spørgsmålet er, om Jon kan erstatte Blume centralt, uden det får negative konsekvenser?

Alternativt kunne man skubbe Poulsen med i backkæden og dermed skubbe Munksgaard ud som wingback. Så har Bundu fririm til at agere offensivt. Til gengæld mangler der så en central midt.

Jeg stod i Lyngby (også inden udligningen) og forelskede mig lidt i tanken om at spille med Ankersen (der bestemt ikke har sprudlet, det er jeg med på) og så Sana centralt i stedet for Blume.

Måske er jeg for hård ved Bundu, men Lyngby havde nogle giftige kontraangreb også i 1. halvleg, og det har været fællesnævneren for kampene mod Hobro og Lyngby ... mon ikke også Haderslev kan finde ud af den disciplin?

Det er rigtigt fint at AGF kan være meget dominerende i kampene, men den gordiske knude er stadig ikke løst.

Svar #6
Duncan leverede i øvrigt et interessant indhop, ham kommer vi formentlig til at se meget mere til.

Svar #7
Jeg hæfter mig mest ved, om Bundu skal spille eller ej. Og nok i endnu højere grad, om man kan fastholde organisationen defensivt, med ham på banen. Helst så jeg Sana spille, men hvordan det skulle fungere, er en anden sag.

Jon centralt, Bundu på venstrefløjen og Ankersen på højre wingback er én mulighed, hvor Bundu får en mere fri rolle, og Munksgaard ikke skal dække for to. Spørgsmålet er, om Jon kan erstatte Blume centralt, uden det får negative konsekvenser?

Alternativt kunne man skubbe Poulsen med i backkæden og dermed skubbe Munksgaard ud som wingback. Så har Bundu fririm til at agere offensivt. Til gengæld mangler der så en central midt.

Jeg stod i Lyngby (også inden udligningen) og forelskede mig lidt i tanken om at spille med Ankersen (der bestemt ikke har sprudlet, det er jeg med på) og så Sana centralt i stedet for Blume.

Måske er jeg for hård ved Bundu, men Lyngby havde nogle giftige kontraangreb også i 1. halvleg, og det har været fællesnævneren for kampene mod Hobro og Lyngby ... mon ikke også Haderslev kan finde ud af den disciplin?

Det er rigtigt fint at AGF kan være meget dominerende i kampene, men den gordiske knude er stadig ikke løst.

Helt uenig angående Bundu i spørgsmålet om, at han skal starte inde eller ej. Bundu spillede en fin kamp mod Lyngby og er en af de få AGF'ere med stor fart og gennembrudskraft. Et af de store problemer for AGF's offensiv er manglende fart, når vi kommer frem på den sidste tredjedel af banen.. Det er ikke tilfældigt at flere overtalssituationer løber ud i ingenting.  Jon har delvist fart, men ellers er resten af de offensive spillere bedst i mellemrum eller med ryggen til mål (når Ankersen ikke spiller).

Derudover med viste Bundu, at han fint kunne passe sine defensive pligter på wingbacken.  Jeg har virkeligt svært ved at se hvorfor Bundu ikke skulle starte i Haderslev.

Jeg ser ham dog også gerne længere fremme på banen. Dvs. mere kant end wingback.

Svar #8
Skal man finde svaret på problemerne med defensive balance er det imø. langt mere oplagt at kigge på den generelle defensive organisation og på, at Frederik Tingager spillede en meget dårlig kamp i Lyngby.

Tre mandsforsvaret har givet os nogle fordele på nogle punkter, men det virker også sårbart overfor kontrastærke hold.

Svar #9
I den kreative ende er både det meste og det bedste indtil nu kommet fra Bundu og Jon. De har vist vilje og evne til at sætte tempo og bringer modstandere ud af balance, og de har spillet med gejst og optimisme.

