Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: Sønderjyske - AGF  (Læst 3015 gange) forrige emne - næste emne

Kamptråd: Sønderjyske - AGF

Sønderjyskes transfervindue
IND:
Nikola Mirkovic - Målmand
Danny Amankwaa - Midtbane
Marco Rojas – Angriber
Nazifi Yahaya – Angriber (er ikke med i kampen mod os, da han deltager i African Cup of Nation)
UD:
Reice Charles-Cook, Simon Poulsen, Anders Egholm og Silas Songani

Form barometer: 3 seneste kampe
SønderjydskE
V -  U –  T
AGF
V – V – V
Karantæne:
Ingen af de to hold har spillere i karantæne

Jeg vil gerne gøre lidt mere ud af vores kamptråde, så derfor beder jeg til hver kamp en fan fra modstanderholdet og forhåbentligt en journalist/ekspert om at besvare et par spørgsmål.

Eksperten i denne omgang er Tommy Beckmann, som fik stillet følgende spørgsmål
Hvordan ser du styrkeforholdet mellem AGF og SJE?
Hvilken spiller fra de to hold mener du at vi især skal holde øje med i kampen
Hvordan tror du at kampen ender?

Det er altid svært at vurdere styrkeforholdene i starten efter en vinterferie såvel som sommerferie og kigger man på de to holds ageren i vinterpausen kan man også se der er sket meget.
AGF har hentet en del nye spillere og hvilken rolle de kommer til at spille og om det er forstærkninger, bliver spændende at se, specielt Patrick Mortensen bliver spændende at følge, AGF har længe søgt efter en angriber der kan score mål kontinuerligt og han kan meget være løsningen med tanke på hans præstationer i Europa League.
Hos SJE har der også været en del udskiftninger og den mest markante er vel trænerskiftet så igen er det svært at vurdere deres styrke da jeg heller ikke tillægger træningskampenes resultater nogen værdi!
Hos SJE bliver det interessant at følge Marco Rojas, som skal skabe de chancer SJE havde så svært ved i efteråret. Ser man på de to holds indbyrdes historie plejer udeholdet af have en fordel da begge hold gerne vil trække sig tilbage og lade modstanderne have initiativet så de kan spille på kontra og jeg tror ikke dette er en undtagelse. Så jeg har AGF som en lille favorit men er sikker på det bliver en meget tæt kamp.
Mvh Tommy

Jeg har samtidigt bedt Torben Quitzau fra Sønderjyske svare på nogle spørgsmål
Hvad kunne du godt tænke dig mere af fra/omkring din klub?
Det har længe irriteret mig, at der var mangelfuld kommunikation fra klubben til os fans. Det er der rettet gevaldigt op på nu, og det er virkelig et løft af de helt store. Ansættelsen af Jacob Ravn er bare en geni-streg! Det var et trist 2018 hvor jeg ønskede mig mange ting. Nu har vi fået ny træner, nye indkøb og stadion bliver løbende udbygget. Jeg har absolut intet at klage over, så det eneste jeg ønsker mig er sejre, og ellers se de gamle SønderjyskE-dyder igen :)
Hvordan ser du på AGF som klub?
Som en stor klub hvor potentialet ikke bliver indfriet. Det er synd og skam at Aarhus ikke har et tophold i den danske superliga. AGF er også en klub man griner lidt af, ikke af de mange fans, men mere af ledelsen. Jeg har stor respekt for de mange fans I kan mønstre på eksempelvis Sydbank Park.
Hvordan mener du styrkeforholdet er mellem SE og AGF?
Inden David Nielsen kom til, var AGF et hold man skulle slå. Nu ser jeg det som 50/50 med lille pil op til AGF. Fri tekst Det bliver fedt at møde AGF igen. Glen Riddersholm og SønderjyskE mod AGF, det kan kun blive intenst :)
Ordet er frit:
Der er sket meget i SønderjyskE henover vinteren, vores setup bliver mere og mere professionelt, og det giver samtidigt nogle store forventninger. Men vi skal passe på med forventningerne her på den korte bane, jeg ser helt klart overlevelse som vores primære opgave her i foråret. Men ét er sikkert, vi går et spændende forår i møde :)

Hellere en ”grim” sejr end at tabe 1-4 på en naiv omgang ”fremad, march”.
Det ligger i klubbens DNA.
Knofedt fremfor kæleri.
AGF

Sv: Kamptråd: Sønderjyske - AGF

Svar #1
Suverænt Salling!

