Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: Lyngby - AGF mandag d. 5.8 kl. 19.00 (Læst 4125 gange) forrige emne - næste emne

Kamptråd: Lyngby - AGF mandag d. 5.8 kl. 19.00

Information om modstanderen:
Lyngby har haft sine kvaler med at få forretningen til at køre rundt. I 2001 gik de konkurs og i 2018 var den så gal igen. Denne gang var det Hellerup Finans, der som ejer kom under rekonstrultionsbehandling - men heldigvis for Lyngby og resten af fodbold Danmark, så trådte en gruppe sammen og skabte et økonomisk fundament som klubben kunne køre videre på.

Holdet:
Manager/Træner: Christian Nielsen, der måske er et ubeskrevet blad for de fleste.
Det er første gang han er cheftræner. Han har tidligere træner assistent for Mark Strudal, været assistent for U21 landsholdet og FCNs U21 hold

Vigtigste spiller/spillere
Den er svær, men vil nok sige Frederik Gytkjær

Transfervindue

IND:
Frederik Winther (egne rækker)
Rezan Corlu (Brøndby, lejeaftale)
Patrick Da Silva (FC Roskilde)
Emil Nielsen (FC Roskilde)
André Riel (AGF)
Kasper Enghardt (Randers FC)
Kasper Jørgensen (Brøndby IF)

UD:
Maurits Kjærsgaard (Red Bull Salzburg)
Jeppe Kjær  (kontraktudløb)
Mads Carlson (kontraktudløb)
Nicklas Mouritsen (kontraktudløb)
Danni Kønig (kontraktudløb)
Daniel Stückler (kontraktudløb)
Kristian Lindberg (kontraktudløb)

Lidt om AGF:

Vi spiller Whist kort:
Gult:
Målmand 1
Forsvar 3
Midtbane 3
Angreb1

Rødt:
Målmand 0
Forsvar 0
Midtbane 0
Angreb 0

Hvilken kæde scorer vores mål:
Målmand 0
Forsvar 1
Midtbane 1
Angreb 0

Form barometer
AGF
U - T - T
Lyngby
V – T - T

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe
Fre 19.00 Silkeborg - Hobro
Lør 16.00 Sønderjyske - FCK
Søn 12.00 Randers - FCN
Søn 14.00 Esbjerg - OB
Søn 16.00 Brøndby - Horsens
Søn 18.00 FCM - AaB

Stillingen inden runden:

Nr.NavnK.P.
1.FCK39
2.FCM39
3.BIF37
4.Søndejyske37
5.FCN36
6.AaB34
7.OB33
8.HOB33
9.Horsens33
10.Lyngby33
11.Randers32
12.AGF31
13.EFB31
14.SIF20

Pointudvikling:

Så kommer turen til Lyngby fan Mark Sloth Steensen

Hvad forventer du af Lyngby i sæsonen 2019 – 20?

Jeg håber og tror på, at vi kan overleve og etablere os i den bedste række, selvom vi ikke har haft held med det i nyere tid. Vores nye ejere, Friends of Lyngby, gør et fantastisk stykke arbejde udenfor banen, imens Christian Nielsen & co. gør deres på indenfor kridtstregerne. Det bliver absolut svært, og det kommer sikkert til at blive afgjort til allersidst, men mon ikke at vi bliver nr. 10 eller 11.

Jeg vil da i hvert fald håbe, at man som neutral tilskuer vil se et hold, der tør at spille fodbold. Gerne med en del mål og lækre tricks ind imellem.

Transfervinduet er stadigt åbent. Hvor ser du helst at I forstærker jer?

Det er svært at sige på nuværende tidspunkt, men defensiven har set svag ud i de sidste to kampe, så det ville være oplagt at se i den retning. Ellers ser jeg fortsat gerne, at Mathias Hebo kommer hjem til Lundtoftevej.

AGF har i mange år haft titlen som Galehus og ofte får fans skyld for at snakke om Champions League efter to sejre, men hvordan ser du på AGF?

AGF er en stor klub - absolut. Det er altid sjovt at følge dem. Både i de gode og dårlige tider, da der altid gemmer sig en god eller sjov historie i Aarhus. Jeg ser i hvert fald ikke AGF som et ‘galehus’, men det kan man måske heller ikke tillade sig, når man er Kongeblå.

Og så vil man som Lyngby-fan selvfølgelig altid følge lidt med i, hvordan de tidligere Lyngby-drenge - Bror Blume, Casper Højer, Patrick Mortensen og selvfølgelig David Nielsen - gør det. Alt held og lykke i sæsonen til jer!

De tørre oplysninger:
Skal du ikke til Lyngby :
TV: TV3 Sport

Live:
Lyngby Stadion
Lundtoftevej 53
2800 Kongens Lyngby
Kapacitet: 10.000

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: Kamptråd: Lyngby - AGF mandag d. 5.8 kl. 19.00

Svar #1
Kim Robin Graahede
@KimRobin75
·
2 min
Svarer
@23Nello

@FreddyKirszner
 og 11 andre
Jeg holder ferie, men ja, han har trænet fuldt med i hele opstarten, og også i sidste del af foråret, og har til Stiften også meldt sig 100 pct klar. Indtil videre har trænerne bare satset på Juelsgård/Tingager.