Bundus indlæg står jo bare slet, slet ikke mål med forarbejdet, og jeg ville rigtig gerne se ham lave mange flere cutbacks. Flere fordele: Det er lettere afleveringer for Bundu, når han skal holde bolden langs jorden i stedet for at øse den ind på må og få (det er i hvert fald sådan det ser ud), det bliver mindre forudsigeligt for modstanderforsvaret, der lige nu kan gå ret sikkert ud fra, at der bliver sigtet højt efter Patrick - og det er nemt at indøve cutbacks og lave aftaler omkring dem. Når Bundu ikke får slutprodukt på og har lettere ved at lave det svære end det lette, så må svaret på den korte bane være, at han skal holde den lette del (indlæggene) så simple som muligt.

Svar #10
Eskelinen // Munksgaard, Backman, Juelsgaard, Højer // Amini, Poulsen, Thorsteinson // Ankersen, PM, Bundu

Jeg er meget enig i, at Backman skal spille, men jeg vil fortrækker stadig Tingager over Juelsgaard any day.
Jeg kan også godt lide ideen om Thorsteinson centralt, mod FCK synes jeg han deltog rigtigt fornuftig i presspillet, i modsætning til hvad vi tidligere har set fra Sana. Jeg synes ikke at Blume har spillet decideret dårligt i nogen kampe, men han er heller aldrig rigtig god. Jeg tror at kombinationen af Thorsteinson og Amini foran Poulsen vil være en mundfuld for modstanderne at styrre.

Svar #11

Jeg er meget enig i, at Backman skal spille, men jeg vil fortrækker stadig Tingager over Juelsgaard any day.
Jeg kan også godt lide ideen om Thorsteinson centralt, mod FCK synes jeg han deltog rigtigt fornuftig i presspillet, i modsætning til hvad vi tidligere har set fra Sana. Jeg synes ikke at Blume har spillet decideret dårligt i nogen kampe, men han er heller aldrig rigtig god. Jeg tror at kombinationen af Thorsteinson og Amini foran Poulsen vil være en mundfuld for modstanderne at styrre.
Rigtig mange nævner Backman som en der burde være sikker starter - det på trods af, at der formentlig ikke rigtig er nogen der ved hvilket niveau han har for nuværende.

Jeg har det lidt svært med at anbefale/foretrække såden en spiller fremfor dem vi har. Nu er det selvfølgelig DN der ser dem til daglig men jeg er overrasket over hvor mange gange Backman bliver nævnt og hvor meget folk tror på en mand der ikke har spillet i lang tid. Om en uge, har han ikke spillet en kamp i et halvt år...............

Jeg krydser naturligvis fingre for at DN blot har ført ham stille frem efter skaderne og han er klar til at gå direkte ind for at svinge dirigentstokken.........

Svar #12

Helt uenig angående Bundu i spørgsmålet om, at han skal starte inde eller ej. Bundu spillede en fin kamp mod Lyngby og er en af de få AGF'ere med stor fart og gennembrudskraft. Et af de store problemer for AGF's offensiv er manglende fart, når vi kommer frem på den sidste tredjedel af banen.. Det er ikke tilfældigt at flere overtalssituationer løber ud i ingenting.  Jon har delvist fart, men ellers er resten af de offensive spillere bedst i mellemrum eller med ryggen til mål (når Ankersen ikke spiller).

Derudover med viste Bundu, at han fint kunne passe sine defensive pligter på wingbacken.  Jeg har virkeligt svært ved at se hvorfor Bundu ikke skulle starte i Haderslev.

Jeg ser ham dog også gerne længere fremme på banen. Dvs. mere kant end wingback.

Bundu er en af de få spillere, der kan dét ekstra, jeg mener det er Sana og Bundu, i den rækkefølge. Men David Nielsen mangler at løse opgaven med at have holdet i balance, uden at ofre begge kreative.

Måske ser jeg det forkert, men ved 2-1 målet i mandags mangler Bundu, og så har Munksgaard to mand. Jeg har ikke fået checket op på de andre situationer, men mener kontraangrebene generelt blev ført frem i højre forsvarsside. Jeg kan tage fejl, og det kan være et resultat af andre forhold. Samtidig har wingbacken også offensive pligter, så måske er det en anden spiller, der svigter sine pligter. I Parken synes jeg også Munksgaard så lidt ene ud ved nogle lejligheder og 1-0 målet var i mine øjne ikke ret godt af Bundu (men der manglede også pres på Fischer).

