Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: Lyngby - AGF mandag d. 5.8 kl. 19.00 (Læst 4127 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: Lyngby - AGF mandag d. 5.8 kl. 19.00

Svar #100
AGF skal nærmest toppræstere, for at opnå 35-38 point i grundspillet - ikke meget tyder på dette igen i denne sæson. AGF har ikke opnået et resultat med 50% (eller flere) vundne point, hverken efter 33 runder (gammel struktur) eller de nuværende 26 runder i grundspillet siden sæsonen 96-97 (1 division regner jeg ikke med). Og ja...men nej, puljespillet og playoff pointene regner jeg ikke for retvisende, da AGF ikke møder top 6 hold (sans FCK EL kampen for 2 år siden).

Når der nu tales så meget i procenter for tiden, da skal de manglene procenter findes styrkes indenfor murene i AGF...alt fra talentudvikling, til et step up i ledelsen. Jeg mener faktisk at den nuværende ledelse har forbedret AGF økonomisk, dog ikke nævneværdigt på resultaterne. Jeg har dog ingen løsninger til hvem skulle tage over i AGF, for at tage det næste skridt op - derfor skal ovennævnte tages med et gran salt.

In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #101
Jens Stage er en af de spillere, som man ikke bare erstatter 1:1 uden at må op med flere penge, end vi har fået for ham.

@JB

Undskyld mig, men Stage har (i min optik) ikke leveret for 18 millioner kroner indsats i AGF.
Det er en påstand, der er svær at bekræfte eller tilbagevise, da tid og en top-6 placering samt mange andre ukendte faktorer er svær at sætte et beløb på, men en ting er sikkert: Han er vurderet til at være 18 mil+ værd for FCK. Det er lige dokumenteret.
Og du siger endda at for at erstatte ham skal man købe en spiller til mere end 18 millioner!!??
Nu befinder vi os i Lyngby kamp-tråden, så jeg går ud fra, at det er underforstået, at vi snakker "fra dag 1". Hvis Jens Stage havde en tvillingebror, som rendte rundt og gjorde det lige så godt i den georgiske liga, som Jens Stage har gjort det for AGF, så er jeg ikke i tvivl om, at PC med glæde ville smide 10+ millioner efter ham, men det betyder heller ikke, at han ville kunne have gjort samme forskel i AGF fra dag 1, eftersom der er mange andre faktorer omkring relationer til medspillere og lignende, som også spiller ind.
Han bliver bl.a. købt fordi han er god og solid allerede nu trods hans unge alder, og med et kæmpe udviklingspotentiale.

Jeg er meget enig i casen, hvis det var Amini for 1 milion euro, eller Stage for 1 million euro. Der ville den kontinuitet der var bygget op være mere værd end prisen. Men 18 millioner er vildt i dansk sammenhæng.
Det kommer helt an på, hvilken klub man er, hvad man skal bruge spilleren til og hvad man får for pengene.

Jon Dagur Thorsteinsson kan vise sig at være et super godt køb på sigt, men selv om han har lavet mål og har vist sig som en værdifuld spiller, så er han ikke en 1:1 erstatning for Stage... Heller ikke hvis han havde spillet samme plads.

Altså Jon Thorsteinsson kan jo på ingen måde sammenlignes, da man har hentet ham ganske billigt.
Både Jon Thorsteinsson og Stage blev hentet billigt til AGF, så det var da mindst ET sted, der kan sammenlignes. Du ser sjældent FCK hente en spiller, som ikke har bevist sit værd i mindst een sæson, så det var endnu en ting, som taler for, at de hentede Stage frem for Jon Thorsteinsson.
Tænkt på hvor god en spiller du ville kunne købe for 18 millioner. Jeg vi gå så langt som at sige, at Stage ikke er 18 millioner bedre end Nicolai Poulsen som vi hentede gratis..
Hvis vi havde vundet i denne weekend og specielt hvis FCK havde tabt til Sønderjyske på et selvmål af Jens Stage, så havde samtaleemnet været hvor god PC havde været til at finde en erstatning til Stage. Hvis vi bare havde vundet denne ene kamp over Lyngby, så ville savnet af Jens Stage slet ikke have været debateret, for så skulle vi hverken finde undskyldninger eller forklaringer til, at vi lige har tabt en kamp til en oprykker med et meget lavere spillerbudget.
Men de sidste % er altid dyre, og når der så er U21, den rette alder, den rette type ift det behov man har (farvel til Kvist og Delaney etc), så ender man med at kunne tilbyde 18 millioner, når man samtidig kan sælge en anden samtidig for 60+ millioner.
Ja, og FCK vil altid kunne købe spillere fra de øvrige danske klubber, fordi de spiller CL og EL og har et meget større budget end alle de andre danske klubber. Det må vi indtil videre lære at leve med.