Om Batman.

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #2
Jeg har allerede nu nærmest tynd mave ved tanken om kampen på mandag. VI skal faktisk vinde den kamp for ikke at komme ind i en krise-spiral. Og er der en ting AGF er dårlig til, så er det at præstere når det virkeligt gælder.

Ingen kamp sidder dybere i mig end denne, sidste spillerunde hjemme mod OB i 2010, den skulle vindes for at have en chance for overlevelse. OB havde intet at spille for, og havde i runden inden tabt til Randers, der også lå i bunden. En sejr havde sendt Randers ned, holdt os oppe og stadig sendt Fisse-Erik ad helvede til.

Superligakamp AGF-OB, 16.05.2010 - SuperStats

Svar #3
Jeg har allerede nu nærmest tynd mave ved tanken om kampen på mandag. VI skal faktisk vinde den kamp for ikke at komme ind i en krise-spiral. Og er der en ting AGF er dårlig til, så er det at præstere når det virkeligt gælder.

Ingen kamp sidder dybere i mig end denne, sidste spillerunde hjemme mod OB i 2010, den skulle vindes for at have en chance for overlevelse. OB havde intet at spille for, og havde i runden inden tabt til Randers, der også lå i bunden. En sejr havde sendt Randers ned, holdt os oppe og stadig sendt Fisse-Erik ad helvede til.

Superligakamp AGF-OB, 16.05.2010 - SuperStats

Altså lige bortset fra de seneste to år, hvor vi har været helt suveræne i slutspillet og har vundet når vi skulle?

Der er en verden til forskel på AGF anno 2010 og så 2019.

Svar #5
Der er en verden til forskel på AGF anno 2010 og så 2019.
 Superligakamp AGF-OB, 11.03.2019 - SuperStats
Superligakamp AaB-AGF, 17.03.2019 - SuperStats

Nja.....
Jeg skulle nok have tilføjet at det er mentalitetsmæssigt der er en verden til forskel. Det hold jeg ser i dag er ikke et der bukker under for presset men tværtimod et der præsterer bedre når det for alvor spidser til.

Svar #6
Jeg skulle nok have tilføjet at det er mentalitetsmæssigt der er en verden til forskel. Det hold jeg ser i dag er ikke et der bukker under for presset men tværtimod et der præsterer bedre når det for alvor spidser til.

Præcisionen er nok, at AGF er blevet helt suværene til at præstere når det gælder, når det gælder om at undgå at rykke ud i hvert fald.

Glens afslutning på 16/17 blev set som bedre end jeg oplevede den, bl.a. fordi vi først begyndte at præstere da vi ikke længere kunne nå EL-playoff (udover en mini-mulighed, som vi næsten nåede til slut). Så den tids AGF kunne først da det var for sent at nå i top 6, og for sent at komme i EL-playoff. Til gengæld formåede holdet at komme i pokalfinalen.

Davids 17/18 blev sluttet af med at glippe da det gjalt om top 6, men siden så afgøre meget hurtigt og rigtig flot, at man skulle i EL-playoff, og tabte først i finalen til FCK, men fik 3 sejre og 1 uafgjort imod OB/SøE da det gjalt.

Davids 18/19 startede godt, men gik i stå (af flere grunde), og kom først igang igen foråret 2019, da det var "for sent". Derefter spidsede det aldrig til, netop fordi vi smadrede al modstand ift at komme i EL playoff. Og vandt 2x imod AaB da det virkelig gjalt.
Det stoppede dig imod Randers, da luften gik af ballonen, ligesom vi ikke formåede at gøre foråret færdigt, og sluttede uden luft med 1-3 i Aalborg (vores største nederlag der ikke har været til FCK siden Davids vinteropstart i foråret 2018)GF har iøvrigt stadig til gode at tabe med 3 under David. Og det kan tælles på en hånd hvor mange gange vi har tabt med 2 efter 56 kampe!

Svar #7
Vi stiller med 9 mk fra 3 generationer i Lyngby. Det er ikke en Walk over men tror på sejren. Dejligt at Batman erklærer sig helt klar
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #8
https://twitter.com/dennisbjerre/status/1157592027632230400?s=20

Stiftens medarbejdere har påpeget at AGF har ekstaordinært mange lukkede træninger op til kampen. Hele 3 lukkede træninger, hvor vi må gå ud fra at der kommer store ændringer, eller hvad?

Er det i denne kamp at den store forsvarsrotation kommer? Starter både Backmann og Gersbach? 
Starter Helenius? Prøver vi med 2 angribere for første gang fra start? 

Hvad er jeres bud?