En enkelt lille rettelse er, at vi ikke har vundet de tre seneste kampe, da vi tabte i Farum. Men vi har vundet 3 ud af de sidste 4, og det er den statistik vi skal holde fast i de næste kampe.

Svar #2
Suverænt Salling!

En enkelt lille rettelse er, at vi ikke har vundet de tre seneste kampe, da vi tabte i Farum. Men vi har vundet 3 ud af de sidste 4, og det er den statistik vi skal holde fast i de næste kampe.

Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har vundet 3 i træk desværre, men det kan være det kommer på fredag :-)

Svar #3
Rigtigt godt arbejde, en sand fornøjelse at have fundet dette forum istedet for morethanaclub, hvor jeg har haft min daglige gang lige så længe jeg kan huske.

Svar #4
Hej, det er bare mig!

3 AGF sejre i træk, tak  :D
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #5
Skulle lige se hvordan dette nymodens tøj virker :D
At være AGF-fan er en ÆRE og en UDFORDRING

Svar #6
IND:
Marco Rojas – Angriber
Nazifi Yahaya – Angriber (er ikke med i kampen mod os, da han deltager i African Cup of Nation)
UD:

SønderjydskE
V -  U –  T
AGF
V – V – V
Karantæne:

Jeg vil gerne gøre lidt mere ud af vores kamptråde, så derfor beder jeg til hver kamp en fan fra modstanderholdet og forhåbentligt en journalist/ekspert om at besvare et par spørgsmål.

Det er altid svært at vurdere styrkeforholdene i starten efter en vinterferie såvel som sommerferie og kigger man på de to holds ageren i vinterpausen kan man også se der er sket meget.
AGF har hentet en del nye spillere og hvilken rolle de kommer til at spille og om det er forstærkninger, bliver spændende at se, specielt Patrick Mortensen bliver spændende at følge, AGF har længe søgt efter en angriber der kan score mål kontinuerligt og han kan meget være løsningen med tanke på hans præstationer i Europa League.
Hos SJE har der også været en del udskiftninger og den mest markante er vel trænerskiftet så igen er det svært at vurdere deres styrke da jeg heller ikke tillægger træningskampenes resultater nogen værdi!
Hos SJE bliver det interessant at følge Marco Rojas, som skal skabe de chancer SJE havde så svært ved i efteråret. Ser man på de to holds indbyrdes historie plejer udeholdet af have en fordel da begge hold gerne vil trække sig tilbage og lade modstanderne have initiativet så de kan spille på kontra og jeg tror ikke dette er en undtagelse. Så jeg har AGF som en lille favorit men er sikker på det bliver en meget tæt kamp.
Mvh Tommy

Det har længe irriteret mig, at der var mangelfuld kommunikation fra klubben til os fans. Det er der rettet gevaldigt op på nu, og det er virkelig et løft af de helt store. Ansættelsen af Jacob Ravn er bare en geni-streg! Det var et trist 2018 hvor jeg ønskede mig mange ting. Nu har vi fået ny træner, nye indkøb og stadion bliver løbende udbygget. Jeg har absolut intet at klage over, så det eneste jeg ønsker mig er sejre, og ellers se de gamle SønderjyskE-dyder igen :)
Som en stor klub hvor potentialet ikke bliver indfriet. Det er synd og skam at Aarhus ikke har et tophold i den danske superliga. AGF er også en klub man griner lidt af, ikke af de mange fans, men mere af ledelsen. Jeg har stor respekt for de mange fans I kan mønstre på eksempelvis Sydbank Park.
Inden David Nielsen kom til, var AGF et hold man skulle slå. Nu ser jeg det som 50/50 med lille pil op til AGF. Fri tekst Det bliver fedt at møde AGF igen. Glen Riddersholm og SønderjyskE mod AGF, det kan kun blive intenst :)
Ordet er frit:
Der er sket meget i SønderjyskE henover vinteren, vores setup bliver mere og mere professionelt, og det giver samtidigt nogle store forventninger. Men vi skal passe på med forventningerne her på den korte bane, jeg ser helt klart overlevelse som vores primære opgave her i foråret. Men ét er sikkert, vi går et spændende forår i møde :)

Just for the record: Rojas er kant ikke angriber :-)