Svar #102
Nu befinder vi os i Lyngby kamp-tråden, så jeg går ud fra, at det er underforstået, at vi snakker "fra dag 1". Hvis Jens Stage havde en tvillingebror, som rendte rundt og gjorde det lige så godt i den georgiske liga, som Jens Stage har gjort det for AGF, så er jeg ikke i tvivl om, at PC med glæde ville smide 10+ millioner efter ham, men det betyder heller ikke, at han ville kunne have gjort samme forskel i AGF fra dag 1, eftersom der er mange andre faktorer omkring relationer til medspillere og lignende, som også spiller ind.

Nu var hele min pointe jo netop, at man kunne købe en ny Jens for 10-15 millioner, hvor du jo sagde at hvis man skulle købe en ny Jens, så skulle man give MERE end de 18 millioner FCK har givet. (evt. en der er 29 år, og derfor ikke har en forhøjet pris pga. fremtidige salgsmuligheder/udviklingsmuligheder) Det var den logik jeg ikke er enig i, eller måske bare ikke forstår.

Hvis vi havde vundet i denne weekend og specielt hvis FCK havde tabt til Sønderjyske på et selvmål af Jens Stage, så havde samtaleemnet været hvor god PC havde været til at finde en erstatning til Stage.

Fandme ikke her, og i hvert fald ikke af mig. Jeg lader mig om nogen ikke smitte af de åndssvage øjebliksbilleder.. Jeg er om nogen fortaler for at vi skal tingene an, give tillid, og se tingene over mange kampe...

Jeg synes Stage til FCK for 18 millioner er et fremragende salg, fordi det i AGF-kontekst er vores største salg nogensinde. Da jeg ikke mener at Stage er den bedste spiller i AGFs historie, ej heller i nyere tid, så mener jeg det selvsagt i endnu højere grad. Jacob Poulsen var mindst ligeså god som Stage, og Benny Feilhaber var en af mine all-time-favoritter. Nuvel.

Det handler om at købe billigere end man sælger. Og når man sælger en 22-årig, så er det helt normalt at køber betaler for fremtidigt udviklingspotentiale også ift pris. Så Stage er 18 millioner værd for FCK fordi han nok kan sælges for 30 af FCK. Sådan er der så meget. Og netop fordi de spiller CL vil man kunne betale mere og sælge for mere, selvom det er den samme spiller. Så for FCK er Stage 18 millioner værd, men ikke for AGF..!

Svar #103
Yenz Stagedze fra Tbilisi koster ikke 18 mio, det FCK får for de penge er, udover nuværende niveau og udviklingspotentiale, et sikkert kendskab, sikkerhed for at han passer ind kulturelt og også prestigen ved at hente de bedste danske spillere.

Med held og dygtighed kan man for 15 mio godt erstatte Stage med en spiller der grundlæggende er på samme niveau og måske endda en der er lidt bedre og opvejer noget af tabet ved at han ikke er spillet ind. NP erstatter måske ikke helt Stage, men kommer 'gratis' og kan integreres uden videre. På det niveau vi er kunne man sagtens forestille sig et par andre forstærkninger der også hentes indenfor en ramme af 15 mio kr. Det vi mister er sammenspillet og usikkerheden fordi man ikke rammer rigtigt hver gang, hvorfor vi heller ikke kan fyre 15 mio af på een spiller, så PC skal være dygtig og helst så tidligt ude som muligt, men så kan det også godt gøres til en styrkelse på rimelig kort tid.

Svar #104
åndssvage øjebliksbilleder
Dette er en kamptråd for Lyngby-kampen og det ER et øjebliksbillede, hvor vi diskuterer, hvorfor og hvordan det kunne gå så galt uanset om du kan lide det eller ej. Det skal der også være plads til. Vi diskuterer jo mere langsigtede strategier og tiltag i andre tråde. Jeg er iøvrigt ikke den eneste, der mener, at salget af Jens Stage er en stor svækkelse på den korte bane. I JP Aarhus idag er der lavet en artikel, som jeg nåede at læse det halve af i formiddags. Glen Riddersholm er nærmest jublende lykkelig over, at både Jens Stage og Kamil Grabara er væk, når vi skal møde SønderjyskE igen. De var de to spillere, som ifølge ham voldte SønderjyskE flest problemer i sidste sæson, så det er en del af forklaringen på at AGF i ØJEBLIKKET har svært ved at vinde kampe. Der er ikke noget quick fix til at erstatte de to spillere 1:1, ligesom der heller ikke var fuldgode erstatninger til Jacob Poulsen og Benny Feilhaber, som vi kunne køre videre med dagen efter, de var ude af klubben.