Svar #9
Jeg forventer endnu en tæt/svær kamp. Vi får brug for at holde tempo/pres, være tålmodige og slå til i den sidste halve time af kampen, hvor Lyngby har set trætte ud i de første kampe. Men Lyngby kommer sikkert friskt ud til kampen og deres sejr over AaB viser, at de ikke må undervurderes.

Svar #10
Er det i denne kamp at den store forsvarsrotation kommer? Starter både Backmann og Gersbach? 
Jeg tænker, at det vil være en fin kamp at sætte Backman ind. Vi skal have defensiv kontrol og vi kommer vel ikke til at blive bombarderet med indlæg via dødbolde. Jeg håber dog ikke, at vi skal stille med to ændringer i forsvaret. 

Offensivt handler det vel om, hvordan vi stiller op på fløjene. Hverken Ankersen eller Bundu har været overbevisende, men vi har jo også lige mødt FCK og FCM. Jeg tror ikke at vi spiller med to angribere fra start, men man kan måske forestille sig at Sana eller Jon bliver brugt som 10'er på bekostning af Blume. 

Svar #11
 Jeg tænker, at det vil være en fin kamp at sætte Backman ind. Vi skal have defensiv kontrol og vi kommer vel ikke til at blive bombarderet med indlæg via dødbolde. Jeg håber dog ikke, at vi skal stille med to ændringer i forsvaret.

Offensivt handler det vel om, hvordan vi stiller op på fløjene. Hverken Ankersen eller Bundu har været overbevisende, men vi har jo også lige mødt FCK og FCM. Jeg tror ikke at vi spiller med to angribere fra start, men man kan måske forestille sig at Sana eller Jon bliver brugt som 10'er på bekostning af Blume.

Meget enig. 
Jeg tænkte dog at man kunne gennemføre alt det du beskriver uden at være hemmelighedsfulde og have 3 lukkede træninger  i træk forud for en kamp imod en oprykker, hvis det bare er at omverdenen ikke må vide om det er Juelsgård eller Backmann i forsvaret, og hvem der spiller kant.

Jeg tror godt vi kan komme til at se noget mere overraskende som et systemskifte til kampen, eller noget vi ikke har set før. 

Svar #12

Meget enig.
Jeg tænkte dog at man kunne gennemføre alt det du beskriver uden at være hemmelighedsfulde og have 3 lukkede træninger  i træk forud for en kamp imod en oprykker, hvis det bare er at omverdenen ikke må vide om det er Juelsgård eller Backmann i forsvaret, og hvem der spiller kant.

Jeg tror godt vi kan komme til at se noget mere overraskende som et systemskifte til kampen, eller noget vi ikke har set før.

Jeg tror Backman erstatter Munksgaard, i et tre-mands forsvar, jeg synes han har været det svageste led i defensiven, og der er ikke nogen oplagt substitut for ham. DN har prøvet en 3-4-3 lignende opstilling flere gange i begyndelsen, med Højer på en lidt mere fremskudt wingback (måske også derfor han ikke har vist sit vanlige niveau). 

Jeg tror han er ved at indøve en opstilling som minder om denne:
Eskelinen
Backman - Tingager - Julsgård
Sana - Amini - Poulsen - Højer
Bundu - Mortensen - Thorsteinsson

Svar #13
eg tror Backman erstatter Munksgaard, i et tre-mands forsvar, jeg synes han har været det svageste led i defensiven, og der er ikke nogen oplagt substitut for ham. DN har prøvet en 3-4-3 lignende opstilling flere gange i begyndelsen, med Højer på en lidt mere fremskudt wingback (måske også derfor han ikke har vist sit vanlige niveau). 

Eskelinen
 Det ville i hvert fald være noget, som man ville ønske at modstanderen ikke får nys om/kan forberede sig på!

Svar #14
Eskelinen
Det ligner vel lidt vores normalopstilling, hvor Højer bare falder tilbage, når vi forsvarer os og Backman tager højrebacken. Vi mangler så bare en, der kan drive bolden frem på højrekanten, tænker jeg. I det hele taget kunne jeg godt frygte, at vi vil havne i undertal i den højreside, når modstanderne driver bolden hurtigt frem. Det er dog problemet uanset om vi stiller sådan her op eller som vi har gjort i de forrige kampe. Vi er altså defensivt sårbare på den kant, hvor Bundu huserer. David virker til at prøve at kompensere for det ved at stille Bundu lidt lavere, men jeg synes ikke at det har fungeret ret godt. Dog skal det tages i betragtning, hvilke hold vi har mødt de sidste par kampe.

I øvrigt synes jeg at det er Gersbach som omtales som den mest offensive venstre back, så måske skulle det være ham der spiller i sådan et 3-4-3 system. Ellers er det jo ofte et 3-5-2 system man ser, når man vælger at spille med tre midterforsvarere, hvor man spiller med to wingbacks og reelt en 5-3-2, når man forsvarer sig. I givet fald skulle man nok flytte Ankersen over som wingback på højresiden og flytte Bundu op i front eller ud på bænken, men det eksperiment tror jeg ikke rigtig på at David vil kaste sig ud i.  