Svar #13
Måske ser jeg det forkert, men ved 2-1 målet i mandags mangler Bundu, og så har Munksgaard to mand. Jeg har ikke fået checket op på de andre situationer, men mener kontraangrebene generelt blev ført frem i højre forsvarsside. Jeg kan tage fejl, og det kan være et resultat af andre forhold.

2-1 målet sker få sekunder efter, at AGF mister bolden i hvad der burde være en rolig opbygning af spillet - hvor Lyngby altså lægger et højt pres. Var det Duncan og Højer, der i fællesskab tabte bolden, hvorefter Julle clearer bolden direkte i fødderne på en Lyngby spiller.

Jeg er ikke taktiker nok til at vide, hvordan Bundu skal stå når modstanderen presser højt, men umiddelbart er det vel ikke dumt, hvis han i det øjeblik, bolden tabes, ligger højere. Fejlen ligger snarere i at tabe bolden der, end at Bundu ikke er på plads 4 sekunder senere.

Svar #14
Måske ser jeg det forkert, men ved 2-1 målet i mandags mangler Bundu, og så har Munksgaard to mand. Jeg har ikke fået checket op på de andre situationer, men mener kontraangrebene generelt blev ført frem i højre forsvarsside. Jeg kan tage fejl, og det kan være et resultat af andre forhold.

2-1 målet sker få sekunder efter, at AGF mister bolden i hvad der burde være en rolig opbygning af spillet - hvor Lyngby altså lægger et højt pres. Var det Duncan og Højer, der i fællesskab tabte bolden, hvorefter Julle clearer bolden direkte i fødderne på en Lyngby spiller.

Jeg er ikke taktiker nok til at vide, hvordan Bundu skal stå når modstanderen presser højt, men umiddelbart er det vel ikke dumt, hvis han i det øjeblik, bolden tabes, ligger højere. Fejlen ligger snarere i at tabe bolden der, end at Bundu ikke er på plads 4 sekunder senere.
Enig. Da bolden ryger ind i feltet ligger Munksgård alene centralt og Bundu helt ude i siden og lidt fremme. Juelsgård og Tingager er slet ikke til stede. Vores forsvar ligger jo helt skævt, men det er vel næppe Bundus fejl.

Svar #15
I min bog er det bestemt ikke en wingbacks forpligtelse at kunne komme tilbage og dække op under de givne omstændigheder ved 1-2 målet. Det skal de tre midtstoppere kunne klare.

Generelt var Lyngby-kampen Bundus bedste som wingback. Fornuftigt defensivt og med visse gode aktioner offensivt.  Det ændrer dog ikke på, at man kan spørge sig selv om ikke Bundus evner pt. skal bruges længere fremme på banen.

Jeg tror, at David (foruden det muligheden for at udnytte Bundus indlægsfod) har tænkt, at Bundu skal spille den, da i foråret har spillet en gammeldaws kantspiller (højrebenet i højre side). I både Davids 4-3-3 og måske i endnu højere grad 3-4-3 (pga. ekstra offensive backs, der holder kanterne) er kanterne mere tidstypiske (går ind i banen). Derudover kan jeg godt se, hvorfor David måske gerne vil give plads til offensive midtbanespillere som Jon Dagur og Tobias Sana.

Jeg kan dog ikke se, hvorfor David ikke skulle variere lidt og evt. give Bundu en af de to pladser (såfremt han holder fast i systemet). Bundu kan jo både være farlig fra højre og venstre side, men faren er selvfølgeligt, at han kommer i nær så mange mand-mand situation som på kanten.  Jeg mener dog, at det er forsøget værd, hvis formationen fastholdes.

Svar #16
Jeg vil nødig males som modstander af Bundu - han har bunker af potentiale og kan, som en af få, skabe usikkerhed hos modstanderen.

Min indledende anke var også primært, at DN ikke har fået det til at fungere endnu. Mod Lyngby sad AGF på store dele af 1. Halvleg, men alligevel var man meget sårbare på kontra.

Ved gensyn kan jeg godt se, at Bundu ikke kan lastes for fraværet i feltet, og som jeg skrev er jeg usikker på, om det er Bundu der er udfordringen. 