Ting tager tid og i dette transfervindue tager det åbenbart lidt længere tid for AGF end mange af de andre klubber at få fuld udbytte af det potentiale, der trods alt er i truppen. Det var såmænd bare min pointe. Hvis du er uenig i det, så lader jeg den ligge.

Svar #105
Men apropos selve kampen. Bitterheden sidder stadigt dybt i mig, men er jeg den eneste der ser et hold, der skal spille sig så tæt på målet, at bolden skal/kan “trilles” ind? Er jeg den eneste der savner spark ude fra? Jeg synes det har set sådan ud i mange kampe (frisk fra hukommelsen)
Både Sana og Bundu kan. Mortensen behøver vel heller ikke have den i knolden hver gang. Thorsteinsson HAR bevist han kan sparke. Og med så mange fremme kunne der vel komme returbolde... på et eller andet tidspunkt.

Svar #106
CiterPanik? Er det ikke blot konstateringer af vi er svækkede siden foråret og der ikke er blevet hentet erstatninger på det forventede niveau. @Martinstranger
Konstateringen har jeg slet ikke noget imod. Og uanset hvem du ville have hentet til målmandsposten, så ville vi være svækkede på den. Og Stage ift NP er en svækkelse også, også selvom NP gør det rigtig rigtig godt, og at han ikke er Stages erstatning, men afløser på pladsen, og at erstatningen for Stage på den 8'er ikke er købt endnu.
Du har ændret mening og nu skal der en afløser til - så er vi enige på det punkt👍

Forskellen på dig og mig er formentlig tilgangen til at se på holdet. Jeg indrømmer blankt at jeg fokuserer på top 6. Det er målsætningen, har været det i flere sæsoner og det er et mål vi endnu ikke har opnået😡 Så kan der komme mange undskyldninger/forklaringer på hvorfor det er sådan men det holder ikke i det lange løb. Så bliver det netop undskyldninger.

Du elsker at regne spiller for spiller og fokusere på et måske kommende niveau om X-tid mens jeg forsøger at se det overordnede niveau - herunder både bund- og top-niveau nu. Derfor var jeg sur i foråret da DN kørte rotationsprincip på mange spillere hver gang og forsømte at bygge på bund/top niveau efter min mening. Du var til gengæld lykkelig for de unge spillere og tænkte muligheder om X-år. Jeg har også skældt ud over de manglende forstærkninger fordi jeg syntes niveauet er for lavt mens du mener dem vi har kan udvikle sig og løfte holdet.
Sandheden er formentlig et sted imellem men det er den store forskel på din og min tilgang. Det er nu også sjovest når vi ikke er enige😉. Det dræber jo debatten.

Jeg havde heller ikke forventet 6 point mod FC-klubberne men jeg havde gudhjælpemig forventet mere end 1 point mod to af de klubber, som de fleste forventer skal kæmpe for at undgå nedrykning.

Nu kan vi passende lave en typisk GF og slå Sønderjyske ordentligt - så vender vi kajakken😎

PS: jeg ser selvfølgelig også på den langsigtede udvikling og de muligheder der er men på den korte bane er fokus på top 6.

Svar #107
Du har ændret mening og nu skal der en afløser til - så er vi enige på det punkt👍

Forskellen på dig og mig er formentlig tilgangen til at se på holdet. Jeg indrømmer blankt at jeg fokuserer på top 6. Det er målsætningen, har været det i flere sæsoner og det er et mål vi endnu ikke har opnået😡 Så kan der komme mange undskyldninger/forklaringer på hvorfor det er sådan men det holder ikke i det lange løb. Så bliver det netop undskyldninger.

EDIT: Hvis man ikke har noget pænt at sige, skal man holde sin mund. Det prøver jeg.

Svar #108

Forskellen på dig og mig er formentlig tilgangen til at se på holdet. Jeg.

EDIT: Hvis man ikke har noget pænt at sige, skal man holde sin mund. Det prøver jeg.
Nu hvor jeg ser efter i den gamle tråd, var den vist  lige skarp nok - sorry🙏

Svar #109
Jeg havde heller ikke forventet 6 point mod FC-klubberne men jeg havde gudhjælpemig forventet mere end 1 point mod to af de klubber, som de fleste forventer skal kæmpe for at undgå nedrykning.
Jeg synes godt nok ikke, at Lyngby ligner et nedrykkerhold lige nu. De har imponeret mig igen i Parken her i aften i 1. halvleg. Skaber chancer og står godt i forsvaret. Nu vinder FCK jo nok alligevel til sidst, men Lyngby spiller noget frisk fodbold.

Edit: Og så scorer FCK selvfølgelig på deres første angreb i 2. halvleg.

Simple Audio Video Embedder