Svar #15
Eskelinen
Det ligner vel lidt vores normalopstilling, hvor Højer bare falder tilbage, når vi forsvarer os og Backman tager højrebacken. Vi mangler så bare en, der kan drive bolden frem på højrekanten, tænker jeg. I det hele taget kunne jeg godt frygte, at vi vil havne i undertal i den højreside, når modstanderne driver bolden hurtigt frem. Det er dog problemet uanset om vi stiller sådan her op eller som vi har gjort i de forrige kampe. Vi er altså defensivt sårbare på den kant, hvor Bundu huserer. David virker til at prøve at kompensere for det ved at stille Bundu lidt lavere, men jeg synes ikke at det har fungeret ret godt. Dog skal det tages i betragtning, hvilke hold vi har mødt de sidste par kampe.

I øvrigt synes jeg at det er Gersbach som omtales som den mest offensive venstre back, så måske skulle det være ham der spiller i sådan et 3-4-3 system. Ellers er det jo ofte et 3-5-2 system man ser, når man vælger at spille med tre midterforsvarere, hvor man spiller med to wingbacks og reelt en 5-3-2, når man forsvarer sig. I givet fald skulle man nok flytte Ankersen over som wingback på højresiden og flytte Bundu op i front eller ud på bænken, men det eksperiment tror jeg ikke rigtig på at David vil kaste sig ud i.

I virkeligheden kunne det godt være at Bundu og Sana ville bytte plads i den opstilling. Problemet med højresiden er til at håndtere, når det er Emil Nielsen og Patrick Da Silva de kommer til at stå overfor. To spillere der bleve vejet og fundet for let i større klubber end Lyngby, giver et meget godt billede af mandagens modstander. Ikke dermed sagt at de skal undervurderes, de kan have en rigtigt god kamp, men den opstilling giver så mange offensive muligheder, at det fuld ud kan kompensere for de defensive udfordringer der måtte være, med Da Silva og Emil Nielsen.

Svar #16
Tobias Sana som højre wingback virker vanvittigt i min bog. Jeg vil gerne have Bundu længere frem, men det duer ikke med Sana bag ham.

Mulighederne på den position er vel Bundu, Anbo, Ankersen eller Munksgaard.  Jeg kunne egentligt godt tænke mig at se Jakob Ankersen på positionen. Ankersen har godt nok haft et elendigt 2019, men han har løbekapaciteten til det og kunne måske netop have brug for at prøve noget "nyt" for at komme lidt gang igen.

Svar #17
Kampen i Lyngby bliver meget definerende for humøret og hele den fortælling, vi har om holdet på det her tidlige tidspunkt af sæsonen.

Lige nu virker de fleste af os i rimelig godt humør, og de fleste har en positiv fortælling. Ja, vi har et point efter tre kampe, men kun meget få havde regnet med mere end tre. Og spillet har været ret godt i lange perioder.

Vinder vi, vil den fortælling vinde endnu mere frem. Spiller vi ligefrem en god kamp og vinder, vil nogle kunne holde fast i den gode fornemmelse, selv hvis den næste kamp mod SønderjyskE ender skuffende.

Spiller vi uafgjort, vil de mest ukuelige optimister holde fast i optimismen og den gode fornemmelse, særligt hvis vi spillede godt. Uafgjort efter en tvivlsom indsats vil give panderynker mange steder - og sikkert en del diskussion om, hvor vi egentlig står.

Taber vi derimod, så har vi balladen. Og spiller vi dårligt og taber, vil Stiften og andre finde store typer frem, og krav om rullende hoveder vil begynde på mtac, måske også brede sig hertil i et eller andet omfang, hvis spillet var virkelig skidt.

Det er hvedebrødsdagene, der slutter i aften. Der er ingen undskyldninger mere. Vi SKAL vinde.