Svar #17
Mon ikke Backman straks skal bringes i spil, når han nu er 100 % klar.

Nedenstående fra artikler om klubben. Copy/paste:
Backman siger han er helt klar og har været det hele sæsonen https://stiften.dk/agf/AGF-anfoerer-har-ikke-spillet-i-et-halvt-aar-Jeg-er-100-procent-klar/artikel/593866
Jeg er 100 procent klar. Det har jeg været i hele denne sæson. Når man sidder med på bænken, så er man klar, siger Niklas Backman, der i sæsonens første fire Superligakampe har kigget på fra bænken.
Derfor må DN have fravalgt ham pga. niveau eller for loyalitet/kontiunitet for de nuværende forsvarere.

Stiften har også læst med herinde og noteret statistikken fra @Stig AKA Frank Heskjær
I seneste sæson spillede AGF 12 kampe med svenskeren i bagkæden. Her lukkede de godt et halvt mål ind per kamp. I de 24 kampe, hvor han ikke var med, scorede modstanderen 1,5 mål per kamp.

Svar #18
Mon ikke Backman straks skal bringes i spil, når han nu er 100 % klar.
Backman har jo meldt sig selv klar i flere måneder nu, men sådan er det jo altid med skader. Spillerne vil bare gerne på banen, men jeg tror at klubben tænker langsigtet og bare ikke vil udsætte ham for fuld belastning, før alle symptomer på hovedpine er væk. Men kampen mod Lyngby viste med al tydelighed at Backman er savnet. Jeg er sikker på at David meget gerne vil bruge Backman og det må efterhånden være tæt på. Han har jo siddet på bænken de seneste kampe. 

Svar #19
Man mister jo andet end blot fysik ved at være væk længe, så det kan godt have gjort Juelsgaards til et bedre valg. I bagklogskabens lys kan måske ærgre sig lidt over at han ikke er blevet spillet og kunne være tilbage i kampform eller tæt på. Forhåbentlig kan vi snart få gang i ham.

Svar #20
Man mister jo andet end blot fysik ved at være væk længe, så det kan godt have gjort Juelsgaards til et bedre valg. I bagklogskabens lys kan måske ærgre sig lidt over at han ikke er blevet spillet og kunne være tilbage i kampform eller tæt på. Forhåbentlig kan vi snart få gang i ham.

Thing is... Backmann var ude fra slut august til december sidst, og der fulgte han op med 1 sejr, hvor vi vandt 1-0 før jul, og så skulle de på jule ferie med endnu mere pause. Ved opstarten fulgte han så op med 2 sejre igen med 0 mål lukket ind, 2-0 og 2-0, og så blev han skadet igen. 

Når nu historien omkring Backmann netop er, at han har præsteret hver gang han har spillet, selv efter skader, så synes jeg han fortjener at vise at han kan det igen. Og altså reservekampe, træningskampe og det træningsmiljø vi har nu skal nok have gjort ham klar. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Backmann kan spille en god kamp hvis han får lov.

Svar #21
Der er nok hverken noget galt med kondition eller fysik - handler nok mest om kampform, vendinger, timing i dueller og på bolden. Vi har set det med Anker og Guira der tog et år om at ramme niveau efter et år væk fra fodbold. og YT har efter et år intet ramt....

Svar #22
Han har jo heller ikke samme måde opbygget relationer med Tingager som Julle har.
Backman har kun 3 superligakampe siden aug.
Men jeg er dog enig tror hurtigt han kommer efter det med sin stærke vilje og dygtige evner som forsvarsspiller.

Svar #23
Når nu historien omkring Backmann netop er, at han har præsteret hver gang han har spillet, selv efter skader, så synes jeg han fortjener at vise at han kan det igen. Og altså reservekampe, træningskampe og det træningsmiljø vi har nu skal nok have gjort ham klar. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Backmann kan spille en god kamp hvis han får lov.
Ja. Spørgsmålet er måske hvornår han egentlig kunne træne med for fuld skrald, men hvis man går ud fra at han heller ikke havde kunnet spille træningskampe uden at være fysisk klar, har han været det en del uger efterhånden. Måske overvejede man ikke at starte med ham mod FCK og FCM hvor der var udsigt til at heade 100 gange og så ved jeg ikke om man ville have mere pasningssikkerhed mod Lyngby. Men lad os få ham ind mod SE og Horsens og så er vi klar til at vinde i Brøndby :)

Svar #24
Backman i sin egen version af 'Ankersen', og ingen løfter et øjenbryn. Skal vi så ikke frikende Ankersen også?

