Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: Sønderjyske - AGF  (Læst 3796 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: Sønderjyske - AGF

Svar #15
@fsc
Netop den følelse giver jo én bange anelser. Det kan kun gå galt - med mindre der faktisk er tale om et helt nyt AGF...

I øvrigt: Glen har virkelig fået kompenseret for de mange måneder udenfor rampelyset i optakten til denne kamp. Han fortæller (udover en masse usammenhængende vrøvl om uoverensstemmelse mellem budgetter og spillertruppens kvalitet i AGF...) om hvor meget, han har reflekteret over sig selv både som leder og sådan rent fodboldfagligt, og han har også fundet sig en forklaring på, hvorfor det løb af sporet i AGF (kort form: klubben er i sine følelsers vold og der var derfor ikke tid til processen....).

Jeg har selv, uden at have sat mig dybt ind i SE's spillertrup, spekuleret lidt over, om den megen refleksion mon betyder, at Glen har ændret stil sådan rent spillemæssigt. Jeg stødte så på den her:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ny-soenderjyske-spids-kan-debutere-mod-agf/

... og når til den konklusion, at det har han nok ikke. Tværtom har han fundet et svar på, hvorfor SE ikke vandt den første kamp: der manglede et stort lokum at sigte efter! Hvis jeg var David ville jeg forberede mig på Glen-kaosbold som vi kender det. Men gad vide, om vi ikke, med de typer vi har i bagkæden pt., kan være nogenlunde rolige med den udsigt?

En AGF-kamp er altid spændende, fordi vi hver gang håber at se tegn på en ny, gylden fremtid. Det gælder også i dag,

/W

Svar #16
Man forestiller sig, at Riddersholm har analyseret sig frem til at det var stadions, publikums, pressens, vejrets, vindens, banens, kridtstregernes, boldens skyld at Sønderjyske tabte klart til Vejle. Opstillingen og det taktiske oplæg var derimod optimalt.
Hvis David vil vide præcis hvordan SE vil spille i dag, kan han se sidste uges kamp. Vi bør have en fair chance.

Svar #17
Truppen er udtaget - Dino er med igen og glider ind i stedet for Blume. Stadig ingen Magnus Kaastrup. Hvis vi antager, at Munksgaard starter, fordi han jo ikke på ingen måde spillede sig af mod Esbjerg i en kamp, hvor vi tilmed spillede til nul, er det mest spændende vel, om Guira eller Stage får pladsen ved siden af Amini:

1. Óscar Whalley
2. Dino Mikanovic
3. Niklas Backman
5. Frederik Tingager
7. Jakob Ankersen
8. Mustafa Amini
11. Tobias Sana
13. Alexander Munksgaard
14. Jens Stage
16. Casper Højer Nielsen
17. Adama Guira
18. Jesper Juelsgård
20. Patrick Mortensen
22. Benjamin Hvidt
24. Youssef Toutouh
35. Kasper Lunding
38. Alexander Ammitzbøll
73. Kamil Grabara

Svar #18
Glen har udtaget samme trup, der tabte i Vejle - plus den nye angriber Senad Jarovic. SønderjyskE har seks mand ude med skader. Tre af dem er normalt i eller tæt på start-11 (Niki Zimling, Alexander Bah og Nicholas Marfeldt).

Jarovic er 21 og et ordentligt brød på 1,95. SønderjyskE spiller ham næppe fra start, hvor vi givetvis får Mart Lieder at se. Men undervejs, måske, hvis de 7-9-13 får brug for at satse. Sportschef Hans Jørgen Haysen præsenterede ham sådan her over for Jyske Vestkysten:

- Han er en meget høj angriber, som er god på låget, men han er også god til at holde fast i bolden, når du spiller den op på ham, og spiller du den i stængerne på ham, har han faktisk også en rigtig fin teknik.

SønderjyskE stillede sådan her mod Vejle:

Sebastian Miellitz
Stefan Gartenmann, Marc Pedersen, Kees Luijckx, Jeppe Simonsen
Marco Rojas, Victor Ekani, Andre Rømer (58. Søren Frederiksen)
Johan Absalonsen (59. Danny Amankwaa), Mart Lieder, Christian "Greko" Jakobsen (73. Peter Christiansen)

Vi skal være obs på Rojas, som er et nyt bekendtskab for os. Han er new zealander med chilenske rødder, og tilnavnet "Kiwi-Messi" antyder, at han er speciel. Glen gik lidt overraskende ind på at tildele ham en karakter efter Vejle-kampen (3 ud af 10), hvor pointen var, at vi slet ikke havde set hans fulde potentiale endnu (det er nok også en proces at få det frem...).