/Balder

Svar #7
IND:
Marco Rojas – Angriber
UD:

SønderjydskE
V -  U –  T
AGF
V – V – V
Karantæne:

Mvh Tommy

Ordet er frit:

Just for the record: Rojas er kant ikke angriber :-)

/Balder
Jeg har taget det han stod som ved præsentationen i SE
Stage er også midtbane, men spiller alle mulige andre steder ;-)
Knofedt fremfor kæleri.
AGF

Svar #8
Det bedste ved det hele lige nu er, at vi selv bestemmer, om vi kommer i top 6. At vi ikke behøver hjælp fra andre eller er afhængige af andres resultater.

Så hvis vi er bedre end AaB og OB, ja så skal vi blot bevise det i kamp. Og hvis vi er bedre end hold under os som VFF og SE, ja så skal vi bare besejre dem.

Kampen om pladserne lige nu er måske lige det der skal til, for at vi løfter os op i top 6, og så kan alt ske. Ja, der kan sågar blive kamp om 3. pladsen, sådan som de ser ud p.t. i BIFs forsvar.

Svar #9
Glen Riddersholm er åbenbart igang med en proces i Sønderjyske :o :

Riddersholm før AGF-gensyn: De har forstærket sig markant

.....så skal vi på den korte bane hele tiden sørge for at udvikle os, så vi på sigt kan rykke tættere på en top seks-placering, lyder det fra Riddersholm.

I øvrigt interessante informationer i Tipsbladets kampoptakt:

Optakt Sønderjyske - AGF

Der er ingen andre hold i Superligaen, der har ventet lige så længe på en sejr som SønderjyskE. Vi skal helt tilbage til begyndelsen af november for at finde den seneste, og i mellemtiden har holdet spillet seks kampe. Syv, hvis man tæller pokalopgøret mod Esbjerg fB med.

Og så er David Nielsen åbenbart ubesejret mod Sønderjyske

David Nielsen har også mødt SønderjyskE ni gange: seks sejre og tre uafgjorte.

Det er sådan noget der var tydelige indikationer på et AGF nederlag for “Det Gamle AGF”

Svar #10
Åh...den Ridderholmske proces, hvor man ikke nævner P-ordet, men alle mulige omskrivninger af det. 'Kæft jeg savner ikke hans konsulentsavl.
Jeg så ikke kampen mod EFB og kommer heller ikke til at se denne kamp - jeg er stadig under varmere himmelstrøg. :-)

Men det jeg har læst om kampen mod Esbjerg, og de statistikker jeg har set, tyder på at sejren var temmelig fortjent. Kan der følges op på det bliver det vanskeligt at holde fast skepsis og pessimisme.  :)

SøE tabte til VB, så de er ikke flyvende. Umiddelbart tænker jeg, at vi har gode chancer for tre point.

Svar #11
En lille test til de kommende kamptråde

Knofedt fremfor kæleri.
AGF

Svar #12
Det ville være pænt rart men endnu (fedt at skrive det) en sejr også hjælper på mit lille hoved hvis vi kan få Glenn ned med nakken.
Jeg bryder mig ikke om den måde ham og Vendsyssel skiltes på - selvom der sikkert ikke er noget forkert i det, jeg synes bare Glenn har optrådt som en nar.....
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #13
Glen har lagt det bag sig og kampen er ikke mere speciel end ellers https://stiften.dk/agf/Glen-Riddersholm-inden-gensyn-med-AGF-Ikke-mere-specielt-end-at-moede-Hobro/artikel/559053

Sønderjyskes nye rorsmand afviser dog, at der er noget specielt over kampen for ham. Han er ikke bitter, lyder det. Han er kommet ud på den anden side.

- Det kribler altså ikke mere end normalt i kroppen. For mig bliver det et positivt gensyn med en del af de gode mennesker, jeg arbejdede sammen med i min tid i klubben.

Svar #14
Jeg har en sjælden god mavefornemmelse i forhold til aftenens kamp. AGF virker faktisk til at stå på et solidt fundament, hvor man lukker fornuftigt af bag til, man vinder duellerne på midtbanen, og man kommer frem til et pænt antal kvalificerede chancer.

Det giver gode muligheder for faktisk at vinde kampene. Omvendt er SJE gået helt i stå, de er i proces og der er huller nok at angribe.

Simple Audio Video Embedder