Svar #18
Fååårk - off topic - UNDSKYLD!!
Ååh ja, Stiften tuder for fuld rebekka på twitter over de lukkede træninger. Det er satama komik på højt plan når Dennis Bjerre snakker om at "det handler om at være tæt på menneskerne" når det for stiften handler om at kunne skrive om alt og ingenting, en hård tackling, et optrin og småskænderierne på træningsbanen. De her mennesker, i AGF, spillere, trænere, mv står jo altså stadig til rådighed for pressen BAGEFTER de lukkede træninger!!!!!
Men der kan stiften sgu nok ikke bruge alle deres faglige tricks og aviswoodoo på at være "tæt på mennesket, der er ansat i AGF".
Jeg går hårdt til stiften fordi de tuder, og tuder....og tuder over det her med de lukkede træninger. Jeg har da så tit set en bruger herinde eller et par andre steder på nettet være tæt på at regne Davids ideer ud, få flikket en opstilling sammen og kunne sige enkelt linje om taktik - helt uden at "være tæt på menneskerne" på og omkring Fredensvang.
Avisen er nødt til at indse det ikke klæder den at være bitter over de tiltag AGF gør men prøve at være en smule mere forudseende, innovativ, nytænkende og kreativ i deres tilgang til det at dække de lukkede træninger. Der er SÅ meget andet omkring en person der arbejder for AGF end hvem der er tættest på startopstillingen og hvem der er sur over ikke at være det men når de historier avisen vælger at bringe mere handler om folk der ikke kan se noget galt i vores stadion - selvom de ikke rigtigt kommer der, eller hvorfor flere af byens præster kan finde på at holde AGF andagt eller tale om AGF i deres søndags prædiken så handler det ikke om AGF, så handler det om sådan nogle som mig skal købe avisen for at se hvad det en eller anden meningsdanner nu skriver om min klub. Så er det ikke AGF, spillerne eller menneskerne på Fredensvang det handler om: så handler det om at sælge aviser og klik på nettet.
Så bare gå til dem. Stiftens dækning kan snildt lade sig gøre uden de skal stå på Fredensvang til alle træninger.
 Stiften kan bare ikke finde ud af det. Endnu......

Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #19
Kampen i Lyngby bliver meget definerende for humøret og hele den fortælling, vi har om holdet på det her tidlige tidspunkt af sæsonen.

Lige nu virker de fleste af os i rimelig godt humør, og de fleste har en positiv fortælling. Ja, vi har et point efter tre kampe, men kun meget få havde regnet med mere end tre. Og spillet har været ret godt i lange perioder.

Vinder vi, vil den fortælling vinde endnu mere frem. Spiller vi ligefrem en god kamp og vinder, vil nogle kunne holde fast i den gode fornemmelse, selv hvis den næste kamp mod SønderjyskE ender skuffende.

Spiller vi uafgjort, vil de mest ukuelige optimister holde fast i optimismen og den gode fornemmelse, særligt hvis vi spillede godt. Uafgjort efter en tvivlsom indsats vil give panderynker mange steder - og sikkert en del diskussion om, hvor vi egentlig står.

Taber vi derimod, så har vi balladen. Og spiller vi dårligt og taber, vil Stiften og andre finde store typer frem, og krav om rullende hoveder vil begynde på mtac, måske også brede sig hertil i et eller andet omfang, hvis spillet var virkelig skidt.

Det er hvedebrødsdagene, der slutter i aften. Der er ingen undskyldninger mere. Vi SKAL vinde.

Enig. Vi skal i hvert fald spille en aldeles overbevisende uafgjort før jeg har det nogenlunde. Et nederlag så er DN´s position truet....og f.eks 1-2 point efterfølgende mod Sdr.j og ACH er lig med fyreseddel. Anderledes kan det ikke være. Desværre.....

Svar #20
Enig. Vi skal i hvert fald spille en aldeles overbevisende uafgjort før jeg har det nogenlunde. Et nederlag så er DN´s position truet....og f.eks 1-2 point efterfølgende mod Sdr.j og ACH er lig med fyreseddel. Anderledes kan det ikke være. Desværre..
Det tror jeg egentlig godt det kan. Være anderledes altså.
Jeg tror det bliver stramt hvis vi dit scenarie bliver til virkelighed. Men jeg kan godt forestille mig en situation, hvor vi har været i ekstremt tætte kampe, med marginalerne imod os og et par nøglefejlkendelser fra dommerne (forkerte dømt straffespark osv), hvor DN stadig har ledelsens opbakning. Men det er klart, at hvis vi står med 5 point eller ringere efter 6 runder, så kommer der et vist pres for at skabe resultater.

Men helt ærligt, det tror jeg faktisk ikke kommer til at ske. Jeg tror vi vinder i aften, også selvom Lyngby spiller på en måde, som vi traditionelt har det svært med.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #21
Stenkold......jeg håber du har ret.

Svar #22
[font=Helvetica, Arial, "Nimbus Sans L", sans-serif]Spiller vi uafgjort, vil de mest ukuelige optimister holde fast i optimismen og den gode fornemmelse, særligt hvis vi spillede godt. Uafgjort efter en tvivlsom indsats vil give panderynker mange steder - og sikkert en del diskussion om, hvor vi egentlig står.[/font][/size][/color]
@Jakob Marschner‍ 

Jeg er enig i, at det er vigtigt at holde hovedet koldt. Jeg har nævnt flere gange, at 7 point i disse tre kampe vil lande os på 8 point for 6 kampe, som i 80% af årene er lig med top 6. Så altså hvis man går i panik over en uafgjort ude i lyngby, efter at vi "lige skal på tavlen igen", og de "skal tilbage i kampen", så skal man nok ikke holde med AGF. Jeg tror selv på sejren. Men får vi en uafgjort som den imod Hobro, hvor vi spiller bedst, og har chancerne, så bliver jeg vildt skuffet, og ærgerlig, men siger: VIDERE! Og så skal de to næste kampe give sejr. 