Svar #25
Backman i sin egen version af 'Ankersen', og ingen løfter et øjenbryn. Skal vi så ikke frikende Ankersen også?

Der er dog den væsentlige forskel at Backman også har vist det på banen hver eneste gang han har fået chancen, det mener jeg ikke Ankersen har.

Svar #26

Er det ikke nærmere en omvendt Ankersen. Backman udtaler:

Og nu venter jeg bare på at kunne hjælpe holdet. Om det er ved at komme ind fra bænken eller ved at starte inde, bestemmer David (Nielsen, cheftræner, red.). Jeg venter på min chance, og når jeg ikke spiller, gør jeg hvad jeg kan til træning for at hjælpe holdet.

Det står jo i skærende kontrast til Ankersens flæberi, sagt efter 2 kampe på bænken:

- I min optik er det et vink med en vognstang, når man ikke kommer ind i en kamp, hvor man skal bruge et mål. Det er jo et budskab til mig, og det har givet mig en del at tygge på, siger han til bold.dk og tilføjer:

- Jeg har et år tilbage af min kontrakt og tænker, at jeg ikke er en del af hans fremtidige planer.

Imo er det en super kommentar fra Backman og kan slet ikke se hvorfor der skulle være nogle, der skulle løfte et øjenbryn på baggrund af den.

Svar #27
 Jeg er enig. Kan slet ikke se at de skulle være i samme kategori. Ligesom Juelsgård ikke var det samme som Kanstrup, da de skulle forholde sig til deres sitation i vinters.

Svar #28
Håber Backman er med i morgen, for der mangler virkelig en chef og indpisker på banen. Spillere som Munksgaard, Blume og Mortensen skal til at vise tænder, for det har været en rædselsfuld slap omgang indtil nu i sæsonen. Hvis truppen havde været bedre, var de allerede på bænken.

Svar #29
Jeg er enig. Kan slet ikke se at de skulle være i samme kategori. Ligesom Juelsgård ikke var det samme som Kanstrup, da de skulle forholde sig til deres sitation i vinters.

Argh. Troede jeg havde styr på hans udtalelse, men det der er jo fornuftigt

Svar #30
Det er nu alligevel en meget frisk udmelding af Dennis Bjerre, at kalde dem der maner til ro for “Komiske Ali-kopier”.

https://stiften.dk/agf/AGF-anfoerer-om-pointkrise-Vi-bliver-noedt-til-at-se-lidt-mere-nuanceret-paa-det/artikel/594207

Der er både dem, der argumenterer for, at træneren skal fyres og Komiske Ali-kopierne, der forsøger at mane til ro midt i virakken.

Svar #31
Det er nu alligevel en meget frisk udmelding af Dennis Bjerre, at kalde dem der maner til ro for “Komiske Ali-kopier”.

https://stiften.dk/agf/AGF-anfoerer-om-pointkrise-Vi-bliver-noedt-til-at-se-lidt-mere-nuanceret-paa-det/artikel/594207

Der er både dem, der argumenterer for, at træneren skal fyres og Komiske Ali-kopierne, der forsøger at mane til ro midt i virakken.

Det er fuldstændigt latterligt. Som om, at det at mane til ro er det samme som benægtelse af enhver form for problemer... Sikke en retorisk falliterklæring fra en fucking journalist der lever af at jonglere med semantik.

Og rent kommunikativt får han sagt, at man enten vil have David fyret, eller også er man Komiske Ali.
Det er komplet latterlig retorik.. Det er som om, at nuancer, gråzoner, og alle os der "midt imellem" vi ikke findes. Det er ALT ELLER INTET... Fyret vs benægtelse. Højrefløj vs venstrefløj. Os vs dem... Jeg brækker mig!