Greko kan også være farlig, og Lieder scorede fire i fem testkampe og havde også bolden over stregen mod Vejle. Holder vi til en start de tre i kort snor, står vi godt. For vi skal nok få scoret.

Svar #19
Truppen er udtaget - Dino er med igen og glider ind i stedet for Blume. Stadig ingen Magnus Kaastrup. Hvis vi antager, at Munksgaard starter, fordi han jo ikke på ingen måde spillede sig af mod Esbjerg i en kamp, hvor vi tilmed spillede til nul, er det mest spændende vel, om Guira eller Stage får pladsen ved siden af Amini.
Det er et godt tegn for bredden i truppen at Blume, Kaastrup, Bundu, Spelmann, Mmaee og Riel alle er helt udenfor truppen og altsaa ikke alle pga skader. Det er ogsaa meget positivt at Hvidt fik et lille indhop i foerste kamp og ikke er den foerste der bliver siet fra truppen.

Mikanovic er tilbage saa det tyder alligevel ikke paa at han var lige ved at blive solgt selvom det kan naa at ske endnu.

Svar #20
David forventer en intens kamp med to hold der gerne vil presse modstanderen:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/david-n-forventer-vild-intensitet-i-soenderjyske/

De har haft en stil, som de har været ekstremt tro mod i lang tid, og den vil de gerne ændre på, og det betyder, at det er en anden opgave at møde SønderjyskE nu, end det tidligere har været.

Svar #21
Greko kan også være farlig, og Lieder scorede fire i fem testkampe og havde også bolden over stregen mod Vejle. Holder vi til en start de tre i kort snor, står vi godt. For vi skal nok få scoret.

Det er sandt at Lieder havde bolden over stregen mod VB. -Men han var vel nærmest 3m offside, flaget var oppe og keeperen lod den gå. Jeg spekulerede mere over hans manglende opfattelsesevne ift forsvarslinjen end over noget andet.

Svar #22
Samme opstilling som mod Esbjerg.

Svar #23
Tingager knæskadet............ jamen han har jo også leveret i en hel kamp og 5 minutters spilletid...... ::)  ::)  ::)

Svar #24
Frederik Tingager er den bedste AGF signing siden Jacob Poulsen...please lad det være en mindre skade!  :o
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #25
Man frygter desværre det værste for Tingager, AGF’s historie in mente. Der er baner på mit vindblæste lokale stadion, der er mere forsvarlige at spille bold på, end den pløjemark i aften. 

På den lyse side, så ser det overraskende godt ud med Kamil. Den position har jeg været meget nervøs for gennem efteråret og over julen. 

Svar #26
Kamil gør det fremragende. Udstråler stor ro. 

Bittert med Tingager, som vi reelt må forvente er ude resten af grundspillet. Det kan desværre godt give en domino-effekt på holdet, hvis det svækker vores defensiv så meget at vi må gå tilbage til en defensiv oprydder på midten (Guira). Vi er hvert fald blev presset lidt for meget i den sidste halvdel af halvlegen.

Jeg vil bruge pausen på at nyde live-tabellen  8)

Svar #27
Tingager knæskadet............ jamen han har jo også leveret i en hel kamp og 5 minutters spilletid...... ::)  ::)  ::)
Det er det nyeste AGF hvor de nu naar at faa debut... Haaber godt nok det ikke er noget slemt saa han skal sidde ude. Det saa saadan ud, men de umiddelbare kommentarer i pausen lyder fortroestningsfulde. I den her kamp maa vi foreloebig troeste os med at Backman-Jueslgaard trods alt ogsaa har vaeret en udmaerket konstellation og at Grabara virker som en forstaerkning.

Svar #28
Jeg ser meget gerne Toutouh blive skiftet ind, både for offensiven og i defensiven ved standartsituationer. GR kommer med tusinde indlæg, som AGF skal modstå og derfor må Lunding nok ud for Toutouh.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #29
Frederik Tingager er den bedste AGF signing siden Jacob Poulsen...please lad det være en mindre skade!  :o

Arrrrh, skal vi nu ik' liiiige.

Backman?
Højer?
Jeg tror på det.

Simple Audio Video Embedder