Enig. Vi skal i hvert fald spille en aldeles overbevisende uafgjort før jeg har det nogenlunde. Et nederlag så er DN´s position truet....og f.eks 1-2 point efterfølgende mod Sdr.j og ACH er lig med fyreseddel. Anderledes kan det ikke være. Desværre.....
@KejserJohn‍ 
Altså hvis vi taber 1 kamp, men vinder de 2 imod Lyngby, Horsens og Sønderjyske, så har vi 7 point i 6 kampe, hvilket traditionelt er 1 point fra top 6 efter 6 kampe. Og det mener du ikke kan være anderledes end at David er truet, hvis nederlaget kommer i dag? 

Jeg er enig i, at hvis David kun laver 2-3 point i de 3 kampe her, så er han truet. På samme niveau som den start OB lavede sidste år med 2 point i 6 kampe, men jo altså kom i top 6 alligevel. Jeg er 100% sikker på, at man ikke kunne DRØMME OM at fyre David 6 kampe inde i sæsonen, selvom man får en start som OB gjorde sidste år. Og modsat OB, så har vi jo spillet godt, og haft masser af positive takter.

At ville fyre en træner 6 kampe inde i en sæson lærer jeg aldrig at forstå. Og jeg ved godt du siger, at det kun er hvis vi kun laver 2-3 point. Men hvis AGF står med de 3 point+ det ene vi har i forvejen, så har vi 4 point for 6 kampe, altså dobbelt så mange som OB sidste år. Og 4 point er 4 point fra top 6. Det vil give os et rigtig træls efterslæb. Og vi vil være efter i jagten fra start IGEN, hvilket vil være noget værre lort. Men jeg er nu glad nok for at det ikke er op til os fans at bedømme den slags :D

Svar #23
Men det er klart, at hvis vi står med 5 point eller ringere efter 6 runder, så kommer der et vist pres for at skabe resultater. 

Men helt ærligt, det tror jeg faktisk ikke kommer til at ske. Jeg tror vi vinder i aften, også selvom Lyngby spiller på en måde, som vi traditionelt har det svært med.
@Stone Cold‍ 
Præcis, det kan nemlig ske. Også selvom vi vinder i aften. Det er ikke utænkeligt at man spiller uafgjort imod enten SøE eller Horsens, og taber til den anden. Så står man med 5 point efter 6 kampe. Det er 3 point efter top 6 (traditionelt). VIDERE... 

Svar #24
Truppen til aftenens kamp - AGF Fodbold

Anbo er med i dagens trup.

Det er rart at der fortsat er plads til talenterne, jeg synes også fortsat de skal have spilletid, det bringer altså noget energi ind på holdet når de spiller.

Svar #25

Det er rart at der fortsat er plads til talenterne, jeg synes også fortsat de skal have spilletid, det bringer altså noget energi ind på holdet når de spiller.
 Enig. Dog er det på bekostning af Gersbach endnu en gang. 
Skal vi være bekymrede for hans status? Eller er der bare konsensus om, at Højer spiller nu her, og at Gersbach først får chancen hvis Højer får et alvorligt formdyk, skade/karantæne/sælges? 

Jeg synes han har været meget skuffende i de første 3 kampe, men ikke nok til at han skal erstattes bare sådan lige.

Svar #26

Enig. Dog er det på bekostning af Gersbach endnu en gang.
Skal vi være bekymrede for hans status? Eller er der bare konsensus om, at Højer spiller nu her, og at Gersbach først får chancen hvis Højer får et alvorligt formdyk, skade/karantæne/sælges?

Jeg synes han har været meget skuffende i de første 3 kampe, men ikke nok til at han skal erstattes bare sådan lige.

Anbo er dog 19. Mand, sådan bliver nok siet fra igen om lidt

Svar #27
Jeg er iøvrigt sikker på at vi får Helenius at se i aften.

David henviste til Hobro-kampen, hvor vi var mere på bolden/dominerende som eksempler på kampe hvor Helenius kan komme ind og gøre en forskel, mens Ammitzbøl mere kan løbe dybt på hold som FCK/FCM.

Der kommer til at være masser af huller for både en Helenius og Ammitzbøl at løbe i. Og en Patrick Mortensen kommer til at suge 2 mand til sig. Så hvis vi ikke er foran mod sidste del af kampen, så håber jeg vi får Mortensen at se sammen med Helenius. Helenius kan spille Sanas plads, i en mindre spilfordelene rolle, hvor Amini skydes lidt længere frem, mens Nicolai P. dækker mere defensivt af.