Svar #32

Det er fuldstændigt latterligt. Som om, at det at mane til ro er det samme som benægtelse af enhver form for problemer... Sikke en retorisk falliterklæring fra en fucking journalist der lever af at jonglere med semantik.

Og rent kommunikativt får han sagt, at man enten vil have David fyret, eller også er man Komiske Ali.
Det imponerer heller ikke med den slags floskler, men han vil vel også bare gerne have at DN bliver fyret, så der kan det blive noget skandale og omvæltning de kan skrive en masse artikler om?

Fornuftige spillere og hysteriske medier. Det er ikke kun Stiften, men andre aviser og kommentatorne på tv osv. Jeg tvivler på at EfB nu eller OB sidste sæson var udsat for helt det samme og jeg synes det understreger det fornuftige i at klubben har lavet lidt mere afstand til medierne og ikke giver fri adgang til spillerne osv.

Svar #33
Truppen til dagens kamp er uden Whalley, har TK vippet ham af, er han skadet, eller på vej væk?

Anbo er tilsyneladende 19’ende mand igen, og Gersbach erstatter Sana (eller omvendt):

Truppen til aftenens kamp i Haderslev - AGF Fodbold

Svar #34
Det imponerer heller ikke med den slags floskler, men han vil vel også bare gerne have at DN bliver fyret, så der kan det blive noget skandale og omvæltning de kan skrive en masse artikler om?

Fornuftige spillere og hysteriske medier. Det er ikke kun Stiften, men andre aviser og kommentatorne på tv osv. Jeg tvivler på at EfB nu eller OB sidste sæson var udsat for helt det samme og jeg synes det understreger det fornuftige i at klubben har lavet lidt mere afstand til medierne og ikke giver fri adgang til spillerne osv.
 Det kan i hvert fald ikke undre, hvis klubben tager afstand til sådanne formuleringer om, at man er Komiske Ali hvis man "maner til ro i virakken"... Og den mindst hostile læsning er, at man journalisten har glemt at skrive: "og alt derimellem". og langt langt de fleste ligger jo imellem at ville fyre David og benægte at der er problemer. Jeg har tilbage at se nogen skriver at AGF ingen problemer har, og adspurgt kunne han da heller ikke pege på nogen/noget der decideret benægtede at der var problemer/udfordringer at tage fat på. 
Men da han henviste til sine personlige indbakker og facebook, så måtte jeg tage hans ord for gode varer. Der er muligvis nogen som sket ikke ser problemerne. Men fandme ikke herinde, på twitter eller andre steder hvor jeg har læst med i hvert fald.
Alle er enige om, at 1 point i 4 kampe er alt alt for lidt. Folk er jo bare uenige om hvad det skyldes, og om det nuværende team er de rette til at fortsætte. Det er jo ikke det samme som at benægte at AGF har fået en dårlig start, eller noget andet i den dur.

Backmann kommer iøvrigt med mange af nuancerne i artiklen.

Svar #35
Men da han henviste til sine personlige indbakker og facebook, så måtte jeg tage hans ord for gode varer.
Han baserer det på at han har fået personlige beskeder fra tilfældige mennesker der ikke synes der er det mindste i vejen? Det lyder tvivlsomt, men det han skriver i artiklen er jo også "Komiske Ali-kopierne, der forsøger at mane til ro midt i virakken," altså at det er total fornægtelse af tingenes tilstand at mane til ro. Det er en holdning der ikke har noget at gøre med at der blandt AGF's fans selvfølgelig er nogle der har enhver holdning. Det er fint du gav ham mulighed for at sige at formuleringen måske var lidt uheldig, så ved vi da han mener det.

Svar #36
Det lyder tvivlsomt, men det han skriver i artiklen er jo også "Komiske Ali-kopierne, der forsøger at mane til ro midt i virakken," altså at det er total fornægtelse af tingenes tilstand at mane til ro. Det er en holdning der ikke har noget at gøre med at der blandt AGF's fans selvfølgelig er nogle der har enhver holdning.
Men folk der synes DN skal fyres, og kalder os der forsøger at nuancere sagerne for "apologeter", "naive" og "komiske ali" sidder blot og venter på at skibet synker, så de kan råbe "HVAD SAGDE JEG"... 

Man får spat... 
Her Stoke på twitter.https://twitter.com/Stoke_AGF/status/1160864220038213633?s=20
"Kære Stig. Som jeg har prøvet at forklare hele sidste uge, så bliver i AGF fans nødt til at stoppe med at være så naive. Hvis AGF taber i aften, så er David på vej ud og sådan er branchen. Det er lidt komiske ali, hvis man ikke kan se, at skibet synker.."

Svar #37
Men folk der synes DN skal fyres, og kalder os der forsøger at nuancere sagerne for "apologeter", "naive" og "komiske ali" sidder blot og venter på at skibet synker, så de kan råbe "HVAD SAGDE JEG"... 

Man får spat... 
Her Stoke på twitter.http://twitter.com/Stoke_AGF/status/1160864220038213633?s=20
"Kære Stig. Som jeg har prøvet at forklare hele sidste uge, så bliver i AGF fans nødt til at stoppe med at være så naive. Hvis AGF taber i aften, så er David på vej ud og sådan er branchen. Det er lidt komiske ali, hvis man ikke kan se, at skibet synker.."
Der er helt sikkert også både fans og "fans" derude, men jeg kan for så vidt godt acceptere at almindelige fans er lidt vel i deres følelser vold, det har de fleste af os nok prøvet, og at tålmodigheden er kort efter så mange års nedtur. Medierne burde ikke rammes af det, men har selvfølgelig deres egen dagsorden, så det vigtigste er at ledelsen ikke lader sig påvirke og beskytter spillerne mod det. De særlige forhold for AGF har mange gange været en stor ulempe, men vil også kunne blive en fordel hvis vi står fast og fortsætter den gradvise forbedring selvom den ikke er en fuldstændig lige linje.

Svar #40
Backman starter ved siden af Julsgård!!, og Ammitzbøll på toppen:

Edit: Det er i øvrigt Patrick Mortensen der er blevet sorteret fra truppen, er han blevet skadet?

Svar #41
Og Patrick helt udenfor truppen... Hovedet der stadig plager?

Svar #42
Og Patrick helt udenfor truppen... Hovedet der stadig plager?
 Han er vist bare blevet syg.

Svar #43
Den trup burde være klart bedre end Sønderjyskes.

Svar #45
Tingager bænket. Overraskende, også selvom han var bedre i foråret end i de seneste kampe. 🇸🇪Backman🇸🇪kender også Juelsgård bedre, det kan også spille ind. Hurra, generalen er tilbage. Meget spændende at se hans niveau.

Pånær Tingager og Patrick er der genvalg til alle fra Lyngby. David viser tillid, må man sige. Spændende at se, om det var klogt.

Svar #46
Backman vinder sine dueller, men det er held end forstand, at hans dårlige omgang med bolden ikke har kostet mål.

En meget ringe Superligakamp, hvor manglen på chancer skyldes spillernes lave tekniske niveau.  Det er også helt åbenlyst, at Bundu er vores eneste offensive kort i dag.

Svar #47
Fansnes stemningsboykot er en succes!!! Ser ud til at både Sønderjyske og AGF har fulgt trop og boykottet 1.halvleg. 

Svar #48
:Vel den dårligste 1. halvleg (fra begge parter) i Superligaen i mands minde. Elendigt opspil, alibiafleveringer en masse. Chancer var der få af, og de fleste skyldtes fejl i forsvaret.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #49
Jeg er helt ok med at PM er på bænken; jeg genså kampen mod Lyngby og PM var nærmest fraværende i sin spilforudseligehed ...men tror PM kommer på banen i anden halvleg for Ammitzbøll, helt sikkert en uambitiøs 1-til-1 udskiftning. Godt at se Backman tilbage, men uha han er rusten i sin boldomgang. AGF har haft bolden mere end SøE, men begge hold er ufarlige. Tror på mere livlig anden halvleg. jeg frygter bare en 1-0 sejr til SøE.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Simple Audio Video Embedder