Så man evt. kan slutte kampen således:

P. Mortensen
                                            Helenius                 

Thorsteinsson    Amini                    Bundu

Nicolai Poulsen

Højer            Backmann        Tingager      Munksgaard

Svar #28
Eskelinen
Det ligner vel lidt vores normalopstilling, hvor Højer bare falder tilbage, når vi forsvarer os og Backman tager højrebacken. Vi mangler så bare en, der kan drive bolden frem på højrekanten, tænker jeg. I det hele taget kunne jeg godt frygte, at vi vil havne i undertal i den højreside, når modstanderne driver bolden hurtigt frem. Det er dog problemet uanset om vi stiller sådan her op eller som vi har gjort i de forrige kampe. Vi er altså defensivt sårbare på den kant, hvor Bundu huserer.

I virkeligheden kunne det godt være at Bundu og Sana ville bytte plads i den opstilling. Problemet med højresiden er til at håndtere, når det er Emil Nielsen og Patrick Da Silva de kommer til at stå overfor. To spillere der bleve vejet og fundet for let i større klubber end Lyngby, giver et meget godt billede af mandagens modstander. Ikke dermed sagt at de skal undervurderes, de kan have en rigtigt god kamp, men den opstilling giver så mange offensive muligheder, at det fuld ud kan kompensere for de defensive udfordringer der måtte være, med Da Silva og Emil Nielsen.
Med al respekt for eksperimenter og forsøg på at spille den aktuelle modstander optimalt, så tror jeg ikke, vi skal forvente, at Munksgaard starter på bænken. Han var en af de bedste imod FCK (det har jeg redegjort for i FCK kamptråden) og spillede sig bestemt ikke af holdet imod FCM.

Svar #29
Eskelinen
Det ligner vel lidt vores normalopstilling, hvor Højer bare falder tilbage, når vi forsvarer os og Backman tager højrebacken. Vi mangler så bare en, der kan drive bolden frem på højrekanten, tænker jeg. I det hele taget kunne jeg godt frygte, at vi vil havne i undertal i den højreside, når modstanderne driver bolden hurtigt frem. Det er dog problemet uanset om vi stiller sådan her op eller som vi har gjort i de forrige kampe. Vi er altså defensivt sårbare på den kant, hvor Bundu huserer.

Med al respekt for eksperimenter og forsøg på at spille den aktuelle modstander optimalt, så tror jeg ikke, vi skal forvente, at Munksgaard starter på bænken. Han var en af de bedste imod FCK (det har jeg redegjort for i FCK kamptråden) og spillede sig bestemt ikke af holdet imod FCM.

Kritikken af Munksgaard har været overdrevet og han slap fornuftigt fra anden havleg mod FCM. Derfra også til at sige, at han spillede godt og tilmed var vores bedste er helt sort i min bog. Munksgaard var voldsomt udfordret af, at Junior Brumado søgte ud mod ham og FCM derfra kunne sætte deres spil med lange bolde op til brasilianeren. Det var en uriaspost for Munksgaard, men det kom så sandeligt også til udtryk i de første 45 min, hvor FCM havde overtaget. Munksgaard tabte et hav af nærkampe og havde det meget svært.

Svar #30
Eskelinen

Kritikken af Munksgaard har været overdrevet og han slap fornuftigt fra anden havleg mod FCM. Derfra også til at sige, at han spillede godt og tilmed var vores bedste er helt sort i min bog. Munksgaard var voldsomt udfordret af, at Junior Brumado søgte ud mod ham og FCM derfra kunne sætte deres spil med lange bolde op til brasilianeren. Det var en uriaspost for Munksgaard, men det kom så sandeligt også til udtryk i de første 45 min, hvor FCM havde overtaget. Munksgaard tabte et hav af nærkampe og havde det meget svært.
 Læs lige JBs post igen. Han skriver det var mod FCK, Munksgaard var en af de bedste. Ikke mod FCM😉

Svar #31
Eskelinen

Læs lige JBs post igen. Han skriver det var mod FCK, Munksgaard var en af de bedste. Ikke mod FCM😉

Haha det beklager jeg :)

Svar #32
Her inden kampen vil jeg gætte på, at vi snart får offentliggjort en startopstilling med Blume på Aminis plads, og Nicolai Poulsen på sin 6'er, og så Amini rykket frem på den plads som Stage skulle have spillet i AGF i denne sæson, den forreste 8'er.

Blume: Kan vende med bolden, godt pasningsspil og fight, men har ikke gennembrudsstyrke.
Sana: Kan vende med bolden, godt pasningsspil og gennembrudsstyrke, men ikke fight.
Amini: Kan vende med bolden, godt pasningsspil, fight og gennembrudsstyrke = hele pakken.

Det eneste parameter hvor Sana er stærkere end Amini er driblinger og afslutningsfærdigheder.
Men ift frispark tager Thorsteinsson over. Ift driblinger kan Amini komme forbi sine modstandere på andre måder.

Så det koges for mig ned til det med afslutningerne. Hvem skal tage over der hvis Amini rykkes frem istedet for Sana?
Det er lidt samme problem vi har haft i de kampe hvor vi har spillet med Blume der fremme istedet for Sana. Men modsat Blume, så vil Amini kunne bryde igennem selv. Og hvem ved om Amini kan score flere mål på den måde...!?

Jeg tror i hvert fald, at det var tiltænkt at Stage skulle spille den plads som Sana/Blume spiller lige nu. Og i det perspektiv giver det mening for mig at prøve Amini af på den plads, og lade Blume spille Aminis.

Et sådant skifte vil også kunne forklare hvorfor vi spillede 3 dage for lukkede døre i hemmelighed.
Den frække er måske et systemskifte hvor Helenius spiller Sanas plads, hvor PM stadig er angriber, så 2 angribere, hvor den ene spiller Sanas 10'er. Det tror jeg dog ikke så meget på at man starter kampen med, men mere er et våben man kan skifte til i løbet af kampen hvis vi får brug for det, og ikke står til at vinde efter 60-70 minutter.

Svar #33
Så meget for tre lukkede træninger. Genvalg!

Svar #34
...og Lyngby spiller Riel og Emil Nielsen fra start. Ikke mindst Riel kunne godt være rigtig motiveret. Håber dog ikke mindst, at vi holder rigtig godt øje med den tredje angriber. Gytkjær er eksplosiv og kan score mål ud af det rene ingenting. Med fare fir at jinxe er det Riels første kamp fra start på højeste plan i flere år, og Emil har også været længe væk fra ligaen. Vi kan da håbe.

Svar #35
Vildt at der er genvalg til alle, når det nu netop var på baggrund af 3 lukkede træninger.

MEN: Som David siger i studiet, så handler det om at vi netop har spillet godt i de to kampe imod FCK/FCM, og nu skal den samme trup få lov at vise hvad sådan en indsats kan gøre i en kamp imod Lyngby istedet, og så især håbe, at det at man spiller flere og flere minutter sammen med de nye, at de sidste detaljer og marginaler følger med.

De kan selvfølgelig have  trænet mange andre ting ift de træninger bag lukkede døre. Hvad ved vi. Men det ser jo lidt skørt ud.

Svar #36
Man må næsten gå ud fra at der er øvet masser af dødbolde, siden det har været nødvendigt at lukke træningen.

Svar #37
Og næste gang der er lukket træning kan man så heller ikke på forhånd sige at det må betyde udskiftning i startopstillingen :)

Svar #38
God start af AGF, scorer til 0-1 efter 8-9 minutter...men så overtager Lyngby spillet, bliver tilmed farlige. AGF har så lige en stor chance og NP får nu sit #3 gule kort...
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #39
Lyngby vader i kontra chancer og Lyngby burde lige have scoret. AGF er heldige. Tror AGF skal score 3 mål for at være sikre på en evt sejr.

KSDH

Svar #40
Lyngby vader i kontra chancer og Lyngby burde lige have scoret. AGF er heldige. Tror AGF skal score 3 mål for at være sikre på en evt sejr.

Tja begge hold har  vel lige mange chancer. AGF  presser højt med en langsom bagkæde. Det giver dominans og chancer, men omvendt også mange kontrachancer for Lyngbys hurtige folk.

Enten skal AGF forsvare sig dybere eller så skal de score flere gange. Forhåbentligt går Lyngby lidt død som i de foregående kampe.

Svar #41
PM skuffer mig i første halvleg, han spiller som var det en træningskamp og er ikke aggressiv nok i de fleste situationer - dog er PM med i meget...bare for langsomt. Blume er da nærmest væk, mens resten af AGF holdet gør det godt. Bundu, Thorsteinsson, Højer, Amini og Eskelinen som som de bedste. NP også god, men er et omvandrende gult kort og skal trække sig fra sit aggressive spil i resten af kampen - ikke godt.

KSDH

Svar #42
Jeg ville skifte NP ud nu, NP meget tæt på gult # 2 i kampen.

KSDH

Svar #43
Man må næsten gå ud fra at der er øvet masser af dødbolde, siden det har været nødvendigt at lukke træningen.
Det er kun anden kamp jeg ser men vi virker langt skarpere på dødbolde og med flere variationer end tidligere.

Spændende med Sana - det burde være optimale forhold for ham nu og vi skal bruge en der kan dirke det hele op.

Svar #44
Nu 1-1 og det er ikke ufortjent.

KSDH

Svar #45
Uha AGF...hvem er i ?

KSDH

Svar #46
Taktisk en total fejlslagen anden halvleg af DN  og uforståelig udskiftning af Thorsteinsson.

KSDH

Svar #47
Jeg har kun set 2. halvleg men det er desværre fuldt fortjent at Lyngby fører. Vi er helt væk.

Svar #48
Endelig bliver PM taget ud !

KSDH

Svar #49
Det må betyde debut til Backman i den næste kamp, det kan godt være at Julsgård har spillet fint, men der er gået mål ind i alle kampe i sæsonen indtil nu, det er ikke godtnok, der mangler en der kan styre og organisere det forsvar.

Simple Audio Video Embedder